جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به اینکه اقتدار امنیتی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در طول برگزاری اجلاس به رخ جهانیان کشیده شد گفت: در مدت زمان برگزاری اجلاس ۱۱۳ قبضه سلاح جنگی در ایست‌های بازرسی کشف شد.

به گزارش خبرآنلاین،‌سردار احمدرضا رادان در همایش تجلیل از مسئولان امنیتی برگزارکنندگان اجلاس گفت:‌ به یاری خدا بزرگترین عملیات ترافیکی و امنیتی در جهان در تهران انجام شد و امروز تقریباً به پایان خود رسید هر چند که برخی از پرسنل ما همچنان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول اجلاس مشکل خاصی پدید نیامد تا اقتدار امنیتی و اجتماعی ایران به رخ جهانیان کشیده شود. این موضوع نه تنها از زبان ما بیان می‌شود بلکه تعداد کثیری از میهمانان به این موضوع تاکید داشته و ایران را یکی از امن‌ترین کشورهای جهان معرفی کردند. این در شرایطی است که برخی کشورهای پیرامون ما با مشکلات زیادی مواجه‌اند.


30 هزار کیلومتر پایش ترافیکی
وی در تشریح عملکرد پلیس در برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها گفت: از زمان ابلاغ قرارگاه عملیاتی امام علی (ع) با 15 کمیته زیرمجموع و دو قرارگاه امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌ها کار خود را آغاز کرد تا قبل، حین و بعد از اجلاس اقدامات امنیتی به صورت کامل ساماندهی شود.

رادان ادامه داد:‌ علاوه بر اینکه پلیس باید امنیت شخصیت‌ها را تامین می‌کرد؛ این وظیفه را بر خود دید که به ساماندهی چهره شهر تهران و دیگر شهرهایی که مدعوان در آن حضور می‌یابند بپردازد که در این راستا هزاران نفر از نیروهای پلیس به جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها، معتادین و متکدیان اقدام کردند که هر چند از نظر محل نگهداری با مشکل روبه‌رو بودیم با چانه‌زنی‌هایی انجام شده نیز این معضل مرتفع شد.
جانشین فرماندهی ناجا از حضور مستمر سپاه،‌بسیج،‌وزارت اطلاعات، صدا و سیما و مطبوعات در انجام این عملیات و تکمیل پروژه عملیات روانی از سوی رسانه‌ها تقدیر کرد و گفت:‌ یکی از بزرگترین و بی‌نظیرترین اقدامات عملیاتی در قرارگاه امنیت تهران صورت گرفت به طوری که 30 هزار کیلومتر پایش ترافیکی در شهر تهران انجام شد تا 7 مسیر پیش‌بینی شده برای میهمانان به همراه شعاع مطمئنه آن دارای امنیت لازم باشد.
وی از تشکیل 4 لایه امنیتی در تهران سخن گفت و افزود: با وجود تدابیر شدید امنیتی ما به دنبال این بودیم تا کمترین مشکل برای مردم حاصل شود که این موضوع در جهان بی‌سابقه است که در یک عملیات انتظامی ملاحظات مردم‌یاری در نظر گرفته شود.
رادان بیان داشت: ‌انجام پایش تصویری از فرودگاه تا محل اقامت مدعوان در تهران صورت گرفت و ماموران مرتبط با چک و خنثی تربیت شدند تا کمربند امنیتی تهران به صورت کامل شکل گیرد.
وی خاطرنشان کرد:‌انجام کار شبانه روزی و سنگین در شهر تهران یکی از عوامل موفقیت در انجام پروژه اجلاس سران بوده است.


حفاظت از شخصیت‌ها
جانشین فرماندهی ناجا اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات مهم ناجا در حفاظت از شخصیت‌ها بود که فرماندهی آن بر عهده سردار البرزی بود. قبل از برگزاری اجلاس 960 نفر از افراد با موضوعات و تخصص‌های مختلف در حوزه حفاظت از شخصیت‌ها آموزش دیدند و 4 بار اقدام به تمرین و از بین بردن نقاط ضعف کردند.
وی گفت: برخی بر این باور بودند که حجم سنگین جابجایی شخصیت‌ها می‌تواند گره‌های ترافیکی در شهر ایجاد کند این در شرایطی است که با وجود 20 مکان مختلف برای استقرار شخصیت‌ها هیچ مشکل ترافیکی در شهر تهران بوجود نیامد.
این مقام ارشد انتظامی از مجموعه‌فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته مرزبانی سخن گفت و بیان داشت:‌ در مرزهای شمال غربی و جنوب شرقی کشور که مشکلات امنیتی وجود دارد کمیته مرزبانی با دقت و قدرت بالایی کار را انجام داد به محض اینکه به این باور رسیدیم که هیچ خلایی در مرزها نداریم.


1052 ساعت پرواز
وی گفت: در مدت برگزاری اجلاس انواع کشفیات در مرزها کاهش یافت که این نشان از انسداد مرزها در زمان برگزاری اجلاس دارد. 32 هزار مورد گشت پیاده در روزهای برگزاری اجلاس و برقراری 17 هزار کمین از مهمترین اقدامات مرزبانی به شمار می‌آید.
جانشین فرماندهی ناجا از کشف 113 مورد سلاح جنگی در ایست‌های بازرسی خبر داد و گفت:‌این تعداد کشفیات نشان از حساسیت پلیس و مسئولیت‌پذیری آن دارد.
وی بیان داشت:‌در طول برگزاری اجلاس 1052 ساعت پرواز در شهر تهران صورت گرفت تا امنیت هوایی برای میهمانان تامین شود.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    دستتون درد نکه. واقعا" خوب و مناسب بود.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    115 4
    برادر من براي دومين بار مورد سرقت دزدان در كلان شهر كرج قرار ميگيرد. بار اول در منزل مادر زنش دزدان با استفاده از فرصت 20دقيقه اي منزل را خالي كردند و مبلغ 20 ميليون پول وطلا جواهر كه وديعه اي با بدبختي براي صاحب خانه تهيه شده بود را بردند جالب اينكه دزداد با ديلم و تخريب درهاي ورودي وارد منزل شدندو جالبتر اينكه پس از حضور پليس آگاهي پليس محترم اعلام كرد چرا پول و طلا در منزل نگه ميداريد. و علنا" اعلام كرد كه ديگه دنبال پولهاتون نباشيد چون رفت و مدت زياديه اينها از منازل محل پول سرقت ميكنند با وجود اينكه همسايه ها چهره دزدان را شناسايي كرده بودندو با چهره نگاري مشخص شدند وشناسايي گرديدند اما هنوز دستگیر نشده اند
  • محسن تاجيك IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    از اقاي رادان تشكر مي كنم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    117 7
    خوب مثلا توی کیش برگزار میکردین تا اینهمه دردسر برای هیچ کس درست نمیشد ! هیچ جای دنیا اجلاسها رو تو شهرهای شلوغ برگزار نمیکنن
  • سيد محمود موسوي IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    99 3
    با سلام و ضمن تشكر از زحمتكشان نيروي انتظامي در خبري ديگر درهمين سايت سردار احمدي مقدم فرموده اند در ايستهاي بازرسي چیزهای قابل توجهی کشف نشده است حال سوالي كه براي اينجانب پيش آمد اين است كه آيا 113 قبضه سلاح جنگي كه كشف شده از نظر ايشان قابل توجه نميباشد؟ يا اينكه ايشان اطلاعي نداشتند كه 113 قبضه سلاح كشف شده ؟يا اينكه اصلا 113 قبضه سلاح كشف نشده ؟. با تشكر لطفاً پاسخي ارائه نمائيد.
  • بدون نام EU ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    14 1
    سردار احمدی مقدم: رییس پلیس اینترپل فکر می کرد تهران یک شهر ناامن در حد بغداد و کابل است/کشفیات بمب یا کمربند انفجاری در ایست و بازرسی‌ها نداشته‌ایم وی با بیان اینکه در تورهای ایست و بازرسی و گلوگاه‌ها کشفیات خاصی همچون بمب یا کمربند انفجاری نداشته‌ایم گفت: چیزهای قابل توجهی کشف نشده است.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    6 0
    تلاش خوبی بود. ولی خدا میداند چه تعداد رد میشود.
  • مهدی EU ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    1 9
    خداوند شما را برای ما نگه دارد