۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

ایسنا نوشت:

به مناسبت هشتمین سال درگذشت کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) و در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌، جدیدترین کتاب‌هاي انتشارات گل‌آقا به بازار آمدند.

در پي تصميم انتشارات گل‌آقا برای ترجمه و چاپ آثار برگزيده جهان در حوزه طنز و فانتزی برای نوجوانان‌، اولین مجموعه این آثار با نام‌های «آقای بوگندو»، «بلارت پسری که نمی‌خواست دنیا را نجات دهد‌»، «قاموس دیو» و «شرق خورشيد غرب ماه» منتشر شدند.

«آقای بوگندو» کتابی طنز درباره دوستي دختربچه‌ای با آقای بوگندوست که جزو نامزدهای دریافت جایزه رولد دال بوده و توسط رضي هيرمندي، مترجم‌ نام‌آشنای ادبيات کودک و نوجوان، ترجمه شده است.

«بلارت پسری که نمی‌خواست دنیا را نجات دهد» نقيضه‌ای بر داستان‌های قهرمانی است که سراسر لبخند و شادمانی است و با ترجمه مسعود ملك‌ياري منتشر شده است.

تقابل دنیای دیوها و آدم‌ها موضوع اصلی کتاب «قاموس دیو» است که نامزد دریافت مدال کارنگی سال 2010 بوده و با ترجمه علي مصلح به بازار آمده است.

همچنين «شرق خورشید و غرب ماه» بازآفریني افسانه قدیمي و پررمز و راز از مردم نروژ با ترجمه دلارام کارخیران است.

انتشارات گل‌آقا از سال 1389 به انتشار آثاری در حوزه کودک و نوجوان تصميم گرفت که توجه به فضای شاد و فانتزی از اولویت‌های آن بود و کتاب‌های يادشده اولین سري اين مجموعه هستند که به چاپ رسیده‌اند.

بنا بر اعلام، علاقه‌مندان مي‌توانند کتاب‌های جدید گل‌آقا را با مراجعه به فروشگاه اينترنتي گل‌آقا و يا در ایام نمایشگاه از غرفه گل‌آقا و پس از آن از كتاب‌فروشي‌هاي گل‌آقايي تهیه کنند. از 12 ارديبهشت تا آخر ارديبهشت خريد از فروشگاه اينترنتي با 10 درصد تخفيف همراه است و كليه سفارش‌ها بعد از نمايشگاه ارسال مي‌شود.

بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از چهارشنبه، 13 ارديبشهت‌ماه، آغاز به كار مي‌كند.
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =