روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«راه گریز از قانون را ببندید» نوشت:

*بعد از آنکه رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه 24 اسفند گذشته به جای پاسخ دادن به سؤال‌های نمایندگان مجلس، از کنار موضوعات مطرح شده با شوخی و تمسخر و بی‌اعتنائی عبور کرد و حاضر نشد به نمایندگان مردم توضیح بدهد، در روز شنبه 26 اسفند یکی از متهمان کهریزک به دستور وی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد و در ششم فروردین جاری یعنی در حین تعطیلات نوروزی نیز اعلام شد میزان یارانه‌های نقدی افزایش یافته و به حساب عده‌ای از یارانه بگیران واریز شده و ضمناً این مبلغ به حساب آن دسته از یارانه بگیران که از طریق پیامک به خود انصرافی دعوت شده بودند واریز نشده است. بدین ترتیب، ظرف مدت کوتاه 12 روز، دولت مرتکب چهار اقدام خلاف قانون گردید که عبارتند از طفره رفتن رئیس دولت از جواب دادن به سؤال‌های نمایندگان مجلس، انتصاب متهم اصلی کهریزک به ریاست سازمان تأمین اجتماعی، افزودن بر یارانه‌های نقدی بدون دریافت مجوز از مجلس و حذف افرادی که با انصراف از دریافت یارانه‌ها موافقت نکرده‌اند از فهرست یارانه بگیران.
 *از طرفی نمایندگان مجلس نمی‌توانند در برابر قانون شکنی‌های مسئولان قوه مجریه بی‌تفاوت باشند و از طرف دیگر رویاروئی مجلس و دولت در هیچ زمانی به نفع کشور نیست و نباید زمینه‌ای فراهم شود که وقت و امکانات این دو قوه و سایر دستگاه‌ها صرف منازعات شود.
*آنچه در این میان اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد اینست که زمینه پیدایش چنین منازعاتی باید از بین برود. هر چند دولت و شخص رئیس‌جمهور نمایندگان مجلس را به عدم دقت در تصویب قوانین متهم می‌کنند، اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که طبق قانون اساسی، که فصل الخطاب است، رئیس‌جمهور و دولت موظفند به مصوبات مجلس بعد از آنکه به تأیید شورای نگهبان رسید احترام بگذارند و آنها را اجرا نمایند. کوتاهی در اجرای مصوبات مجلس و یا ارتکاب اقداماتی که خلاف قانون است، زمینه ساز منازعات می‌شوند و چنین اقداماتی برای کشور خطرناکند. بنابر این، باید برای از بین بردن زمینه این منازعات با جدیت و بدون ملاحظه اقدام شود.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    21 2
    امام با وجود جنگ تحریم و هزاران مشکل دیگر بني صدر رو عزل کردند
  • سبلان IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    15 79
    خبر دروغه من اس م اس برام اومد افزایش هم واریز شده
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      4 0
      ولی برای من نشد، من چقدر خوشبختم.
    • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      13 1
      دوست عزیز دروغ نیست برای من پیامک امده و به حسابم چیزی واریز نشده ضمنا برای برادرم پیامک امده و به حسابش واریز شده .لذا این کلی نیست برای بعضی ها واریز شده و برای بعضی ها واریز نشده بنابراین خبر درست است کار دولت نادرست است .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    اگر با دقت به جواب رئیس جمهور به سوالات نمایندگان توجه کنید پاسخ تمام سوالات نمایندگان را در جوابهای آقای دکتر احمدی نژاد پیدا می کنید. لطفاً قبل از بستن اتهام مطالب را بررسی فرمایید. آقای احمدی نژاد شجاعترین رئیس جمهور ایرانه که از هیچ چیزی نمی ترسه. بهتره باهاش همکاری کنیم تا سنگ اندازی
    • علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      19 0
      دوست عزيز! شما که جواب همه سوال ها رو گرفتيد فقط به اين يک سوال پاسخ دهيد که چرا سهم توليد از درآمد هدفمندی يارانه ها واريز نشد. منتظر پاسخ شما هستم.
    • اشکانی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      33 2
      قرار نیست جواب همه را با جوک و لطیفه دهیم و ببینیم صنعت و کشاورزی و ... مان هم بصورت جوک و لطیفه درآید. چشمانتان را بسته اید و فقط دفاع می کنید
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 4
    براي من هم پيامك امده بود ولي افزايش واريز شده
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 2
    منم واسم پيامك انصراف اومد اما مثل قبل داره برام واريز ميشه....
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    اس ام اس برايم نيامده ولي مابه تفاوت هم درحسابم واريزنشده است لطفا پگيري بفرماييد چون من هرجاتماس مي گيرم متاسفانه هيچ کس پاسخگونيست؟!؟!؟!؟!؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 0
    سلام این که خبر دروغه یا راست و یا اینکه کی میترسه یا نمیترسه مهم نیست مهم مردم هستند که البته با این فشارها مردمی نمیمونه به جای حمایت کورکورانه از فرد به کل یک جریان دقت کنید هدف راهکارهاست نه فرد مشخص
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 2
    این دو تا پیام بالا رو یه نفر نوشته. باور کنید.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    9 1
    اس ام اس آمد و یارانه هم بدون اطلاع قطع شد . وا ی به حال کسانی که عده ای را از بیت المال محروم می کنند.
  • زبیده.ه IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 19
    چرا با کسی که به فکر مردم وملت است همکاری نمی شود .دکتر احمدی نژاد به عنوان حامی مردم است ما مردم چشممان بعد ازخدا به رهبر فرزانه وتوانمند مان می باشد که به فکر آحاد ملت می باشد ورئیس جمهور عزیزمان که الحق والانصاف از راحتی وآسایش خود گرفته وبه فکر وضعیت معیشتی مردم است امیدوارم خدا به او توان دهد من که به نوبه خودم از رهبر عزیز ورئیس جمهور گرانقدر تشکر وقدردانی می نمایم.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    4 8
    ببینید آیا قانونی هست که نحوه جواب دادن را مشخص کرده باشد که پاسخ رئیس جمهور را غیرقانونی اعلام کردنه اند؟؟ شما نمی پسندی یعنی غیرقانونی است؟؟؟ در خصوص دیگر موارد هم می شود قانونی را که نقض شده است را مشخص و با متن بیاورید تا مردم خودشان تشخیص دهند غیزرقانونی اعمال شده است یا نه؟؟
  • اهورا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    9 6
    متاستفانه دوستی که خودش رو بدون نام معرفی کرده انگار توی ایران زندگی نمیکنه! ای کاش آقای احمدی نژاد کمی به رهنمودهای رهبر گوش میکرد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    9 1
    ما ایرانی ها هنوز م درک درستی از کلمه شجاعت ، خدمت،کار،و.............نداریم درعوضش کلی جوک ولطیفه ومتلک بلدیم .چاره ایی هم نیست چون بقول معروف یک خنده بهتر از هزار ناله است
  • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    8 4
    در کل زمان جناب اقای خاتمی عزیز وضعیت معیشتی مردم خیلی بهتر بود. ایشان طی 8 سال خدمت صادقانه با توجه به اینکه با هدف توسعه سیاسی امده بودند و در طی دوران رایست جمهوری با شکوه خود رئیس جمهور فرانسه را از بالای کاخ الیزه برای احترام به منتخب ملت ایران به پایین کشاندن با تورمی نسبتا مناسب کشور را اداره کرده و دولت را از بنزین لیتر 80 تومان تحویل گرفت و لیتری 100 تومان تحویل داد. البته به این امر نیز توجه فرمائید که در آن زمان درآمد های حاصل از فروش نفت بمراتب بسیار پایینتر از الان بود. ای مردم ایران بیدار شوید.
  • مهدی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    0 0
    واسه من اس ام اس نیامده 28تومن هم نریختن کسی میدونه جریانش چیه?