عزت‌الله انتظامی که 40 سال پیش در نمایش «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو و کار حمید سمندریان بازی کرده، این کارگردان را درشت‌ترین نگینی می‌داند که تئا‌تر ایران از دست داد.

به گزارش خبرآنلاین، آقای بازیگر ایران، در حالی که بار‌ها هق هق گریه‌اش، در میان حرف‌هایش به گوش می‌رسد، در یک گفت‌وگوی تلفنی از خوش خلقی، جدیت، بزرگی و استادی حمید سمندریان می‌گوید.


انتظامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه با مرگ سمندریان، تئا‌تر ایران درشت‌ترین نگین خود را از دست داده است، می‌افزاید: «هنرهای نمایشی ایران تا سال‌های سال نمی‌تواند جای سمندریان را پر کند؛ چرا که سواد دانشگاهی، قدرت رهبری،شخصیت، جدیت در کار در عین خوش خلقی،تربیت شاگردان بسیار و... از او هنرمند و شخصیتی کم نظیر و بی‌همتا ساخته بود.»


این بازیگر پیشکسوت در باره سابقه همکاری خود با زنده یاد سمندریان توضیح می‌دهد: «در دهه 40 خورشیدی در چند تله‌تئا‌تر با کارگردانی اش بازی کردم و سال 1351 هم در تنها همکاری صحنه‌ای با او در نمایش «کرگدن» روی صحنه رفتم. برای به صحنه بردن این متن اوژن یونسکو که من نقش شخصیت اصلی آن (برانژه) را ایفا کردم، ماه‌ها زیر نظر سمندریان تمرین انجام دادیم که اجرایش در تالار دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بسیار موفق بود.»


او با اشاره به اینکه سه شنبه هفته پیش به عیادت حمید سمندریان رفته بوده است، می‌گوید: «خوش خلقی و خوش رفتاری او مثال زدنی بود. برای مثال با اینکه در کارش بسیار جدیت به خرج می‌داد، هیچ‌گاه ندیدم عصبانی شود و همیشه در اوج فشار کار خنده از روی لبانش محو نمی‌شد. این روی خوش را تا آخرین روزهای عمر حفظ کرد و برای همین با وجود بیماری مهلکش، گمان نمی‌کردیم به این زودی او را از دست بدهیم.»


آقای بازیگر ادامه می‌دهد: «من افتخار شاگردی ایشان را در دانشکده هنرهای زیبا داشتم و چیزهای بسیاری از او در کلاس درس و سر تمرین‌ها آموختم که نه تنها عرصه هنر، بلکه حوزه اخلاق و زندگی را هم شامل می‌شود. برای همین خودم را بسیار مدیون او می‌دانم.»

حمید سمندریان که مدتی بود از بیماری سرطان کبد رنج می‌برد، صبح روز پنجشنبه در 81 سالگی در منزل خود از دنیا رفت.
 

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =