کارگردان فیلم سینمایی «ضد گلوله» با اشاره به اینکه برای ساخت این فیلم سختی‌های زیادی متحمل شده، نکته خوشحال‌کننده ماجرا را ورود بخش خصوصی به حوزه دفاع مقدس دانست.

 بهناز شیربانی: جمعه شب در برنامه «هفت» فیلم سینمایی «ضد گلوله» با حضور مصطفی کیایی کارگردان و مسعود فراستی و  آرش خوشخو به عنوان منتقد نقد و بررسی شد.

در ابتدای این نشست کیایی در پاسخ به این سئوال که چرا نام فیلم از ابتدای ساخت تا زمان اکران تغییر پیدا کرد، گفت: «نام فیلم ابتدا «بزن بریم بهشت» بود، اما این اسم را خیلی دوست نداشتم. فکر کردم اسم فیلم به خاطر به شخصیتی که با آن طرف هستیم «غیر مجاز» باشد، اما اداره نظارت و ارزشیابی با این اسم موافقت نکرد و در آخر نام «ضد گلوله» را برای آن انتخاب کردم.»
 

او ادامه داد: «بیشتر فیلم در فضای جنگ اتفاق می‌افتد. برای ساختن «ضد گلوله» سختی‌های زیادی متحمل شدم، چرا که از روز اول به بهانه‌های مختلف با این فیلم مخالفت شد؛ اما بخش خوشحال‌کننده ماجرا برای من این بود که بخش خصوصی وارد ساخت یک فیلم دفاع مقدسی شد.»
 

در ادامه آرش خوشخو  گفت: «صحبت در مورد فیلم «ضد گلوله» کمی سخت است. با دیدن این فیلم انرژی مثبت با مخاطب منتقل می‌شود و مجموع تماشاگران با انرژی مثبت از سینما بیرون می‌آیند»
 

او در ادامه گفت: «در مجموع نقاط مثبت این فیلم زیاد است، اما به نظر من «ضد گلوله»  بیشتر از چیزی که باید مورد تحسین قرار گرفت.»
 

خوشخو در ادامه گفت: «موقیعت دراماتیکی که در فیلم وجود دارد در سینمای ما زیاد استفاده شده است. از سوی دیگر «ضد گلوله» برای پایانش مورد تحسین قرار گرفته است. به نظر من پایان فیلم بسیار واکنشی است. این پایان ضد جریان رسمی دراماتیک فیلم است و خیلی با کل آن همخوانی ندارد.»
 

در ادامه برنامه مسعود فراستی گفت: «من هم دقیقا نمی‌دانم چرا «ضد گلوله» این‌قدر مورد توجه قرار گرفته است. فقط می‌دانم این فیلم، فیلم مورد توجه روشنفکر‌ها نیست. ما طنز جبهه‌ای نداریم. فقط دو فیلم «لیلی با من است» و «اخراجی‌ها» را در سینمای ایران داریم.»
 

او ادامه داد: «برخی معتقدند «ضد گلوله» یک توهین است به دفاع مقدس. چیزی که برخی از شهادت می‌فهمند کلیشه به شدت آسان و بدون تعقل و بدون فرم است. به موضوع شهادت در سینمای ما به شدت سطخی نگاه می‌شود و تحول شخصیت در یک فیلم دفاع مقدسی خیلی باور نیست. شخصیت فیلم «ضد گلوله» جزو معدود شخصیت‌هایی است که تحول پیدا نکردنش مثبت است.»
 

در ادامه این بحث خوشخو ادامه داد: «به نظر من هر کس حنی اگر از شخصیتی که در فیلم «ضد گلوله» می‌بینیم بی‌رگ تر باشد، وقتی ‌ببیند هم‌رزمانش مقابل چشمانش شهید می‌شود، واکنش نشان می‌دهد. با توجه به اتفاقاتی که این شخصیت در جبهه دیده تحول شخصیتش کاملا ملموس و قابل باور است.»
 

کارگردان فیلم سینمایی «ضد گلوله» در ادامه افزود: «در این فیلم بیشتر نظر من در مورد تقدیر و شهادت بود و در نظر داشتم آدمی را تصویر کنم که خودش می‌خواهد به شهادت برسد، اما تا خدا نخواهد این اتفاق برایش نمی‌افتد. اندازه تحول شخصیت برایم بسیار اهمیت داشت و من حد آن را همین قدر تعیین کردم.»
 

در ادامه آرش خوشخو با اشاره به مهدی هاشمی بازیگر نقش اصلی «ضد گلوله»، گفت: «به نظر من هاشمی جزو سه بازیگر مطرح مرد سینمای ایران است. او به شدت به نقش مسلط است و سطحی از بازیگری را در این فیلم به نمایش گذاشته که بازی دیگر بازیگران چندان به چشم نمی‌آید.»

58247

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • has IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    30 16
    واقعا چه منتقدانی!!! من که چیزی به نام نقد ندیدم ... بیشتر صحبتها اعتقادی بود و بی ربط ... شاید یکی از دلایل این بود که فیلم در حدی نبود که بشود برای آن بحث نقد و بررسی راه انداخت.
    • میلاد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      12 6
      سلیقه شما قابل احترامه ولی اتفاقا حد فیلم بالاست و کیایی کارش درسته.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    7 3
    اقاي فراستي چي دوست داره