مصطفی کیایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم «ضد گلوله» یکشنبه هفتم اسفند مهمان کافه خبر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «ضدگلوله» دومین تجربه بلند سینمایی این کارگردان و فیلمنامه‌نویس است.

این فیلم در سی‌امین جشنواره فیلم فجر در پنج بخش نامزد دریافت جایزه بود و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار بهترین فیلم شد.

مهدی هاشمی در «ضد گلوله» نقش مردی پنجاه ساله را بازی می‌کند که در اواسط دهه 60 و اوج جنگ تحمیلی نوارهای لس آنجلسی را قاچاق می‌کند. او در اثر یک اتفاق متوجه می‌شود توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نیست.

مسعود کرامتی، سعید آقاخانی، ژاله صامتی،امیر عزیزی، پوریا رحیمی و محسن کیایی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

نام این فیلم ابتدا «بزن بریم بهشت» بود. سازندگان آن بعد از ساخت فیلم نام آن را به «غیر مجاز» تغییر دادند. در نهایت عنوان «ضد گلوله» برای تازه‌ترین ساخته کیایی انتخاب شد.

مصطفی کیایی متولد سال 1355 در شهر کرج است. او فعالیت هنری خود را از سال 1373 در مرکز آموزش فیلمسازی ارشاد آغاز کرد و از سال 1376 همزمان با تحصیل در رشته فیلمسازی در دانشگاه به عنوان دستیار کارگردان در مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی مشغول به کار شد.
وی پس از اتمام دوران تحصیل در سال 1381 به عنوان نویسنده، کارگردان و تدوینگر در برنامه‌های تلوزیونی فعالیت خود را ادامه داد و در این مدت برنامه‌های زیادی را برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی ساخت.
کیایی در سال 1386 درخواست پروانه ساخت فیلم «بعدازظهر سگی سگی» را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال کرد، اما موفق به اخذ پروانه ساخت نشد و با تعویض تهیه‌کننده در سال 1388 پروانه فیلم سینمایی «بعدازظهر سگی سگی» را به تهیه‌کنندگی «جوزان فیلم» اخذ کرد و اولین فیلم بلند سینمایی خود را جلوی دوربین برد.
کاربران محترم خبرآنلاین برای مشارکت در گفت‌و‌گو با کیایی می‌توانند پرسش‌های خود را در بخش کامنت‌ها ثبت کنند.
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =