یک گروه تحقیقاتی با نصب دوربین بر پشت یک قره غاز سلطنتی، برای نخستین بار شکار ماهی را از منظر دید این پرنده به تصویر کشیده‌اند. این فیلم بی‌نظیر شیرجه 45 متری این پرنده را طی 40 ثانیه به نمایش می‎کشد.

محمود حاج‌زمان: تا کنون با خود فکر کرده‌اید که شیرجه زدن همانند یک مرغ دریایی برای شکار ماهی به درون اقیانوس چه حسی دارد؟ اکنون به لطف ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، می‌توانید به گونه‌ای این حس را تجربه کنید. این فیلم که توسط فلاویو کوئینتانا و گروهش از انجمن حفاظت از حیات‌وحش در سواحل پونتا لئون آرژانتین تهیه شده است، برای نخستین بار روش شکار ماهی را از منظر دید قره غاز سلطنتی (Imperial Cormorant) به تصویر می‌کشد.
به گزارش نیوساینتیست، ویدئوی زیر که با استفاده از دوربین نصب شده بر پشت این پرنده دریایی تهیه شده است، شیرجه زیرآبی این جانور را برای خوردن ماهی نشان می‌دهد؛ شیرجه‌ای که طی آن پرنده ظرف مدت تنها 40 ثانیه به عمق 45 متری اقیانوس می‌رسد. پس از حدود یک دقیقه، قره غاز سلطنتی یک ماهی مارمانند را شکار می‌کند و برای خوردن آن به سطح آب باز می‌گردد.
این گروه تحقیقاتی مدت 10 سال است که به مطالعه رفتار تغذیه‌ای این پرنده دریایی مشغول هستند، و برای این کار از برچسب‌های الکترونیکی و تراشه‌های جی.پی.اس به منظور نظارت بر فعالیت این پرندگان استفاده کرده‌اند. این ویدئو به شناسایی مناطق غذا خوردن پرنده کمک می‌کند، در نتیجه به کمک آن می‌توان مناطق حفاظت شده را انتخاب کرد.

 53 275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    4 1
    آفرین به دانشمندان... کنجکاوی بشر مدرن بسیار قابل تحسین است.