ایسنا نوشت:

مدير ادار‌ه‌ي كتاب و كتاب‌‌خواني وزارت ارشاد مي‌گويد: «ميزان آثار ارسالي براي دريافت مجوز نشر از سوي ناشران نسبت به سال گذشته كاهش نداشته و مانند گذشته است.»

 

محمد اللهياري در پاسخ به اين‌ سؤال كه با توجه به گران شدن قيمت كاغذ، آيا از حجم آثار ارسالي براي دريافت مجوز به اداره‌ي كتاب كاسته شده است يا خير؟ گفت: «هر سال با تمام شدن نمايشگاه و فروكش كردن تب و تاب رسيدن آثار ناشران به نمايشگاه كتاب تهران، تا نيمه‌هاي مردادماه و شهريور شاهد افت فعاليت ناشران هستيم؛ اما بعد از آن براي اين‌كه ناشران مي‌خواهند كتاب‌‌هاي‌شان را به آغاز سال تحصيلي جديد برسانند، درخواست براي صدور مجوز بيش‌تر مي‌شود. امسال هم مانند سال‌هاي گذشته است.»

 

او در ادامه متذكر شد: «بر اساس گزارش خانه‌ي كتاب در چهار ماه نخست سال جاري شاهد اين هستيم كه عنوان كتاب‌هاي توليد و چاپ‌شده به اندازه‌ي سال‌ گذشته است؛ اما از نظر شمارگان و قيمت متوسط كتاب شاهد تغيراتي هستيم؛ از جمله‌ اين‌كه شاهديم در اين مدت شمارگان كتاب كاهش پيدا كرده و همچنين قيمت پشت جلد كتاب افزايش داشته است؛ اما هنوز دقيق برآورد نشده است كه آيا اين افزايش قيمت پشت جلد كتاب ناشي از درصد تورمي است كه هر سال داريم يا نه به سبب افزايش ناگهاني قيمت كاغذ است.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    1 0
    آقای محمد اللهیاری!! بنده شخصا کار ترجمه ی یک کتاب را از پنج ماه پیش شروع کردم و با وجود مشاهده ی وخیم شدن اوضاع بازار کاغذ در طی چند ماه گذشته به ناچار به ترجمه ی خود که در انتهای کار بود ادامه داده ام و ان شاء الله به زودی مجوز آن را هم خواهم گرفت. ولی این دلیل نمی شود شما بیایید و در مصاحبه بابت عدم کاهش تقاضا برای دریافت مجوز نسبت به سال گذشته به مردم "پز" بدهید!! این آخرین ترجمه ی من خواهد بود این را مطمئن باشید. شما باید حداقل شش ماه تا یک سال صبر کنید تا ببینید چقدر آمار چاپ کتاب پایین می آید چون خیلی از کارهایی که در حال حاضر به ارشاد برای دریافت مجوز فرستاده می شوند کارشان حداقل از هفت هشت ماه پیش آغاز شده است و حالا که تمام شده بندگان خدا به اجبار ترجیح می دهند با تیراژ کم چاپ کنن
  • حقیقت گو IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    1 0
    متاسفانه به دلیل عدم سرو کار داشتن مردم ما با کاغذو قلم و کتاب و مطالعه، مسئولین وزارت ارشاد به خاطر گرانی وحشتناک قیمت کاغذ خیلی از طرف افکار عمومی تحت فشار قرار نگرفتند (لااقل نه به اندازه ی فشار افکار عمومی به وزارت بازرگانی به خاطر گرانی مرغ!!!!). فشار تنها از طرف ناشرین به وزارت خانه اعمال می شود که کافی نیست. کاش مردم همان قدر که برای گرانی مرغ به دولت فشار آوردند تا مجبور شد قیمت آن را لااقل یک مقدار پایین بکشد، به کاغذ و کتاب هم احساس نیاز می کردند و در برابر افزایش قیمت کاغذ (که افزایش آن از دلار و طلا هم بیشتر بوده) واکنش مناسب نشان می دادند. ولی افسوس که در جامعه ی جهان سومی ما طلا جزء مایحتاج اولیه ی آدم ها قرار دارد!!!!! اما مردم هیچ نیازی به کتاب و کاغذ احساس نمی کنند. افسوس