۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱

شاهرخ خان برای دومین بار در سه سال اخیر هنگام ورود به ایالات متحده با مشکل مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، رسانه‌ها روز جمعه گزارش دادند این بازیگر 46 ساله که از هند به آمریکا سفر کرده بود، در فرودگاه «وایت پلینز» نیویورک توسط ماموران اداره مهاجرت بازداشت شد و به مدت یک ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.
 

شاهرخ خان به دعوت دانشگاه ییل برای سخنرانی در این دانشگاه به آمریکا رفته است. در این سفر نیتا امبانی همسر موکش امبانی کارخانه‌دار ثروتمند او را همراهی می‌کند. دختر خانواده امبانی دانشجوی دانشگاه ییل است.
 

شاهرخ خان با جت شخصی این خانواده به آمریکا سفر کرد. دقیقا مشخص نیست ماموران اداره مهاجرت به چه دلیل آن‌ها را مورد بازجویی قرار دادند، اما مشکل همراهان شاهرخ خان بلافاصله حل شد.
 

مسئولان دانشگاه ییل برای آزادی شاهرخ خان با وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و اداره مهاجرت این کشور در واشنگتن تماس گرفتند.
 

شاهرخ خان سال 2009 نیز در فرودگاه نیویورک بازداشت شد و برای بیش از دو ساعت بازجویی شد. این اتفاق با موج انتقادها درمورد نوع برخورد مقامات آمریکایی با این بازیگر معروف همراه بود.
 

سخنرانی شاهرخ خان در دانشگاه ییل با سه ساعت تاخیر انجام شد. او درباره دلایل بازداشت خود صحبت نکرد، اما به شوخی گفت: «مثل همیشه خوب بود... هر وقت بیش از حد به خودم مغرور می‌شوم، به آمریکا سفر می‌کنم. آدم‌های اداره مهاجرت ستاره‌ها را بی‌ستاره می‌کنند!»
 

شاهرخ خان که به شوخ طبعی معروف است، ادامه داد: «آن‌ها همیشه ازم درباره قدم سئوال می‌کنند و من هم همیشه به دروغ می‌گویم پنج فوت و 10 اینچ. دفعه بعد می‌خواهم جسورتر باشم. اگر ازم بپرسند چه رنگی هستم، به آن‌ها می‌گویم سفیدپوستم!»
 

این اتفاق بار دیگر بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ داشته است. آخرین گزارش‌ها حاکی است اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنسولگری هند در واشنگتن به خاطر بازداشت شاهرخ خان عذرخواهی کرده است.
 

گفته می‌شود در این نامه اشاره شده شاهرخ خان مقامات آمریکایی را در جریان برنامه‌های خود قرار نداد و فرودگاه برای آزادی به تایید مقامات بالاتر نیاز داشت. ضمن اینکه کل اتفاق 75 دقیقه طول کشیده است.
 

هالیوود ریپورتر / 13 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =