ایسنا نوشت:

احمد ميرعلائي گفت: اگر روزي سينماي ايران در جشنواره‌هايي مانند فيلم كن حضور نداشته باشد، تازه متوجه مي‌شويم كه چه چيزي را از دست داده‌ايم.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در كن اظهار كرد: اتفاق و حضوري كه سينماي ايران در كن دارد دستاوردهاي خوبي را براي ما دارد، موقعيت امروز در كن به راحتي به دست نيامده است.

وي افزود: هزينه و وقتي كه امسال گذاشته شده است حاصل تلاش مديران قبلي و همه عزيزاني است كه براي نام ايران و رساندن پيام فرهنگي آن زحمت كشيدند و بايد از كارهاي خوب گذشته استفاده كنيم و از اين دستاوردها بهره برده و مسير را هموارتر كنيم.

ميرعلائي خاطرنشان كرد: رسانه‌اي بالاتر از سينما نيامده تا پيام‌ها به خوبي منتقل شود. ممكن است جشنواره فيلم كن با اهداف ما فاصله داشته باشد اما بودن ما در اهداف ارزشي ما و حتي سياسي‌مان ارزشمند است و اگر هم قرار باشد مثل هميشه نيمه خالي ليوان را ببينيم، همه كارهايمان اشكال دارد.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با بيان اينكه نبايد با اين حضور بدبينانه برخورد كرد، در عين حال گفت: بايد انتقادهاي درست و دلسوزانه را پذيرفت بنابراين اتفاقا علاقه‌مندم منتقدين بيايند و تحليل كنند. اما متاسفانه شرايط به گونه‌اي شده كه هر سال، پنج روز مانده به جشنواره ظاهرا برخي رسانه‌ها به تكرار خبر سال قبل‌شان مي‌پردازند. درحالي كه بايد حداقل از پنج ماه قبل از جشنواره شروع به تحليل كنند و دو روز بعد از آن همه چيز را فراموش نكنند.

ميرعلايي با اشاره به حضور مديران در اين جشنواره خاطرنشان كرد: بايد مسئولين سينمايي بيايند و تعامل لازم را داشته باشند، اگر مديران سينمايي به كن نروند به المپيك بروند؟ متاسفانه بعضي از چيزهايي كه مي‌خوانم دلسوزانه نيست، در حاليكه ما امروز به منتقدان دلسوز نياز داريم.

وي با اشاره به حضورش در روزهاي پاياني جشنواره فيلم كن اظهار كرد: خواستم در فضاي جشنواره و بازار كن از نزديك حضور داشته باشم چون براي ارتقاء سينمايمان در جهان اين حضورها لازم است. بنابراين با آقاي نجاريان مدت حضورمان را در كن تقسيم كرديم تا فارابي هم ضربه نخورد و بتوانيم در آنجا پاسخگو باشيم.

ميرعلائي ادامه داد: در همين حضور كوتاه، به غرفه‌ها سرزدم و متوجه شدم كه امسال بسيار پركارتر ظاهر شده‌اند.

وي مجدد در ادامه‌ي اين گفت‌وگو به پرسش و ابهاماتي كه درباره‌ي حضور مديران سينمايي در كن مطرح مي‌شود، اشاره كرد و افزود: به هر حال هر سال بايد تعدادي بيايند و اين چرخه ادامه داشته باشد چون بايد در زمينه‌ي ارتباط با دنيا فعال بود.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: مسئولين كه مي‌آيند به صورت محدود آمده‌اند و اتفاقا بسيار هم فعال هستند و خود شما شاهد انبوه كار و ملاقات‌هاي زيادي كه انجام شده است، بوديد.

ميرعلائي خاطرنشان كرد: امسال تقاضاهاي خوبي براي جشنواره‌هاي مختلف در چتر سينماي ايران انجام شده و فيلم‌هاي خوبي نيز عرضه شده كه دقت زيادي روي مضمون اين فيلم‌ها شده است و در مجموع اين اتفاق و حضوري كه در كن است، دستاوردهاي خوبي را براي ما به دنبال خواهد داشت.

اين مسوول در پايان سخنانش با تقدير از حضور خبرنگار ايسنا در كن گفت: در سال‌هاي گذشته اخبار به موقع منتقل نمي‌شد، اما امسال شاهد تفاوت اخبار واطلاعات منتقل شده از جشنواره فيلم كن نسبت به سال‌هاي قبل بوديم و اطلاع رساني خيلي به روز انجام شد. روز گذشته هم كه به غرفه‌ها سر مي‌زدم همه از اين اطلاع رساني اظهار رضايت مي‌كردند.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي تصريح كرد: اين حضور خودجوش و شخصي خبرنگار ايسنا باعث شد تا از سال‌هاي آينده براي حضور منتقدين خوب رسانه‌ها كه مي‌خواهند سينماي ملي را مطرح كنند، برنامه ريزي كنيم تا اين رويداد را منعكس كنند و با نگاه منتقدانه روشنگري داشته و چراغ راه باشند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =