یادداشت ارسالی سعید علیپور یکی از خوانندگان محترم سایت خبرآنلاین ؛ شیراز.

پرسپولیس باز هم باخت ، با تمام ستارگانش هم باخت تا نشان دهد پول خوشبختی نمی آورد . پرسپولیس مدیریت با تجربه و آگاهی دارد و مدیر عاملی که برای این تیم زحمت می کشد ، سرمربی بزرگی دارد که افتخارات زیادی در کارنامه او دیده می شود ، بازیکنان ملی پوش و خوبی دارد که هر کدامشان در تیم های سابق خود ستاره بودند و هوادارانی که متوسط 60 الی 70 هزار نفر را در ورزشگاه آزادی پر می کند و از تیم محبوبشان حمایت می کنند . پس مشکل این تیم چیست ؟ چرا با وجود این همه خصوصیات مثبت باز هم شاهد بازی زیبا و نتایج درخشان از تیم پرسپولیس نیستیم ؟

 جواب در ساق پاهای آنها و یا هزینه های میلیاردی نیست . مدیر عامل و سرمربی این تیم باید طرز تفکر این بازیکنان را عوض کنند ، باید ذهن بازیکنان را به سمت قهرمانی سوق دهند . در جهان امروز ورزش و به خصوص فوتبال تنها به عنوان عامل سلامتی شمرده نمی شود و حضور در رقابت های ورزشی تنها به دلیل کسب تجربه نیست . در عین حال رقابت بدون کسب نتیجه بی معنی به نظر می رسد . توجه جدی به فوتبال و استفاده از تمامی ابزارهای اقتصادی و مدیریتی و علمی آن موید این نکته است که ورزش دیگر سرگرمی نیست بلکه عاملی برای پیشرفت جوامع بشری محسوب میشود . اگرچه شکست در هر حال غم انگیز است اما در فلسفه ای وجودی ورزش و فوتبال حقیقتی وجود دارد که می گویند : آدم قویتر همیشه برنده نیست . شکست در اوج شایستگی بدترین اتفاق در زندگی ورزشکار است . شکست های غیر منتظره ، عامل پیدایش بسیاری از احساسات منفی چون افسردگی ، دلسردی ، سرخوردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس بوده و موجب شکست های بعدی و حتی خداحافظی زود هنگام ورزشکاران می شود . روانشناسی ورزشی به عنوان ابزاری کار آمد در امر استفاده بهینه از حداکثر توان ورزشکاران و افزایش عمر قهرمانی شان به حساب می رود ، اما متاسفانه در ایران کمتر به این مهم رسیدگی می شود

 به عنوان مثال تیم های مقابل پرسپولیس یا استقلال را ببینید ؛ با چه انگیزه و روحیه ای بازی می کنند ، می دوند و می جنگند تا خودی نشان دهند و تیمشان را برنده کنند . حال اگر طرز فکر بازیکنان پرسپولیس عوض شود و آنها هم همین انگیزه در وجودشان پیدا شود و برابر تمام تیم ها چه بزرگ و چه کوچک با انگیزه بازی کنند ، چه بسا به هرتیمی در هر بازی چند گل بزنند . این تیم « انگیزه » و « یک ذهن قهرمان » می خواهد . اگر این مهم رفع شود چه بسا راه برای قهرمانی پرسپولیس هموار شود .

سرویس ورزشی خبرآنلاین : با سپاس از دوست خوب مان ،آقای سعید علیپور از همه شما کاربران خوب ، دعوت می کنیم در صورت علاقه ، یادداشت های خود را برای ما به آدرس sport@khabaroniline.ir ارسال نمایید.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =