۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸

ایسنا نوشت:

دولت آمریکا از اواخر تابستان سال جاری تست فناوری بی سیمی را آغاز می کند که به خودروها این امکان را می دهد که با یکدیگر بدون تصادف ارتباط برقرار کنند.
 این فناوری ارتباطی که به طور مخفف V2V نام گذاری شده ورژن توسعه یافته سیستمهای کنترلی است که باعث می شود آمار تصادفات خودرو به شدت کاهش یابد. این نوع سیستمها کمک می کنند تا حتی در صورت واکنش دیرهنگام راننده ترمز خودروها سریعتر عمل کرده و باعث توقف خودرو شوند.
شرکت فورد اعلام کرده که خودروی تاروس این شرکت مجهز به فناوری V2V بوده و پس از دریافت تائیدیه های لازم روانه بازار خواهد شد.
فورد اعلام کرده که فناوری فوق در واقع قادر خواهد بود با خودروهای دیگر سخن گفته و به آنها درباره احتمال تصادف پیشرو هشدار بدهد. این هشدار البته به راننده خودرو نیز داده می شود.
دولت آمریکا قرار است در مجموع فناوری یادشده را روی 3000 دستگاه خودرو به صورت آزمایشی امتحان کند تا از کارایی آن مطمئن شود.
 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    4 0
    ما ککه خیلی وقته خودروی سخنگو داریم!! سمنــــــــد!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    5 0
    آپشن خودرو های ایرانی در سال1420:شیشه بالابر برقی-کیسه فریزر،ببخشید کیسه ایمنی،ترمز ABS،کولر،مجهز به پخش اتومات و سریع قرآن پس از واقعه،کفن،وصیتنامه،کمی گلاب و کافور،مجهز به سنسور اطلاع به آمبولانس بهشت زهرا و آتش نشانی،مجهز به آخرین سیستم انهدام خودرو و سرنشینان جهت آسایش مصدومین(البته در حال فوت هستند)از دردهای بعد از تصادف(و ایضا انفجار خودبخود خودرو) و رسید راحت تر به خدا،سیستم پخش شهادتین با بالا رفتن سرعت(120 در پراید و 170 در باقی خودروهای وطنی) و همچنین هنگام سوار شدن؛خودرو سازان وطنی(سفیران مرگ) سفری خوش را برای شما آرزومندند