هنرمندان عرصه تئاتر برنامه‌های مختلفی را برای وداع با استاد حمید سمندریان تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، زنده یاد حمید سمندریان بامداد روز پنجشنبه 22 تیر زندگی را بدرود گفت.
اولین برنامه هنرمندان برای وداع با استاد سمندریان، گزدهمایی در مقابل تئاتر شهر است که این برنامه از دقایقی پیش  آغاز شده است.(اینجا)
 

 

محمد یعقوبی سخنگوی ستاد برگزاری مراسم یادبود این هنرمند بزرگ تئاتر ایران هم اعلام کرده که پیکر زنده‌یاد حمید سمندریان روز شنبه با سخنرانی عزت‌الله انتظامی، ابراهیم حقیقی، رضا کیانیان، پیام دهکردی و مجید سرسنگی به خاک سپرده می‌شود.
 یعقوبی به ایسنا گفته که قرار است هنرمندان یاد شده در مراسم تشییع استاد سمندریان که روز شنبه 24 تیر ساعت 10 صبح برگزار می‌شود، درباره‌ی او سخن بگویند. این مراسم با کارگردانی کیومرث مرادی برگزار می‌شود.
 

 

همچنین روز یکشنبه مراسم یادبودی در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد که این مراسم ساعت 16 تا 18 برپا می‌شود.
روز سه‌شنبه  27 تیر نیز هنرمندان تئاتر راس ساعت 21 در محوطه‌ی بیرونی تماشاخانه‌ی ایرانشهر گردهم می‌آیند و یاد حمید سمندریان را گرامی می‌دارند.
 

چهارشنبه 28 تیر هم دانشجویان تئاتر مراسمی را در تئاتر مولوی به عنوان اصلی‌ترین پایگاه تئاتر دانشگاهی و یکی از سالن‌های مورد علاقه‌ی حمید سمندریان برگزار می‌کنند که این مراسم با مدیریت سعید اسدی ـ مدیر مرکز تئاتر مولوی ـ برگزار می‌شود و به زودی جزییات برگزاری آن مشخص خواهد شد.
 

مراسم یادبود زنده‌یاد حمید سمندریان به همت خانه‌ی تئاتر هم  روز 29 تیر برگزار می‌شود. مکان برگزاری این مراسم سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر است.
مراسم سومین روز درگذشت زنده‌یاد حمید سمندریان هم روز دوشنبه  26 تیردر مسجد جامع شهرک غرب  برپا خواهد شد.
 

تعطیلی سالن‌های تئاتر
براساس آخرین تصمیم‌گیری انجام‌شده، سالن‌های تئاتر تهران شامگاه پنجشنبه22 تیر به احترام حمید سمندریان اجرا ندارند.
ابتدا تماشاخانه ایرانشهر با مدیریت دکتر مجید سرسنگی تصمیم گرفت که اجراهای پنجشنبه و جمعه شب را به احترام درگذشت استاد سمندریان لغو کند و پس از آن سایر سالن‌های تئاتری نیز تصمیم گرفتند حداقل امشب را میزبان اجرای نمایش نباشند.
 

پیام های تسلیت
کانون کارگردانان خانه‌ی تئاتر، کانون ملی منتقدان تئاتر، معاونت هنری وزارت ارشاد، مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، رئیس خانه هنرمندان،‌گروه‌های مختلف تئاتری و ... هم در پیام‌هایی درگذشت حمید سمندریان را به خانوده او و جامعه هنرمندان کشور تسلیت گفتند.
 57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =