مهر نوشت:

رئیس مرکز توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گلستان، کرمان و آذربایجان حادثه خیزترین استانهای کشور هستند. مظاهر برادران افزود: در سال 91 زلزله آذربایجان، سیل و برف و سرما در گلستان بزرگترین حوادث بودند. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زلزله آذربایجان گفت: در این استان کارهای زیر بنایی شروع شده است، اطلاعات دقیقی از میزان خسارات وارده در دست نیست اما تمام نیروها برای عملیات زیر بنایی در استان مستقر شده اند ، بخشهایی نیز نیاز به پیمانکار دارد که باید در منطقه حضور پیدا کنند.وی بیشترین دغدغه را در استان گلستان سیل و آتش سوزی جنگل دانست گفت: کولاک و سرمای غیر مترقبه نیز از دیگر حوادث غیر مترقبه مختص استان گلستان است ، زلزله تهدید کننده در گلستان تا کنون دیده نشده است، اما باید در نظر داشت کرمان، گلستان و آذربایجان حادثه خیر ترین استانهای کشور هستند.

برادران تاکید کرد: در استانهای شمالی آتش سوزی جنگل و سیل و در استانهای کویری زلزله مهمترین و بیشترین حوادث را شامل می شوند و دغدغه ما نیز هستند. وی اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران سازمانی جدیدالتاسیس است که به صورت آزمایشی فعالیت می کند و یکسال دیگر به پایان دوره آزمایشی آن مانده است، باید این سازمان را تقویت کرده و جایگاه راهبردی آن را جا انداخت تا به اهداف خود عمل کند.

 

محدویت اعتباری سازمان مدیریت بحران

برادران تاکید کرد: سازمان در حال حاضر با محدودیت اعتباری و فضای اداری روبرو است، قانونگذار ، مسئولین و دست اندرکاران باید با توجه به تجربه نزدیک به 5 ساله این سازمان کاستی ها را از بین برده و نقاط قوت را تقویت کند تا بتوانند سازمان را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهند. وی خاطر نشان کرد: سازمان با در اختیار داشتن کلیه امکانات دولتی و غیر دولتی می تواند نقش موثری در ساماندهی بحران و جلوگیری از خسارات بعد از وقوع بحران داشته باشد.

برادران گفت: اعتبار مربوط به حوادث بر اساس بند ش ماده 224 قانون اساسی در اختیار معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور قرار گرفته و در صورت بروز بحران این بودجه در اختیار استانها قرار می گیرد. مظاهر برادران افزود: پیشنهاد ما اینست که این بودجه به تناسب در اختیار استانها قرار گیرد تا سرعت عمل در تخصیص اعتبار و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد به راحتی امکان پذیر باشد. وی ادامه داد: پس از حادثه زلزله بم و متعاقب آن سفر مقام معظم رهبری به این مناطق بر اساس سیاست های ابلاغی آموزش و بالا بردن فرهنگ ایمنی در جامعه و توجه مسئولین به این مهم مورد توجه قرار گرفت.

برادران اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران در سال 87 با ابلاغ قانون توسط رییس جمهور تشکیل شد و در شرح وظایف آن به پیش بینی آموزش به عنوان ماموریت اصلی خود پرداخته است ، در مراحل مختلف پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و تقابل و بازسازی و بازتوانی موضوع آموزش مورد توجه است تا مردم و مسئولین در زمان حادثه آمادگی پیدا کنند. وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخست دوره آموزشی دو روزه حفاظت و حراست در بحران با حضور بخشداران استان های خراسان شمالی ، گلستان و سمنان گفت: اهمیت این دوره از این جهت است که پس از حوادث ممکن است نابسامانی و هرج و مرج هایی در محل حادثه ایجاد شود که با انجام این آموزشها ساماندهی بیشتری در این مواقع انجام می شود ، این دوره مختص بخشداران است .

برادران تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده با استقبال بخشداران بر ادامه این آموزشها و تسری آن برای دیگر مسئولین تاکید شد ، تا کنون این دوره به میزبانی 8 استان برگزار شده است که در هر دوره 3تا4 استان شرکت کرده و به فراخور 80 تا 120 بخشدار در آن شرکت کردند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    6 1
    استان قزوین بیشترین زلزله رو داشته بویین زهرا - ابگرم- رودبار الموت - رودبارزیتون که قسمت عمده ای از استان قزوین رو هم لرزاند حتی خود قزوینو در همین زلزله رودبار الموت بود که با سقوط هیلی کوپتر استاندار قزوین که به بازدید مناطق رفته بود کشته شدند]، با این همه من نمی دونم چرا وامهای ساخت مسکن در بافت فرسوده رو نمی دن