در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را با هم مرور می‌کنیم: از اقیانوس‌های تیتان و نخستین بانوی فضانورد چینی گرفته تا شکسته شدن دیوار صوتی توسط هواپیمای F18 و عروس دریایی سرخ‌رنگ.

فراتر از صوت: این تصویر نشان‌دهنده اتفاقی است که هنگام شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده F18 هورنت رخ می‌دهد. وقتی سرعت هواپیما از سرعت صوت فراتر می‌رود، انرژی صوتی انباشته‌شده حاصل از موتوردر قالب موجی ضربه‌ای آزاد شده که به صورت صدایی گوش‌خراش به سطح زمین می‌رسد. البته هواپیما باید سازه مستحکمی داشته باشد تا بتواند چنین شرایطی را تحمل کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

تصادف دروغین: در ظاهر این طور به نظر می‌رسد که این دو کهکشان در حال برخورد با یکدیگر هستند، اما در حقیقت این دو کهکشان بیش از 100 سال نوری از هم فاصله دارند. این چشم‌انداز زیبا در واقع ناشی از خطای دید است که به دلیل زاویه دید ما از روی زمین ایجاد شده است. قرار گرفتن دو کهکشان روی یک خط از دید ما زمینی‌ها رخدادی است که واقعا به ندرت پیش می‌آید. اطلاعات بیشتر را می‌توانید اینجا بخوانید.
 

منطقه منجمد: محققان در اقیانوس منجمد شمالی در حال مطالعه نازک شدن یخ‌های قطبی هستند تا بتوانند درک بهتری از فرایند گرمایش جهانی به دست آورند. در این تصویر دو محقق را مشاهده می‌کنید که مشغول جمع‌آوری تدارکاتی هستند که توسط چترنجات از آسمان برای آنها پرتاب شده است.
 

ساحل تیتان: بر اساس یافته‌های فضاپیمای کاسینی ناسا، قمر زحل یعنی تیتان دارای اقیانوس‌های متان است؛ موضوعی که احتمال وجود حیات در آنجا را افزایش می‌دهد. شاید سواحل این اقیانوس‌ها گرمسیری به نظر برسد، اما این قمر تنها در مقایسه با استانداردهای نواحی خارجی منظومه شمسی گرم محسوب می‌شود. دمای هوا در این قمر منفی 180 درجه سانتی‌گراد است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

نخستین بانوی فضانورد چین : لیو یانگ نخستین زن چینی رهسپار فضا شد. وی یک خلبان نظامی است که به همراه دو فضانورد چینی دیگر با فضاپیمای شنزو-9 به فضا رفت و با موفقیت به ایستگاه فضایی چین متصل شد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

عروس دریایی تاجی: هیچ کس به راستی نمی‌داند که این عروس دریایی چیست. این جانور در یک دره زیرآبی در عمق 1500 متری کشف شده است. رنگ‌آمیزی زیبای بدن وی به این دلیل است که در چنین عمقی رنگ قرمز عملا نامرئی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

گلبول‌های تاکرای: اگر به صورت فلکی قنطورس نگاه کنید، این ابرهای عظیم و کدر غبار و گاز را مشاهده خواهید کرد. این اجسام که در سال 1950 / 1329 توسط اندرو تاکرای کشف شد، به نام گلبول‌های تاکرای شناخته می‌شوند. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید.
 

ماشین اسباب‌بازی: شاید در ظاهر این هم یکی دیگر از آن خوروهای مفهومی قدیمی به نظر برسد، اما این خوردو کوچک سه نفره در واقع برای این طراحی شده است که توسط کودکان رانده شود. البته صندلی‌های این خودرو را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که برای استفاده بزرگسالان نیز مناسب باشد. اطلاعات بیشتر درباره این خودرو را اینجا بخوانید.
53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • MAJID IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    10 2
    اطلاعات ثبت شده جالب و قابل استفاده همگان است نهایت تشکر را از شما زحمت کشان عزیز دارم با آرزوی موفقییت شما
  • طلاچيان CH ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    5 1
    خبر انلاين خيلي خيلي متشكريم . اين موضوعات ادم رو باز ميكنه