دانشجویان دانشگاه پیام نور همواره از اجحاف در نوع تحصل و امتحاناتشان نسبت به دانشجویان دانشگاه های دیگر گله مند هستند. برخی از این دانشجویان که برای خبر آنلاین ایمیل زده اندبه وجود شرط معدل برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد معترض شده بودند.

با روابط عمومی دانشگاه پیام نور تماس گرفتیم مشکل این خوانندگان را مطرح کردیم. روابط عمومی دانشگاه پیام نور در این رابطه به خبر آنلاین گفت : با وجود آگاهی از این مشکل دانشجویان دانشگاه ،پیام نور امتاسفانه  کاری نمی تواند انجام دهد.باید برای حل مشکل  با وزارت خانه مکاتبه شود. به هر حال برای سال جاری این موضوع ( شرط معدل )در دفترچه های انتخاب رشته درج شده است .اما امیدواریم دستوری از وزارت خانه برای حذف شرط معدل از دفترچه ها در سال بعد صادر شود. »
وی افزود:«این شرط برای دانشجویان پیام نور و دانشجویان دولتی و آزاد نیز وجود دارد.  در شرایط کنونی وزارت علوم تفاوتی بین دانشجویان پیام نور و دانشجویان سایر دانشگاه ها که سر کلاس حاضر می شوند قایل نشده. به نظر می رسد باید این نگاه دچار تغییر شود.»
 

 در روز های 20 و 21 خرداد ماه دو کامنت در باره وجود شرایط جدید آزمون دانشگاه های در مقطع ارشد به دست ما رسید که در پی می خوانید:

 بدون نام : دانشجویان دانشگاه پیام نور با هزار بد بختی درسهایشان را بدون استاد یا با استاد هایی که اکثرا سطح بالایی ندارند پاس می کنند تا معدل خود را به 14 15 برسانند اما وقتی می خواهند برای کارشناسی ارشد امتحان بدهند شرط معدل برای آزمون کارشناسی ارشد گذاشته اند.

 محمد هادی نیز نوشت: من دانشجوی پیام نور هستم و فکر کنم دیگه همه بدونن چه مشکلاتی داریم. ما به هزار زحمت نمره درسهامونو به 14 15 می رسونیم ( اگه برسه ) حالا که من نوعی میخوام امتحان ارشد بدم شرط معدل گذاشتن .آیا منی که با این همه مشکل درسامو می گذرونم با دانشجو دانشگاه آزاد یا دولتی که همیشه واسه همه درساشون کلاس دارن باید یکسان حساب بشیم ؟ این حزف من نیست فقط حرف همه دانشجویان پیام نور است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    54 15
    من خودم شاهد مشکلات بچه‌های پیام نور بودم. این بچه‌ها باید کل یک کتاب رو امتحان بدن و اصلاً امتحان حذفی یا امکان مذاکره با استاد رو ندارن. تازه بیشترشون هم کار می کنند و کلاسهاشون هم کیفیت خیلی پایینی داره. یعنی واقعاً برای گرفتن مدرک زحمت زیادی می‌کشند تازه موقع استخدام هم مدرک شون رو دست کم می‌گیرن
    • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      6 0
      خوب چرا اعتراض! ... از نظر من شرط معدل کلا باید برداشته شود نه فقط برای پیام نور . من معدل کارشناسی ارشدم از معدل کارشناسی ام خیلی بالاتره چون بعضی دانشگاهها خوب نمره میدند و بعضی بد نمره می دهندو بعضی افتضاح. مثلا من با معدل کارشناسی 13 ارشد قبول شدم و بعضی ها با معدل 18 هم حتی مجاز به انتخاب رشته نشدند و معلومه که تو کارشناسی فقط نمره گرفتند. حالا بدبختی اینه که در آزمون دکترا هم این شرط معدل کارشناسی رو داره.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      6 13
      بنده كارشناسي ام را در پيام نور تهران و كارداني را در واحد دانشگاه آزاد شهرستاني كوچك گذراندم. با توجه به شناختي كه از دانشگاههاي دولتي، جامع علمي كاربردي و غير انتفاعي به واسطه دوستان و آشنايانم دارم، به روشني مي توانم بگويم كه سطح آموزش و به طبع آن مداركي كه پيام نور ارائه مي نمايد نظر به ورودي ساده فراگيران، ملاك ارزيابي مبتني بر آزمونهاي غير استاندارد و تستي، محدود به تك كتاب بودن آموزش و... ضعيف تر از سايرين مي باشد.
