«مدیریت استرتژیک توسعه محصول جدید از ایده تا عمل» در حوزه مدیریت، تولید و نوآوری، چه در بخش تولید و چه در بخش دانشگاهی به منظور کاهش نیازمندی حوزه مدیریت استراتژیک سازمان ها با رویکردی کاربردی نگاشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «مدیریت استرتژیک توسعه محصول جدید از ایده تا عمل» نوشته منوچهر انصاری و علیرضا ممقانی از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی روانه بازار نشر شد.


ناشر معتقد است: کتاب «مدیریت استرتژیک توسعه محصول جدید از ایده تا عمل» در حوزه مدیریت، تولید و نوآوری، چه در بخش تولید و چه در بخش دانشگاهی به منظور کاهش نیازمندی حوزه مدیریت استراتژیک سازمان ها با رویکردی کاربردی نگاشته شده است. اندیشمندان و متخصصان این حوزه به ظرافت و دشواری ادغام رویکرد های نظری، تجربی وکاربردی در حوزه توسعه محصول جدید به عنوان یکی از استراتژی های نوین مدیریت واقف هستند. مولفان این اثر کوشیده اند با نگرشی نو و با در نظر گرفتن نیازمندی های صنایع کشور این ادغام را محقق سازند.

 

این کتاب حاصل تجربیات، مقالات و دستاوردهای علمی مولفین طی چند سال اخیر می باشد و در 9 فصل با ارائه ایده ها، مفاهیم و ساختارهای توسعه محصول جدید نوشته شده است. ناشر، مطالعه این کتاب را به صاحبنظران، پژوهشگران، صنعتگران، مدیران، مدیران فروش و بازار یابی و تولید در سازمان های دولتی و غیر دولتی، تجاری و تولیدی، بالاخص، دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی، صنعتی و مهندسی در گرایش های مختلف پیشنهاد می کند. همچنین در این کتاب دستاوردهای علمی و عملی چند سال اخیر با نگرش استراتژیک ارائه شده است.

 

این کتاب در 9 فصل با ارائه مفاهیم مدیریت، استراتژی و معرفی استراتژی توسعه محصول جدید و مدل های آن به چگونگی برگزیدن ایده های عملی برای تولید محصول جدید پرداخته است. در بخشی دیگر از کتاب، روش های پرورش، ارزیابی و انتخاب بهینه ترین ایده بر اساس روش های نظری و ریاضی، روند تولید و تجاری سازی محصول براساس چرخه عمر آن با رویکرد استراتژیک و آخرین مبانی علمی و عملی بررسی شده است. مطالب این کتاب به روشی مناسب، برای بهره گیری بیشتر نگاشته شده است. از این رو مولفین این کتاب پیشنهاد کرده اند تا مطالب به ترتیب فصول مطالعه گردد.

 

در فصل اول سعی شده است با ارائه «مفاهیم و انواع استراتژی های کلان» به معرفی انواع و مفاهیم رویکردهای استراتژیک پرداخته شود. در فصل دوم، مفاهیم محصول و توسعه محصولات جدید و در فصل سوم، مدل ها و استراتژی های این راهبرد معرفی شده است. فرآیند ایده یابی و توسعه ایده و ارزیابی و امکان سنجی ایده ها از جنبه های مختلف عناوین فصل های چهارم و پنجم است. در فصل ششم، انتخاب طرح توسعه محصول بهینه برای تولید محصول جدید و در فصل هفتم، طراحی و آزمون محصولات جدید در بازار و در دو فصل انتهایی کتاب، استراتژی تجاری سازی محصول و مدیریت دوره عمر محصولات جدید مورد بحث قرار گرفته است.

 

نوآوری دیگر در این کتاب ارائه واژگان تخصصی محصول و تنظیم مراجع به شیوه APA، برای مطالعه بهتر و دستیابی آسان تر به منابع، می باشد که برای هر فصل جداگانه، نوشته شده است.

 

کتاب «مدیریت استرتژیک توسعه محصول جدید از ایده تا عمل» در 303 صفحه و قیمت 8هزار تومان منتشر شده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =