۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

فارس نوشت:

محققان توانستند سرانجام از طریق ساخت یک دیسک مصنوعی ستون فقرات راه حلی برای درد کمر بیایند.
کمر درد دردی است که معمولاً از عضلات، اعصاب، استخوانها، مفاصل یا سازه های دیگر در ستون فقرات آغاز می شود. این درد می تواند پس از آن در ناحیه بازوها و دستها و همچنین پاها و ساقهای پاها احساس شود.

کمر درد در آمریکا یک مسئله بسیار بزرگ است که تقریباً 85 درصد از جمعیت این کشور با آن دست به گریبان هستند. این مسئله پنجمین علت رایج در این کشور برای ویزیت شدن بیماران است. این عارضه همچنین سالانه بیش از 100 میلیارد دلار هزینه برای اقتصاد این کشور به همراه دارد.

در حال حاضر مهندسان دانشگاه بریگهام یانگ راه حلی را مطرح کردند که پزشکان قادر خواهند بود کمر درد شدید و مزمن را از این طریق درمان کنند.

محققان یک دیسک مصنوعی ستون فقرات را ساختند که شامل یک مکانیسم سازگار است که حرکت طبیعی ستون فقرات را آسان می کند و عملکرد دیسک ستون فقرات را بازمی گرداند.

"آنتون بودن" یکی از سه محقق دانشگاه بریگهام یانگ گفت: این پیشرفت غیر منتظره و بسیار بزرگ به پزشکان اجازه می دهد که یک دیسک مصنوعی را به بدون ممانعت از حرکت طبیعی ستون فقرات در بدن قرار دهند.

ستون فقرات بخش اصلی استخوان‌بندی انسان در نیم تنه بالایی است. نقش ستون فقرات، حمایت از کل بدن، توانایی در خم شدن و چرخیدن در تمام مسیرها و نیز حمایت از ساختمانهای حیاتی بدن مثل اعصاب و نخاع می‌باشد که در داخل آن قرار دارند.

بیماری دیسک کمر یکی از بیماری‌های ناتوان کننده‌ای است که متاسفانه امروزه شیوع بالایی پیدا کرده است و بسیاری افراد از ابتلا به آن رنج می‌برند.

درحالت کلی منظور از بیماری دیسک کمر، در رفتگی با بیرون زدگی قسمت مرکزی یا هسته دیسک می‌باشد که با پارگی‌های کوچکی که به‌صورت شیارهای باریکی در اطراف آن، کم‌کم ایجاد می‌شود همراه است. این بیرون زدگی‌ها و دررفتگی‌ها روی ریشه‌های عصبی پشت این دیسک فشار می‌آورند و باعث ایجاد درد و سایر عوارض می‌شوند.

در ایجاد بیماری دیسک کمر عوامل زمینه‌ای مانند ژنتیک مطرح می‌باشد ولی اصولا بیرون زدگی و پاره‌ شدن دیسک در اثر استفاده ناصحیح از مهره‌ها و طرز رفتار ناصحیحی است که افراد با بدن خود انجام می‌دهند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =