این کتاب عوامل روانشناختی، شخصیتی و اجتماعی موثر بر پیدایش رابطه خوب بین زن و مرد را بررسی کرده‌ و پژوهش‌های مربوط به هر مبحث را آورده ‌اند.<BR> <BR>

 

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «روابط صمیمانه»؛ مسایل، نظریه‌ها و اصول پژوهش، اثر رالف اربر و مائورین وانگ اربر با ترجمه مشترکی از عابدین جواهری و دکتر عزیزالله تاجیک اسماعیلی، توسط انتشارات ارجمند منتشر شد.

ناشر در توضیح اثر آورده است: «روابط صمیمانه نقش مهمی در زندگی همه انسانها دارند. این موضوع در مشاوره و روانشناسی علمی جایگاه مهمی از نظر پژوهشی و کاربردی دارد. مطالعات علمی در حوزه روابط صمیمانه در دو دهه اخیر توجه بسیاری از روانشناسان اجتماعی را به خود جلب کرده و پژوهش های بسیاری که در این زمینه صورت گرفته ابعاد مختلفی را در این رابطه مورد واکاری و موشکافی قرار داده است. این پژوهش ها عمدتاً بر نقش عوامل موثر بر شکل گیری و جهت دادن رفتارهای نزدیک و صمیمانه تأکید می کنند. همچنین، عوامل بیولوژیک، روانی و رفتاری که سازوکار ایجاد و استمرار این روابط را به وجود می آورند مورد توجه پژوهشگران می باشد. کتاب «روابط صمیمانه» اثری است که در 14 فصل نوشته شده و به موضوعاتی چون صمیمیت و روابط بین اشخاص می‌پردازد. در این اثر درباره چگونگی شکل‌گیری یک رابطه بین زن و مرد، دلایل تداوم و یا فروپاشی آن رابطه، توضیحاتی داده می‌شود و یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌هایش این است در هر بخش درباره متغیری بحث و در ادامه پژوهش‌های انجام‌ شده درباره آن موضوع بیان می‌شوند.»


عابدین جواهری، یکی از مترجمان این اثر، درباره موضوع کتاب گفته است: نویسندگان در این کتاب متغیرهایی را مورد توجه قرار می‌دهند که در شکل‌گیری یک رابطه تاثیرگذارند و مسایلی چون جذابیت فیزیکی، جذابیت‌های روانشناختی، انصاف، عدالت، عشق، هیجان، دلبستگی، حسادت و خشونت را بررسی می‌کنند. از آنجا که این کتاب اثری مبتنی بر پژوهش‌هاست، می توان این کتاب ر اثری آکادمیک و علمی دانست. با این حال مخاطبان این اثر به جامعه دانشگاهی محدود نمی‌شوند.

 

به گفته جواهری، نویسندگان این کتاب به دنبال ارایه راهکار نیستند و به مخاطب توصیه نمی‌کنند که چه کاری را انجام دهد: «در واقع مخاطب این کتاب با خواندن علت‌ می‌تواند دریابد که ریشه مسایل کجاست و چه عواملی مشکلاتی را برای او به وجود آورده‌اند.»

 

در این کتاب که با زبانی ساده و صمیمی نوشته شده، علاوه بر نتایج تحقیقات و شرح برخی پژوهش ها، برخی منابع خود درمانی نیز در کتاب ذکر شده که به مراجعه کننده کمک می کند تا جستجوی بیشتری را آغاز کند. به اعتقاد برخی روانشناسان خواندن این کتاب برای آنها که روابط صمیمانه با همسرشان را از دست داده اند و یا نگران چنین اتفاقی هستند، توصیه می شود.

 

این کتاب کاربردی و مفید در 416 صفحه، از سوی انتشارات ارجمند با همکاری انتشارات «نسل فردا» روانه بازار کتاب شده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    4 0
    با سلام ممنون می شوم بدونم کی این سامانه سام برای شهرستانیها بدون دریافت هزینه ارسال راه می افته؟