  • ن GB ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    43 15
    20% شرط معدل در کنکور ارشد واقعا زیاده و کارشناسی هم نیست مسئولین وزارت علوم لطفا باز نگری جدی در این مورد داشته باشند.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      4 2
      آیا به نظر شما چند تست میتواند سطح علمی فردی را ارزیابی کند ؟!مسلما دانشجویی که از نظر معدل در سطح بالایی قرار دارد از نظر علمی صلاحیت بیشتری برای ادامه تحصیل دارد واتفاقا این کار کارشناسی شده است در پیام نور هم کسانی سراغ داریم که معدل های بالایی دارند وعکس این قضیه برای دولتی وآزاد نیز صادق است.
    • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      3 1
      تصور کنید یک دانشجوی دانشگاه معمولی باید با دانشجویان داشگاه هایی مثل شریف و... رقابت کند. در این حالت وزارت علوم شانس کسانی مثل شریفی ها را بیشتر هم میکند. با ضریب معدلی که برایشان در نظر میگیرد معدلشان بالاتر میشود و به هر حال شانسشان هم بیشتر است در حالیکه به هر نقدیر با بهترین اساتید کشور دروس را گذرانده اند هر چند به دشواری!
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    6 5
    بشینین درساتونو بخونین کم غر بزنین... من خودم لیسانسمو از دانشگاه پیام نور گرفتم الانم ارشد میخونم...دانشگاه پیام نور کلاس درست حسابی نداره قبول...ولی کتابایی که معرفی میکنه رو اگه درست حسابی خوند مشکلی ایجاد نمیشه...
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    1 6
    کلاسهای پیام نور واقعا کمه . برای یک کتاب 4 جلسه کلاس میذارند که یک جلسه آن هم میان ترم است . کلا سطح علمی بسیار پایینی داره .
    • بدون نام IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      1 6
      گفتن پیام نور نه دانشگاه نهران
  • بدون نام JP ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 10
    بالاخره کسی که تو پیام نور درس میخونه باید بیشتر زحمت بکشه!
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    0 15
    یعنی چی؟ می خواست اینم دولتی قبول شه و اومدهدن پیام نور مدرک گرفتن تازه طلبکارم هستن؟
    • بي نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      6 0
      مگه با يه كنكورو 300 تا تست ميشه سطح علمي رو مشخص كرد؟ من امتحان نهايي رو با معدل 19.39 گذروندم و از بچه هاي المپيادي هستم .در شبانه روز 18 ساعت درس مي خوندم ، ولي به خاطر سرخك نتونستم 4 ساعتو كامل سر جلسه باشم و چون فقط تهران رو مي خواستم مجبور به انتخاب پيام نور شدم. بدون اين كه بتونم از سواد خودم دفاع كنم. الانم گرچه پيام نوري هستم ولي به راحتي پيش ميرم . اي كاش به جاي قضاوت و توهين ، با كفشاي ديگران راه بريد!
    • شکوفه IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      9 0
      اگر فقط بحث بین دولتی و پیام نور بود ، حق با شما بود . ولی الان بحث بین پیام نور ، غیرانتفاعی آزاد علمی کاربردی و در کنارش هم دانشگاه دولتیه.اینکه بچه های دانشگاه دولتی بهتر درس می خونن وسخت نمره می گیرن قبول.اما بقیه چی؟ آزادی ها، غ انتفاعیا که راحت نمره می گیرن چی؟من غیرانتفاعی علم و فرهنگ درس خوندم اونجا خیلی از درسا با جزوه های کمتر از 100 صفحه ارائه شدن، ارفاق استادا،حذف بعضی فصلا و تشریحی بودن سوالا معدلم رو به 18 رسوند.اما تو پیام نور هیچ کدوم از این کمکا نیست.معدل به سختی به 17میرسه!من الان پیام نوری ام/خودم رو با زمانی که غ انتفاعی بودم مقایسه می کنم تلاشم چندبرابر شده اما معدلم به 17نرسیده.حالا معدل من با معدل آزادیا و غ انتفاعیا که "دیدم" چقد مفت نمره میگیرن مقایسه میشه!درست نیست!
    • پویا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      6 1
      عزیز من کی گفته همه ی اونایی که پیام نور میخونن نمیتونستن دانشگاه های دیگه قبول بشن؟!تعداد پیام نوریهایی که از نظر رتبه بهتر از غیر پیام نوریها هستن کم نیست خیلی ها برای اینکه راه دور نرن مجبور شدن پیام نور بخونن و خیلی دلایل دیگه که نمیخوام سرتون رو درد بیارم
  • حامد IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    1 0
    من به عنوان دانشجوی رشته ی دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه آزاد که میخوام واسه پی اچ دی در سال های بعد شرکت کنم هم بشدت از شرط معدل واسه مقطع دکترا گله دارم و باید حذف بشه.چرا که منی که دانشگام عضو هیئت علمی نداره و تمام استادام پروازی هستن و در سه جلسه کتابای قطور خودشونو تموم میکنن و یه امتحان سخت هم میذارن تنگش نمیدونم چطور میشه با این معدل عزیز برم و مثلا با دانشگاه آزاد واحد پایتخت رقابت کنم که هر جلسه استاداشون حاضرن.هرچند که اساتید پروازیمون همگی پروفسورند و از دانشگاههای مادرن اما با سه جلسه کتاب500صفحه ای رو نمیشه یاد گرفت.الان که ترم هشتم و 4 ترم دیگه ام مونده امیدوارم واسه دکترا هم حذف بشه.بهرحال شرایط همه دانشگاهه ها یکی نیست که اومدن شرط معدل گذاشتن.تازه سطح سوالات هم یکی نیست .
    • عسل IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      2 3
      دوستان دعواسر20درصد بی خیال بچسبیدبه80درصد
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 0
    به عنوان یک مدرس باید عرض کنم مشکل دانشجویان پیام نور فقط شرکت در آزمون ارشد نیست این بندگان خدا با این معدل ها برای جذب در بازار کار نیز با مشکلات زیادی مواجه می شوند. بهترین راه کار هم برای این مشکل این است که این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه ها به اساتید خود اعتماد کند. یعنی اگر شخصی را به عنوان مدرس در این دانشگاه ها پذیرفتید این اجازه را به وی بدهید که سرفصل را خودش انتخاب کند (البته با تکیه بر سرفصل ارائه شده از سوی وزارت علوم)، اگر نیاز بود با روش هایی نظیر گرفتن آزمون میان ترم حذفی حذفیاتی را مشخص کند، برای کار علمی مرتبط نمره در نظر بگیرد، سوالات را خودش طرح کند و ... در خصوص سیستم نمره دهی دانشجویان شاغل نیز می توان از راهکارهای متعددی بهره گرفت که فکر نمی کنم نیاز به توضیح باشد.
