نماینده نی ریز و استهبان نسبت به بحران فراگیر مرغ در کشور هشدار داد و خواستار چاره اندیشی هرچه سریعتر مجلس و دولت در این خصوص شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد سقایی در تذکری شفاهی به گرانی مرغ طی هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: گرانی های اخیر که گریبانگیر مردم شده تبدیل به بحرانی فراگیر در کل کشور شده است و باید سریعتر برای آن چاره اندیشی شود. مجلس هشتم در بهمن ماه به وزیر صنعت نسبت به وضعیت دان مرغ تذکر و هشدار داد، ولی وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را به وزارت صنعت پاس می دهد، وزارت صنعت به وزارت کشاورزی.
نماینده استهبان با تاکید بر اینکه تعاملی بین دستگاه های اجرایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: قرار بود در دولت تعامل بین دستگاه های اجرایی باشد، اما نه تنها تعاملی وجود ندارد؛ بلکه تعاملی بین معاونت ها هم نیست و نتیجه آن این است که امروز مساله مرغ به اول انقلاب بازگشته است.
محمدحسین ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر سقایی به جلسات مشترک دولت و مجلس در این خصوص اشاره کرد و افزود: از چند هفته گذشته جلسات متعددی بین وزرا و مسئولان اجرایی و برخی اعضای هیات رییسه و کمیسیون‌های مرتبط برگزار شده است. فردا هم نشستی با برخی آقایان برای بررسی این موضوع داریم.
وی گفت: آنگونه که ما مطلع شدیم، کنجاله بیش از نیاز کشور وارد شده و در اختیار وزارت ذی ربط قرار گرفته است. ولی نگرانی درباره نحوه توزیع آن است. کسانی که کنجاله را با قیمت مناسب دریافت می کنند، مرغ را نیز با قیمت مناسب عرضه کنند. امیدواریم این مشکل نیز به زودی مرتفع شود.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غفاری IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    33 0
    خواهشمند است نمایندگان محترم در خصوص مرغ و گرانی فکر و نظر ندهند. همان بهتر که یک ماه دیگر بروند مرخصی ، مردم خودشان بلاخره یک فکری می نمایند.
  • مرغدار مازندرانی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    7 1
    دوستان خوبم سلام. من یه دامپزشکم که مرغداری گوشتی هم دارم. به همین ماه مبارک قسم که همه ی حرفام عین واقعیته. همه ی بدبختی های ما به علت ضعف مدیران ماست. در این استان دلالان و رئیسشون که مالک یک کشتارگاهه پدر تولید کننده را در آوردند. مرغ رو ارزون تر از اونچه فکر کنین باید به اینا بفروشیم.... آره باید.. چون این آقا راه رو میبنده.. باورتون میشه یه کشتارگاهی اینقدر نفوذ داشته باشه؟؟؟ توی کشتارگاه ایشون و دوستاشون کشتار شه بعد به قیمت بسیار بالا به مردم تهران فروخته شه. آقا مدیون منی اگه اینو تایید نکنی..