عکس ارسالی از محمود صابری

 

 

 

 

  

دشت لامرد از ارتفاعات خالده

 

شهرستان لامرد با 5683/4 کیلومتر مربع مساحت در طول جغرافیایی 52 54 و عرض جغرافیایی 27 28 در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس واقع شده‌است به طور دقیق در 405کیلومتری شیراز و 140 کیلومتری خنج قرار دارد و 4٫6٪ از مساحت کل استان را به خود اختصاص داده‌است. با اختلاف ارتفاع 450 تا500 متر از سطح دریا و متوسط بارندگی سالیانه حدود 250 میلیمتر با ویژگی سیل آسا در مدت کوتاهی از سال (سه ماه سال) و تبخیر سالیانه 4000 میلیمتر دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشد، حداکثر گرما در فصل تابستان 50درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین زمان آن صفر درجه سانتیگراد می‌باشد.

===

شما هم می توانید مطالب، عکسها و فیلم های تولیدی خود را برای ما به آدرس shoma@khabaronline.ir ارسال کرده تا آنرا با نام خودتان منتشر کنیم.

لطفا فیلم ها بیشتر از 5 مگابایت نباشد و ترجیحا در فرمت اف.ال.وی .flv ارسال کنید. همچنین عرض هر عکس حداکثر 500 بوده و حجم عکس بیشتر از 100 کیلوبایت نباشد. مطالب خود را نیز در قالب مایکروسافت ورد به صورت ضمیمه ارسال کنید.

/5656
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    آره کاملا درسته . ما در بخش جناح استان هرمزگان در شرق شهرستان لامرد زندگی میکنیم بخش جناح اولین نقطه مرزی در شرق شهرستان لامرد هست که جزو استان فارس نیست . فاصله ما با مرکز شهرستان لامرد شاید کمتر از دو ساعت باشد, واقعا در این درد خشکسالی با برادران لامردی و کلا جنوب کشور همراهیم. گرمای شدید هوا در منطقه ی ما ایجاب میکند که دولت در تعرفه برق و آب و . . . تجدید نظر جدی نماید.
  • فارس IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    21 2
    ای وای ناراحت شدم
  • نا شناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    2 0
    دقیقا صحیح میباشد مخصوصا که در حال حاضر ادارات از احکام کارمندان مناطق کمتر توسعه یافته را حذف وجدیدا میخواهند بدی آب وهوا را نیز کاهش دهند یعنی آب وهوا خوب شده وما خبر نداریم ویا میخواهند خوشی آب وهوا اضافه نمایند.
  • لامردصنعتی EU ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    1 0
    دمای لامرد به57درجه رسید
  • حیاتی A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    2 0
    من موندم چرا هواشناسی راستش رو به مردم نمیگه این گرمای هوا بالای 50درجه هست ولی متاسفانه هواشناسی لامرد نهایتش 49ثبت میکنه