در حال حاضر از حق بیمه شخص ثالث، دولت عوارض دریافت می کند و این خلاف قانون است.

علی پاکزاد: غلامرضا تاجگردون دبیر سندیکای بیمه گران در نشست کافه خبر در توضیح شرایط کاهش حق بیمه گفت: در حال حاضر دولت بالغ بر 25 درصد عوارض از شرکتهای بیمه اخذ می شود که 10 درصد آن به نیروی انتظامی، 10 درصد به وزارت بهداشت و درمان تعلق می گیرد و 5 درصد نیز به صندوق حمایت از جراحات بدنی در نهایت هم 5 درصد هم مالیات بر ارزش افزوده از آن کسر می شود ولی متاسفانه دستگاههای اجرایی در قبال این عوارض دریافتی شفاف عمل نمی کنند.
وی گفت: به طور مثال 10 درصدی که به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می شود، باید صرف هزینه مصدومین تصادفاتی شود که به بیمارستان ها منتقل می شوند و در ازای خدماتی که مصدومین از بیمارستان دریافت می کنند هیچ مبلغی از آنها اخذ نشود، نکته جالب اینجاست که چون دراین زمینه نظارت کافی صورت نمی گیرد، فرد مصدوم که از قبل بیمه بوده است، بعد از مرخص شدن از بیمارستان با فاکتورهای دریافتی به بیمه خود مراجعه و حق بیمه دریافت می کند، یعنی شرکت بیمه مجبور است بابت یک حادثه دوبار هزینه پرداخت کند، سندیکا پیشنهاد کرده برای اینکه این وضعیت به وجود نیاید 10 درصد دریافتی برای این موضوع به صندوقی واریز شود و بیمارستانها با ارایه فاکتور خدماتی که به مصدومین ارایه می کنند از هزینه انجام شده را از این صندوق دریافت کنند، ولی این پیشنهاد مورد قبول قرار نمی گیرد.
تاجگردون افزود: به غیر از این مبالغ از محل همین حق بیمه 5 درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده اخذ می شود، نکته قابل توجه اینکه در توجیه 10 درصد پرداختی به نیروی انتظامی عنوان می شود این عوارض برای اصلاح نقاط حادثه خیزو و افزایش امنیت جاده ها هزینه می شود، سئوال اینجا ست چرا باید دولت از بیمه اجباری که بر عهده همه مردم قرار گرفته عوارض اخذ کند این خود خلاف قانون است.
دبیر سندیکای بیمه گران افزود: اگر این فشار عواض از روی دوش شرکتهای بیمه برداشته شود، شرکتهای بیمه می توانند 25 تا 30 درصد حق بیمه دریافتی خود را کاهش دهند.
مشروح این نشست به زودی در خبرآنلاین منتشر می شود.
/31222
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پونه IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    1 0
    امیدوارم سوال منو از آقای تاجگردون پرسیده باشید .منتظر مشروح خبرتون هستم
  • زرتشت IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    3 0
    راهش اينه دولت به مردم رحم كنه و همه بار بيمه رو رو دوش مردم و شركتهاي بيمه نندازه،بخدا خيليا ميخوان ولي ندارن بيمه كنن،اونوقت تصادف ميكننو بدبخت تر ميشن،اوني كه500هزار تومن حق بيمه رو نداره از كجا ميتونه 4تا126ميليون ديه بده؟
  • سید NL ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    1 1
    چرا ننوشتید منتخب مردم گچساران در مجلس نهم
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    3 0
    آخه ملت عادت کرده اند که پول بابت دریافت نکردن خدمات بدهند. مثلا چه گلی به سر این مملکت زده اند با مالیاتی که از قشر متوسط می گیرند؟ فقط پولدارها توی این کشور اوضاع به کام دارند.
  • يك مسلمان ايراني IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    4 0
    چرا دولت تجديد نظر نميكند كه نرخ بيمه در راه خدا كاهش يابد اخر از سال قبل تا امسال حدود چهل در صد افزايش ايا منطقي است من كه با زنشسته ام و مشابه من و يا بدتر از من با اين نرخ بيمه چه كنيم ماشينم را تمديد بيمه نكرده ام حال اگر خداي نكرده اتفاقي بيافتد چه كسي پاسخگوست منطقي است نصف حقوق ماهيانه خود را براي بيمه دهم پس با اين گراني و تورم چطوري ماه را سر كنم تو را خد ا لحظه اي بفكر مردم باشيد و مردم را كمتر بدبين كنيد نرخ بيمه را كاهش دهيد
  • ایزل IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    3 0
    به این میگن دولت زرنگ و مردمی