  • asal IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    11 0
    من دانشجوی پیام نورم و قبلا در سراسری درس خواندام تفاوت را کاملا احساس میکنم حتی وقتی میانترم گرفته میشود با داشتن شش نمره ، قسمت میانترم حذف نمیشود و ما مجبوریم کل کتاب را برای چهارده نمره پایان ترم امتحان بدهیم اما در سراسری قسمت میانترم حذف میشد و در پایان ترم بیست نمره داشتیم تازه همه نمره هم دست استاد بود نه مثل پیام نور که پایان ترم کشوری هست و استادی هم نمیبینی که که کمکت کند باب شما که قدر شبانه سراسری پول میگیرید یه کلاس آدم وار یه استاد با تجربه بزارید این چه وضعیه؟؟؟ حالا هم خو برامون شرط معدل گذاشتید؟؟؟دولتمردا بجای اینکه اساتید رو به زور بازنشسته کنند یه فکری به حال ما کنند...
  • پرویز نصرتی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    4 0
    شرط معدل در بالاترین تاثیر گذاری میتواند 5 در صد اثرگذاری داشته باشد چون قاصله معدل از 12 تا 20 هست وکسی با معدل صفر و جود خارحی نداره و در بدترین شرایط ضریب معدل دوازده برای همان 20 در صد وجود دارد لطفا کار خوب سازمان سنجش را که دیده شدن تلاش گذشته داوطلبان است را از بین نبرید
  • کامکار IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    1 0
    مشکل تاثیر 20% معدل در پذیرش نیست بلکه مشکل ضریبی از معدل است که اعمال می شود و مهمتر اینکه هیچگونه اطلاع رسانی و شفاف سازی در مورد هر دانشگاه به تفکیک صورت نمی گیرد . اگر این شفاف سازی صورت گیرد می توان با پیگیری موضوع درخواست بالاتر بردن ضریب معدل فارغ التحصیلان پیام نور شد.
  • بدون نام CH ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 4
    شرط معدل نه تنها باید باشه بلکه برای دانشگاه های مادر باید این ضریب تاثیر بیشتر هم باشه. شاید خیلی ها ناراحت بشن اما این یک واقعیت انکار ناپذیر هست که فاصله ی بین این دانشگا ها (شریف، تهران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، فردوسی و ...)با آزاد و پیام نورخیلی خیلی زیاده.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    5 2
    كسب نمره بالا در دانشگاه پيام نور كار بسيار سختي است برخي از دلايل آن عبارتند از : استاندارد نبودن سوالات اشتباه در كليد سوالات كه تصحيح نميشود و نمره دانشجويان را پايين مي آورد عدم تناسب مناسب بارم امتحاني با سوال عدم پخش مناسب سوالات از همه فصول سوالات حفظي در درسهاي غير حفظي و طرح سوالاتي كه بعضا هدف اصلي درس نبوده است عدم حضور استاد و اينكه بسياري از اساتيد بي تجربه هستند و تسلط كافي بر درس ندارند اينها برخي از عوامل از دست رفتن نمره بسياري از دانشجويان شده لطفا در اين مورد دقت بيشتري شود
  • مصطفي IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    3 3
    اتفاقا يك مشكل شبيه اين ما دانشجويان دانشگاه هاي ممتاز داريم. به طور مثال دانشجوي دانشگاه تهران بايد با زحمت فراوان معدل 16 يا 17 بگيرد اما دانشجوي دانشگاه آزاد با تلاشي بسيار كمتر معدل بالاتر مي گيرد و اين حتي اجحاف به دانشجويان دانشگاه هاي مادر نيز هست
  • علی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    0 1
    شرط معدل سالهای پیش نبوده 20%برا امساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یک دانشجو IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    11 0
    سلام معدل کل من بالای 17 و معدل ترم پیش من بالای 18 بود ولی با این وضعیت هیچ امیدی به استخدام و یا قبولی در ارشد ندارم چون همه جا مخصوصا شرکت نفت و ... وقتی حرف از شرط معدل میزنن مربوط به دانشگاههای برتر کشوره مگه پیام نور با بقیه دانشگاه ها فرق داره با کلی زحمت نمرات بالا میگیریم آخرشم هیچی... لطفا حرف ماها رو به معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و بقیه مسئولان استخدامی کشور برسونید. ممنون
  • یک دانشجوی پیام نور IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    4 0
    سلام معدل کل من بالای 17 و معدل ترم پیش من بالای 18 بود ولی با این وضعیت هیچ امیدی به استخدام و یا قبولی در ارشد ندارم چون همه جا مخصوصا شرکت نفت و ... وقتی حرف از شرط معدل میزنن مربوط به دانشگاههای برتر کشوره مگه پیام نور با بقیه دانشگاه ها فرق داره با کلی زحمت نمرات بالا میگیریم آخرشم هیچی... لطفا حرف ماها رو به معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و بقیه مسئولان استخدامی کشور برسونید. ممنون
  • دانشجوی بیچاره IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    2 0
    باسلام من دانشجوی ترم آخر رشته ریاضی محض دانشگاه پیام نورهستم می خواستم بپرسم امسال شرط معدل از کنکور ارشد برداشته میشه آخه خیلی بی انصافیه که فقط به خاطر0.03 نمیتونم امسال ارشد شرکت کنم
  • حسن IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    2 0
    با سلام لطفا از وزیر محترم آموزش و پرورش سوال فرمائید چرا بعضی از شهرستان ها و مناطق با داشتن 2000 دانش آموز و کمتر از 30 مدرسه اداره آموزش و پرورش دارند اما اکنون مناطق محرومی در جنوب شرق کشور با داشتن بیش از 5000 دانش آموز و 90 مدرسه و با مشکلات فراوانی نظیر هجوم وهابیت و نفوذ مواد مخدر و پراکندگی فراوان مدارس و روستایی بودن 90 درصد مدارس اداره آموزش و پرورش ندارند. خدا را خوش نمی آید این نسل خراب شوند .منظور بخش روداب در شهرستان نرماشیر استان کرمان است که فقط یک نمایندگی آموزش و پرورش با 3 نیرو انسانی فعالیت دارد. به خدا بچه های این وطن در این بخش در حال خراب شدن هستن فکری بردارید. آقای وزیر مگر نامه و5 امام جمعه این خطه و اعلام وضعیت حساس و خطرناک این بخش 30000 نفری به دستتان نرسیده !!!
  • پویان IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    7 0
    هــــــــــــــــر جور حساب کنید سخت ترین شرایطو پیام نوریها دارن.بیشترین بی اعتنایی ها هم به بچه های مظلوم پیام نور میشه.
  • پویا IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    12 0
    معدل 14 پیام نور حداقل برابر 16 غیر پیام نوری هاست
  • الهام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    7 0
    دوستان عزیز اعصاب خودتان را خراب نکنید دنیای ما پر از بی عدالتیست این هم روش
  • الاله IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 1
    سلام بچه ها کسی می دونه که تو روزانه میشه تغییر رشته داد ؟؟؟؟
  • پرستو IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    من دانشجوی پیام نورم در سبزوار درس میخونم به نظر من چه فرقی داره درس یکی دیگه حالا چه اون کسی که تو ازاد یا سراسری درس میخونه چه تو پیام نور خلاصه هممون مدرک میگیریم فرقی نداره به نظر من کسایی که بین دانشگاها فرق میزارن بیسوادن و یه طوری امل ان ما تو قرن 21 زندگی میکنیم این حرف ها دیگه چیهما هممون میدونیم که کنکور نمیتونه سطح علمی بچه ها را تعیین کنه شانسی دیگه اینو همه میدوننو قبول دارن خلاصه باید شرط معدل ارشد رو بر دارن چون این به ضرر بچه هااست
  • میترا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 1
    بچه ها چرا اینقدر ترس معدل دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من برای کنکور که 25درصد شرط معدل داشت رو گرفتم و تاثیر چندانی نداشت حالا ارشد که 20 درصد داره.