یک استاد دانشگاه آکسفورد در گفتگو با خبرآنلاین هرگونه ارتباط میان اسلام و تروریسم را نفی کرده و گفت افرادی جاهل و سودجود به نام اسلام و برای تخریب چهره دین مبین دست به خشونت و فعالیت های تروریستی می زنند.

دکتر طارق رمضان در حاشیه یک پنل تخصصی درباره " نقض حقوق اقلیت ها در انگلیس" که در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شده بود درباره اتهام خوشنت طلبی که از سوی کشورهای غربی به مسلمانان زده می شود گفت : هیچ ارتباطی میان اسلام و تروریسم نیست و تروریسم در هرشکلی و بویژه در میان غربی ها رواج داشته و دارد.
دکتر طارق رمضان، اسلام شناس غربی با اشاره به وجود تبعیض های موجود در جوامع غربی به ویژه در مسائل ایدئولوژیک اتهام کشورهای غربی به مسلمانان مبنی بر دخالت و همراهی آنها با عملیات های تروریستی و خشونت بار را مردود اعلام کرد و گفت: غرب به بهانه های واهی سعی دارد با هدف قرار دادن جوامع اسلامی مشکلات خود را به آنها نسبت داده و بدین ترتیب زمینه اجرای تبعیض آمیز قوانین را در قبال آنها فراهم آورد.
این استاد دانشگاه با تاکید براینکه دین اسلام هیچ سنخیتی با تروریسم ندارد گفت: البته افراد جاهل و سود جویی هستند که به نام اسلام و برای تخریب چهره دین مبین اقدام به فعالیت های تروریستی می کنند.
طارق رمضان به همراه دکتر مایکل المان استاد دانشگاه آمستردام و عضو آکادمی علوم روسیه در کنفرانس "بررسی نقض حقوق اقلیت های انگلستان" به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این کنفرانس پیش از سخنرانی طارق رمضان، دکتر المان ضمن نقد و تحلیل چند کنوانسیون بین المللی حقوق بشری، مسائل دیگری از جمله نژاد پرستی، مشکلات مهاجرت، مشکلات مربوط به امنیت و سلامت اجتماعی به ویژه در جوامع غربی را با عنوان مصادیق حقوقی را آسیب شناسی و چند نمونه از مسائل حقوقی اقلیت ها را تحلیل کرد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =