نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با فعالیت شرکت امیر منصور آریا توضیح می دهد.

پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در توصیف جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد ایران وقتی خواست پیرامون بروز شرکتی مانند امیر منصور آریا که به اسم بخش خصوصی فعالیت می کرد، توضیح دهد گفت: « آیا واقعا آن ها بخش خصوصی بودند؟ با مطالعه تاریخچه این گروه کاملا همه چیز مشخص است. هر گروهی چه دولتی، خصوصی، تعاونی، سالم یا ناسالم می تواند یک شرکت ثبت کند و این حق قانونی هر شهروندی است لذا نباید بلافاصله برچسب بخش خصوصی به آن زده شود و اینکه بگوییم ده ها و صدها جرمی که یک شرکت کرده، جرمی است که بخش خصوصی مرتکب شده، اصلا درست نیست. در اقتصادهای بسیار شفاف تر از اقتصاد ایران که از نظر رتبه اقتصادی هم بالاتر از ما هستند، هر از چندگاهی یک افتضاحاتی در سطح میلیون دلاری و میلیارد دلاری پیش می آید. » 
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحلیل شما از اختلاس 3 هزار میلیاردی چیست، گفت: « ورود طماعانه سیاست به اقتصاد، عدم شفافیت، عدم پاسخگویی مناسب، رودربایستی مسوولان و جناح های مختلف با یکدیگر و طمع و ساده لوحی تعداد خاصی از فعالان اقتصادی که حد و اندازه خود را نتوانستند حفظ کنند، نبود چهارچوب، ضوابط و قواعد به روز در نظام بانکی کشور، نبود نظارت دقیق و قاطع روی آن ها و بروز ضعف مدیریت در جای جای سیستم اقتصادی کشور چه در دولت و چه در بانک ها و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی موجب بروز این اختلاس شد. »
 

متن کامل این گفت و گو را می توانید اینجا بخوانید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    9 0
    من خودم خیلی از این شرکت های سهامی خاص می شناسم که مدیران آنها به راحتی از تسهیلات بانکی در جهت منافع اقتصادی شخصی و نه شرکت استفاده می کنند و این را به بهانه های مختلف هم حق خودشان می دانند.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    10 0
    فقط که سوء استفاده از تسهیلات بانکی نیست یکی از مواردی که هزینه تولید را به سادگی و خیلی گمنام افزایش می دهد پورسانت های است که مدیران از خریدهای مواد اولیه بر می دارند و دولت هم با تمام تلاشی که می کند خیلی از آنها از دستش در می رود. حتی کارشناس دولتی که در وزارتخانه ایی نشسته باورش می شودکه آن آقای مدیر فلان بخش خصوصی واقعا دارد راست میگوید و قیمت این ماده اولیه ایی که می خرد واقعا انقدر بالاست.