شانا نوشت:

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری از تصویب پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر وزارت نفت خبر داد.

محمدرضا مقدم با بیان این که تشکیل این صندوق در انتظار ابلاغ وزیر نفت است، به خبرنگار شانا گفت: با ایجاد این صندوق و جمع آوری منابع مالی در آن می‌توانیم منابع مالی را به نسبت اهمیت و اقتصاد طرح‌ها به آن‌ها اختصاص دهیم.

وی افزود: با استفاده از این شیوه و با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری چهار شرکت اصلی، همه ساله سبد طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی و نیز بودجه‌های آن‌ها را  تعریف و به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ می‌کنیم.

مقدم با تاکید بر این که با استفاده از این روش منابع مالی تنها به طرح‌های اقتصادی و با اولویت بالا اختصاص پیدا می‌کند، گفت: پس از آنکه نتیجه لازم از این طرح‌ها گرفته شد، منابع مالی را به صندوق برمی‌گردانیم تا منابع حوزه پژوهش برگشت‌‌پذیر شود.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری تصریح کرد: البته برای بازگرداندن این منابع آیین‌نامه‌ای نیز در حوزه مدیریت بهینه‌ و مصرف منابع تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد که با تشکیل این صندوق، طرح‌های راهبردی و فرابخشی صنعت نفت می‌تواند توسط معاونت‌های راهبردی اجرا شوند و دیگر مانند گذشته ضرورتی به اجرای این طرح‌ها در شرکت‌ها وجود ندارد و به این ترتیب کلان‌نگری در اجرای طرح‌های راهبردی نیز به وجود می‌آید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =