منتخب مردم مشهد در مجلس نهم می‌گوید: دعوت از منتخبان مجلس نهم از سوی دولت یک امر طبیعی و معمولی است.

محمد‌جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین با بیان اینکه به طور کلی همیشه روابط بین دولت‌ها و مجالس برقرار بوده است دعوت منتخبین مجلس نهم از سوی دولت را امر طبیعی دانست و گفت: از آنجا که منتخبین به فاصله نزدیک باید وارد کار قانونگذاری شوند این جلسه این فرصت را فراهم می‌کند تا آنان از نقطه‌نظرات دولت‌مردان مطلع شوند تا بتوانند به شکل بهتری قانون‌گذاری کنند.
وی در پاسخ به اینکه آیا این نشست با هدف تاثیر‌گذاری بر موضوع ریاست مجلس نهم است، گفت: گمان نمی‌کنم؛ فکر می‌کنم فضا بیشتر به موضوع اولویت‌های یک‌ساله تا پایان عمر دولت اختصاص داشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که دولت از مجلس نهم چه انتظاری دارد، گفت: دولت آخرین بودجه خود را از مجلس هشتم نگرفته است بنابراین احتمالاً در فضای باقی‌مانده دولت دهم روابط دولت و مجلس در فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه ایرانی خواسته رهبر انقلاب است معطوف خواهد شد و مجلس در این زمینه باید کمک‌ حال دولت باشد تا همدلی خوبی در موضوع اشتغال و مهار تورم به وجود بیاید.
وی درباره اینکه گفته می‌شود این نشست با دعوت اعضای جبهه پایداری انجام می‌شود، گفت: بنده چنین چیزی نشنیده‌ام.
کریمی که کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری از حوزه انتخبابیه مشهد بود معتقد است در مجلس نهم باید یک فراکسیون در میان اکثریت مجلس شکل بگیرد. وی با بیان اینکه یک فراکسیون قوی و کار‌آمد موفق‌تر است افزود: در مجلس هشتم هیچ کدام از دو فراکسیون اصولگرایان و انقلاب اسلامی تاثیر‌گذاری نداشته‌اند و نتوانسته‌اند نقش خود را ایفا کنند.
وی درباره اینکه واقعیت فضای سیاسی اصولگرایان شکل‌گیری فراکسیون‌های متعدد در مجلس نهم است، تصریح کرد: یک جمع 10 نفره هم می‌توانند یک فراکسیون تشکیل دهند ولی آنچه مهم است این است که یک فراکسیون واحد در میان اصولگرایان با هدف حمایت از تولید ملی شکل بگیرد.
کریمی گروه‌گروه شدن اصولگرایان را مربوط به دوران انتخابات دانست.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =