فابیان اوفنر با استفاده از فروسیال، یک آهنربا، چندتایی سرنگ و رنگ موفق شده این اثر هنری را خلق کند. او برای شکل‌گیری بخش‌های سلولی باید میزان دقیق رنگی را که به درون هر قطره تزریق می‌کند، محاسبه کند.

محبوبه عمیدی: این تصویر رنگارنگ که در کناره‌ها به طرح ابروباد تبدیل شده حاصل تلفیق هنر و فناوری نانو است. خطوط سیاهی که در این نقاشی مشاهده می‌کنید توسط فروسیال ایجاد شده که نتیجه ترکیب ذرات آهن در ابعاد نانو با مایعی حامل است که می‌تواند نفت سفید باشد و در مقابل میدان مغناطیسی از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد. خواص جالب‌توجه این سیال که برای آب‌بندی دیسک سخت رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تصویرنگاری پزشکی نیز کاربرد دارد، باعث شده در خلق آثار هنری نیز به کار گرفته شود.

هنر و فناوری نانو

به گزارش نیوساینتیست، این نقاشی توسط فابیان اوفنر سوئیسی که یک عکاس هنری است و اغلب تلاش می‌کند از پدیده‌های علمی در خلق تصاویر تازه استفاده کند، تهیه شده است. او برای خلق این تصویر عجیب ابتدا چندین قطره فروسیال را روی یک صفحه سفید شیشه‌ای ریخته و سپس با استفاده از یک آهنربای گرد که زیر این صفحه تعبیه شده آنها را در سطح یک دایره محصور کرده تا این نقاشی عجیب سه‌بعدی را ایجاد کند. او از سرنگ برای ریختن رنگ‌های مختلف آبرنگ درون این بخش‌های کوچک استفاده کرده تا اتصال مغناطیسی میان ذرات آهن را توسط آنها بشکند. این کار باید با دقت کافی انجام شود و مقادیر دقیقی از رنگ به درون هر قطره از فروسیال تزریق شود که نتواند اتصال میان ذرات را کاملا از بین ببرد. در این صورت بخش‌های سلول‌مانند رنگی شکل خواهند گرفت و اگر این اندازه رعایت نشود کشش میان ذرات از بین رفته و مانند اتفاقی که در بخش راست تصویر رخ داده سلول‌ها از هم خواهند پاشید.

اوفنر اولین هنرمندی نیست که به استفاده از فروسیال برای خلق آثار هنری رو آورده، پیش از او ساچیکو کوداما، هنرمند ژاپنی و گروهی از هنرمندان استرالیایی این ماده را در آثار هنری خود به کار برده‌اند.

 53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =