نامه رییس یکی از دانشگاه های استان خوزستان به رییس سازمان سنجش و درخواست او برای پذیرش 100 درصدی دانشجوی بومی، حتی تا استیضاح وزیر هم پیش رفته است.

امید کریمی: دیروز ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم آباد در گفتگویی اعلام کرد رییس دانشگاه رامین خوزستان در نامه ای از رییس سازمان سنجش خواسته است هیچ دانشجویی از استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام برای این دانشگاه پذیرش نکند.

او دراین باره به مهر گفت: "عبدالعظیم آجیلی - سرپرست دانشگاه منابع طبیعی خوزستان با ارسال نامه ای رسمی به رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خواهان عدم پذیرش دانشجویان استانهای لرستان، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد یا چهار محال بختیاری در دانشگاه منابع طبیعی رامین خوزستان شده است."

به گفته آقامحمدی، علت این اقدام از سوی سرپرست دانشگاه رامین، ایجاد مشکلات فرهنگی و قومی توسط این دانشجویان در دانشگاه رامین خوزستان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سرپرست دانشگاه رامین خوزستان از روی نادانی و جهالت این سخنان را به زبان آورده است، به وزیر علوم در این زمینه تذکر داده شد، برخی نمایندگان مجلس شورای طی نامه ای به رئیس جمهور خواهان برخورد با افرادی می شوند که از روی جهالت به اقوام ایرانی توهین می کنند.

آقامحمدی تاکید کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده به رئیس جمهور مهلت دادیم با این فرد برخورد شود در غیراینصورت هفته آینده وزیرعلوم را استیضاح خواهیم کرد.

به گفته این نماینده مجلس 20 نماینده مجلس در صحن علنی به وزیر علوم تذکر دادند اما قطع به یقین نامه ای با امضای حدود 60 نماینده برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد.

 

من توهین نکردم!

اما درمقابل، عبدالعظیم آجیلی رییس دانشگاه رامین در گفتگوهای مختلفی اعلام کرد توهینی در کار نبوده. به عنوان مثال او به مهر گفت: این نامه‌ خردادماه به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده و مساله داخلی دانشگاه با سازمان سنجش بوده است. اصلا بحثی مانند قومیت در این نامه مطرح نشده است.

به گفته آجیلی در جلسات آمایش آموزش عالی که به صورت مستمر در استان برگزار می شود یکی از مواردی که همیشه توسط مدیرکل آموزش پرورش استان مطرح می شد این بود که دانش آموزان خوزستان شانس قبولی در دانشگاه های خودشان را ندارند و پذیرش دانشجویان استان های دیگر بیشتر از آنان است: بنابراین نامه‌ای به سازمان سنجش نوشته و خواستار افزایش پذیرش دانشجوی بومی شدیم. در این نامه خواستار برقراری توازن شدیم و هیچ اهانتی صورت نگرفته است. من به خود اجازه نمی دهیم به کسی توهین کنم. از نامه برداشت اشتباهی شده است.

او البته درخواست پذیرش نشدن دانشجو از سه استان هم جوار خوزستان را تایید کرد: "استان لرستان، چهار محال بختیاری، ایلام دارای دانشگاه هستند ما هم قصد داشتیم ظرفیت پذیرش داوطلب بومی را به آرامی افزایش دهیم که هنوز کاری صورت نگرفته است."

آجیلی همچنین به ایسنا گفت: به وزیرعلوم نامه‌ای ننوشته‌ام، ما تنها به سازمان سنجش پیشنهاد دادیم که برای افزایش شمار دانشجویان بومی دانشگاه‌ از استان‌های همجوار در این دانشگاه دانشجویی پذیرش نشود.

 

کم شدن دانشجویان بومی، موجب اعتراض خانواده ها شده است

او با اشاره به کاهش قابل ملاحظه نسبت دانشجویان بومی استان در سال‌های گذشته در دانشگاه‌های استان، گفت: این موضوع باعث اعتراض خانواده‌های استان شده است. لذا بر اساس توصیه‌های شورای آموزش عالی استان وهمچنین مشکلات ناشی از کمبود خوابگاه و سایر امکانات رفاهی در دانشگاه و با توجه به اینکه نسبت بالایی از دانشجویان پذیرش شده در مقاطع مختلف تحصیلی از استان‌های همجوار می باشد، پیشنهاد افزایش نسبت پذیرش دانشجوی بومی در این دانشگاه ارائه شده است.

او درباره علت نام بردن این سه استان در این نامه هم گفت: با توجه به اینکه درصد زیادی از دانشجویان دانشگاه رامین را دانشجویان این سه استان همجوار تشکیل می‌دهند در جهت بومی‌گزینی به سازمان سنجش پیشنهاد دادیم که از این سه استان دانشجو نپذیریم.

در سندی که سایت تابناک از نامه آجیلی به رییس سازمان سنجش منتشر کرده است، چنین آمده است: "طی سالیان اخیر، به دلیل پذیرش دانشجویان از استان های لرستان، ایلام و چهار محال و بختیاری، مشکلات عدیده ای از لحاظ امنیتی، فرهنگی (طایفه ای و قومیتی) و علمی برای این دانشگاه پدید آمده است. از آن مقام محترم خواهشمند است که نسبت به تعدیل پذیرش دانشجو از استان های نامرده دستور اقدام مقتضی را صادر فرمائید."

 

وزارت علوم: خبری از نامه نداریم

در مقابل، اما وزارت علوم هم از چنین نامه ای اظهار بی اطلاعی می کند. حسین نادری‌منش، معاون آموزشی وزیر علوم از وجود چنین نامه ای اظهار بی اطلاعی کرده است.

او در این باره به ایسنا گفت: "وزارت‌ علوم و معاونت آموزشی این وزارتخانه درجریان نامه و موضوع ذکر شده نبود، این نامه خطاب به ریاست سابق سازمان سنجش جناب آقای دکترسرورالدین ارسال شده بود."

نادری منش البته گفت: "هدف رییس دانشگاه رامین در نگارش این نامه دغدغه پذیرش دانشجوی بومی بوده است. بحث بومی‌گزینی یک مصوبه عام است و کمیته کنکور سراسری نیز براساس ناحیه و قطب، 80 درصد ظرفیت یک دانشگاه را به بومیان آن استان اختصاص می‌دهد، مسئولین دانشگاه با توجه به فقط پذیرش روزانه این نکته را تاکید نموده بودند وبا برسی‌های به عمل آمده توسط سازمان سنجش بیش از 56 درصد ظرفیت روزانه استان خوزستان را دانشجویان بومی، 9 درصد را دانشجویان ایلامی، 16 درصد را دانشجویان لرستانی درسال 90 تشکیل می‌دهند ولی با در نظر گرفتن پذیرش در دوره‌های شبانه پذیرش بومی به بیش از 82 درصد می‌رسید و بنا بر این با درخواست دانشگاه مخالفت شد. در بحث تقاضای این استان مبنی افزایش پذیرش بومی باید این نکته را عنوان کرد که گزینش بومی در هر استان بین 70 تا 80 درصد است.

 

او گفت: "طی سه سال گذشته توسعه و رشد بی سابقه ای در سه استان لرستان -ایلام و چهارمحال و بختیاری مخصوصا تحصیلات تکمیلی داشته ایم که اینجانب رئیس کمیسیون دائمی دانشگاه مادر دو استان لرستان وایلام هستم. البته این موضوع حتما توسط ما مورد بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت."

 

سازمان سنجش: این درخواست را رد کردیم

غیر از این سازمان سنجش هم خبر داد این درخواست را تیرماه رد کرده است. در اطلاعیه سازمان سنجش دراین باره آمده است: با توجه به مطالب مطرح شده در برخی از رسانه های گروهی درخصوص نامه شماره 1338/23 مورخ 7 خرداد 1391 سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به این سازمان جهت تنویر افکار عمومی و داوطلبان آزمون سراسری بخصوص داوطلبان عزیز استانهای لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری مطالب زیر به استحضار می رسد.

1- سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان طی مراجعه حضوری و مکاتبه رسمی درخواست پذیرش صدرصد بومی داوطلبان شد. در سازمان به نامبرده توضیحات لازم و کافی در خصوص بومی گزینی داده شده و به ایشان اعلام گردید که درخواست آن دانشگاه با توجه به سیاستها و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل انجام نیست و مخالفت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 4 مرداد 1391 بصورت رسمی طی نامه شماره 12475/2 توسط معاون فنی و آماری سازمان به سرپرست دانشگاه رامین ابلاغ شد.

2- برای اطمینان خاطر داوطلبان عزیز استانهای فوق الذکر اعلام می گردد سازمان سنجش آموزش کشور در پذیرش سال جاری (1391) به هیچ عنوان تغییری در ضوابط پذیرش دانشگاه رامین خوزستان انجام نداده و این امر با نگاهی به وضعیت آمار پذیرش در سالهای 1390 و 1391 بر اساس استان بومی داوطلب واضح و روشن است تعداد پذیرش استان چهارمحال بختیاری در دانشگاه رامین در سال 1390 ، 8 نفر و در سال 1391، 12 نفر ، تعداد پذیرش داوطلبان استان لرستان در این دانشگاه در سال 1390، 59 نفر و در سال 1391 ، 66 نفر و در نهایت تعداد پذیرش داوطلبان ایلام در دانشگاه رامین در سال 1390 ،36 نفر و در سال 1391 ، 25 نفر بوده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CO ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    103 2
    کاش عکس نامه رو قرار میدادین تا مردم خودشون قضاوت کنن
    • ا گوهری US ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      45 61
      آقا استان ایلام که لر نیستند و کرد هستند
    • اهوازی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      14 9
      این تصویراون نامه نژادپرستانه: http://www.tabnak.ir/fa/news/271947/دانشجویان-این-استان‌ها-را-به-دانشگاه-ما-نفرستید-سند
    • فرهاد101 A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      4 0
      دوستان اگه کسی به استانی بی احترامی کرده غلط کرده و باید باش برخورد بشه. ولی خواهش میکنم مسائل رو قومی نکنید. باور کنید بدترین و خطرناکترین بحث و دعواها همین مسائل قومی و زبانی هست. دعوای قومی و زبانی هیچ کجا آخر عاقبت خوبی نداره و نداشته. یک نگاه به تاریخ معاصر افغانستان و عراق و بالکان و یوگوسلاوی و رواندا و سودان و... بکنید. بخاطر قوم گرایی و هویت طلبی قومی افراطی به خاک سیاه نشستن. ما همه ایرانی هستیم با گویش و زبان های مختلف. بگذارید کنار این "من ترکم" و " من لرم" و "من کُردم" ها رو. خدا رو شکر مردم ایرانی در طول تاریخ جنگ داخلی و قومی با هم نداشتن بخاطر اینکه ایرانی بودن خودشون رو بالاتر از هر تفاوت زبانی و قبیله ای قرار دادن. انشاله از این پس هم همینطور باشه.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    32 9
    روش بومی گزینی بشکل فعلی نه تنها اهداف مورد نظر را تامین نمی کند بلکه باعث بروز اینگونه مشکلات هم خواهد شد.وقتی چند استان همجوار در یک منطقه بومی قرار می گیرند باعث می شود که گاه داوطلبان استانهای مجاور با توجه به تسهیلات ایجاد شده ظرفیت بیشتری را به خود اختصاص دهند و حساسیتهایی از این دست ایجاد شود. البته چنین واکنش تندی با یک نامه غیر مسئولانه نیز افراطی است مخصوصا از یک عضو کمیسیون امنیت ملی که انتظار بیشتری می رود
    • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      31 10
      اقای گوهری ما اهلب ایلام ولرهستیم.کی گفته ایلام کرده؟ضمنن ایشان گفته از این استانها دانشجو نگیرید حال می خواد لر کرد یا عرب باشند
    • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      2 8
      قابل توجه بدون نام شما كه به اين آسوني از اين مسئله ميگذريد كاش كمي فكر ميكرديد بعد نظر ميداديد. 1-هر گونه عمل نژادپرستانه از هر شخص بر عليه هر قوم؛ملت؛مذهب يك عمل ناپسند وبسيار وقيح است. 2-شما توجه كنيد اين حرف يا نامه را چه كسي زده ؛يك استاد دانشگاه يك دكتر،آيا بيم آن نميرود كه اين گونه رفتارها در كشور همه گير شود.ما به دليل داشتن تنوع بسيار قوميتها در كشور درست است كه به همديگر توهين كنيم.
  • سیدمنصور IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    79 33
    اصل نامه را ببینید متوجه میشوید رئیس این دانشگاه به سه استان لرستان،ایلام وچهارمحال بختیاری اشاره کرده که بخاطر مشکلات فرهنگی(قومی قبیله ای) خواستار بومی گزینی دانشگاه شده است.اکثریت این سه استان قوم بزرگ لر تشکیل میدهند.به هر صورت مسئولین نباید اجازه دهند یک فرد به عنوان رئیس یک دانشگاه چنین بی احترامی به قوم لر بکند چون باعث ایجاد تفرقه واز بین رفتن وحدت وهمدلی میشود.ما سریعا خواستار عکس العمل قاطع از رئیس جمهور ووزیر هستیم.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      36 12
      میشه بفرمایید تعداد لرهای بومی خوزستان بیشتر است یا ایلام؟ در این نامه هیچ اشاره ای به قوم خاصی نشده ضمن آنکه نسبت لرها نسبت به بقیۀ اقوام در خوزستان کم نیست. پس احساسی برخورد نکنید. هر چند کار رییس دانشگاه رامین را صد در صد غلط میدانم ولی در نامه هیچ مسالۀ نژادی مطرح نشده و کسانی که میخواهند جنگ نژادی راه بیاندازند به ترکیب جمعیتی خوزستان که از اکثریتی لر تشکیل شده (اگر اول نباشند حتماً دو هستند) توجه نکرده اند
    • قاسم US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      20 18
      فکر نکنم توهینی در کار بوده نامه ای نوشته شده واز چند استان نام برده من نمی دانم برخی از افراد چرا بر طبل قومیت می کوبند گمان نمی کنید اهدافی در پس این موضع گیری باشد؟
  • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    18 1
    خلاصه بگین دیگه !
  • جعفر4620 IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    47 25
    نمایندگان محترم این سه استان حتما باید با مسببان این نامه حتما برخورد کنند تا دیگر کسی نتواند به اقوام وفرهنگ این مرز و بوم اهانت کند در صورتی که دانشجویان این سه استان با توجه به کمبود امکانات اموزشی و فقر استانی که به سر می برند توانسته اند که در مراحل علمی بالا را طی کنن و نه در کشور بلکه در جهان افرادی داریم که از این استانها که باعث افتخار ایران شده اند...............
    • بدون نام US ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      9 29
      لطفا فارسی را پاس بدارید تا بیشتر به شما افتخار کنیم. بابا یک جمله ی درست بنویسید آخه!
  • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    57 23
    یعنی چه؟ خود خوزستان هم که کلی لر داره! این کجاش توهینه که خواسته پذیرش دانشگاه از استان خوزستان باشه؟
    • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      30 12
      عزیزم ریسش لر نیست تو اون دانشگده شاید بیش از 10 تا 20 نفر بیشترر دانشجوی اهوازی نیست این دلیلش بومی گزینی نیست کم کاری و مشکل خودشونه
    • نیما DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      27 8
      عزیزم رییس لر نیست که نباشه...دانشگاه توی خوزستانه و طبیعیه که خوزستانیا رو بیشتر پذیرش کنه .
    • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      13 2
      خب اگه اینطوره نباید در دانشگاه های استانهای دیگه از جمله این 3 استان و دانشگاه های تهران و شیراز وتبریز و مشهد و اصفهان و.....هم از خوزستان کسی دانشجو پذیرش کنه چرا جوک می فرمایید برادر من ؟هر کسی نمره بالاتری بگیره قبول میشه اگه خیلی ناراحت هستید دانشگاه هایتان برای خودتان و حق استفاده از دانشگاه های معتبر کشور هم از شما گرفته شود موافقید؟ شما وقتی که دفترچه سازمان سنجش را می گیرید همه چیز و حتی نحوه رقابت توضیح داده شده وقتی شرکت می کنید یعنی قواعد و اصول رقابت را پذیرفته اید.
    • کوردئیلام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      2 20
      آره جون خودت کلی لرداره!!!!!!!!!!!!!!به همین خیال باش!اگه نظرشمالرهاملاک باشه که کل ایران لره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام CA ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    38 25
    اگه توهین نبوده پس چیبوده؟
    • بدون نام IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      11 13
      شاید فقط برداشت و تصور توهین بوده.میگن یه روز اسکندر شاه سرش رو کرد توی یه چاه و گفت "اسکندر شاه ،شاخ دارد." بعد دید از فردا همه دارن میگن اسکندر شاه شاخ دارد....
  • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    8 7
    عجب................................................!؟
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    35 20
    من متن نامه مورد بحث رو در سایت ها خوندم.به نظرم یک نامه اداری معمولی بود.یک رئیس دانشگاه هیچ وقت نمیاد به یک قومیت اهانت کنه.یعنی در این کسوت این اجازه رو به خودش نمیده.ولی اگر این خطا اتفاق هم افتاده باشه بهتر بود موضوع به طور قانونی پیگیری میشد.نه با جنجال و سر و صدا.این طور حاشیه سازی ها هیچ نفعی برای کشور نداره....
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      15 20
      به نظر من که این رئیس دانشگاه سریعا باید برکنار بشود.
  • ممسنی NL ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    44 10
    مشکلات فرهنگی یعنی چی؟؟! جدیدا کلمات جدیدی اختراع شده! تفاوت فرهنگی؟!!!مشکلات فرهنگی؟ ما هنوز متوجه نشدیم این کلمات یعنی چی! ضمنا بخش اعظم خوزستان هم لر هستند اونا با این 3 استانی که نام بردید فرهنگ مشترک دارند و فکر نمیکنم همه دانشجوها عرب باشن که شما این حرفو زدید. که در اون صورت هم هیچ اختلاف فرهنگی ایجاد نمیشه در آخر اینکه اگه نظر شما بومی سازی بوده پس چرا اسم این 3تا استان رو آوردید؟؟! مگه استان های دیگه بومی هستند؟ و اینکه مگه ما خارجی هستیم؟ اتفاقا ما از همه ایرانی تریم. نامه و درخواست آقای آجیلی پر از ابهامه..
  • نیما DE ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    37 21
    اگر قرار بود توهین بشه که میگفت لرها ! نزدیک به نصف جمعیت خوزستان تیره های گوناگون قوم لر هستند . 24
  • بدون نام US ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    21 11
    همه جای ایران سرای من است.
  • بابادی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    33 20
    ما بختیاریهاو اعراب خوزستان حمایت خودمان را از برادرمان در استانهای همجوار اعلام میداریم ومطمئن هستیم که آقای آجیلی از اقوام عرب وبختیاری خوزستان نیست که چنین توصییه مشکوکی را مطرح نموده که نشان ازتبعیض نژادی دارد.لذا برای اثبات عرایض اینجانب مشخصات شناسنامه ای نامبرده را منتشرکنید تا مردم خود قضاوت نمایند که ایشان از کدام شهر استان خوزستان است.وچرا چنین توصییه ای نموده است
    • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      7 16
      شما بالاخره بختياري هستي يا عرب?
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    17 7
    با توجه به كمبود امكانات آموزش عالي در استانهاي مجاور يكديگر، سهميه بومي به دانشگاههاي اون منطقه داده مي‌شود بنابراين اگر استانهاي نامبرده رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه فوق الذكر را داشته باشند ديگه دانش آموزان اين استانها سهميه بومي در دانشگاههاي مجاور ندارند بنابراين فرمايشات اين سرپرست عذر بدتر از گناه هستش كه سازمان سنجش هم اون رو رد كرده
  • بابادی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    26 12
    اگر ایشان منظوروهدفی نداشته چرا فقط به استانهای لر نشین وبختیاری نشین اشاره کرده ونامی از سایر استانها نیست؟؟؟
  • شهرکرد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    سلام باید بگم بنده شهرکردی هستم مرکز استان چهارمحال و بختیاری ما شهرکردی ها لر نیستیم اطراف و شهرهای تابعه شهرکرد لر و ترک داره ولی شما از هر شهرکردی اصیل که بپرسید می گوید که ما لر نیستیم نمی دونم چرا همش استان و شهر ما را لر خطاب می کنن
    • مجید IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      37 15
      بچه تهرونیییییییییییییی!
    • حسین GB ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      38 12
      آره..استان شما اصلا لر نداره! شهرکردی اصیل هستی..!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      15 19
      حرفتون رو قبول دارم. چون همدانی ها هم اصلا ترکی بلد نیستند ولی چون رستاهای اطراف ترک بوده اند و مردمشون به شهر اومدن بقیه فکر می کنن همدانی ها ترک اند.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      20 7
      یکی دوست شهرکردی ما رو بگیره... انگار از آسمون افتاده.
    • شهرکرد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      13 19
      نگفتم نداره خوب بخون گفتم شهرهای اطرافش لر هستن نخیر بچه تهرون نیستم و نمی خوام هم باشم ولی ما لر و ترک نیستیم بودیم افتخار می کردیم و لر بودن را عیب نمی دونم ولی دوست نداریم چیزی که نیستیم توی سایت ها بگن هستیم استان ما لر و ترک زیاد داره افتخار هم میکنیم همه قومی توش هست
    • دریکوند-دزفول IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      29 7
      اقای شهر کردی! شاید تو لر نباشی ولی دهکرد که بعدن شده شهر کرد مرکز اتابکان لرستان بزرگ بوده واین هم توی تواریخ هست هم اثارباستانی شهر مثل مسجد جامع نشونش میدن.ضمنن تا عصر مشروطیت هیچ اسمی از غیر لر در استان وشهر شما نیست.این شمایید که از اصفهان امده اید وهمه چیز را قبضه کرده اید البته موضوع نامه 3 استان هست و قاعدتا اگر این نامه عملی شود تمتم سکنه این استانها ضررمی کنن نه فقط لرها
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      0 10
      برای این نظرت واقعا متاسفم.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      15 3
      بختیاری جزو لر بزرگ محسوب می شود بنده از یک طرف به لر بختیاری می رسم و این بحث شما باطل و مردود است و خودم را هم لر می دانم حضرات اونجا نشستن از طرف یک استان صحبت می کنند.پس فردا هم ادعاهای عجیب و غریب مطرح می کنند که نه اصلا اینجا هیچ وقت لرها نبوده اند و... شما برو تو ویکیپدیا سرچ کن حد اقل بدونی داری تو چه استانی زندگی می کنی اونجا رو چه کسانی ساختن چیزهای عجیبی ادم می بینه بخدا از اون طرف پان ترکها ادعاهای عجیب و غریب مطرح می کنند از این طرف هم حضرات حرفهای عجیب و غریب می زنند. شاید ما اشتباها وارد سیاره دیگه ای شدیم خودمون خبر نداریم؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    45 10
    اگه همه لرها ایران برای آبادانی لرستان اقدام می کردنن (همینطور بقیه غیوران! شهرهایمختلف نسبت به شهرشون، که وقتی از شهرشون اومدن بیرون فراموشش نکردن )لزستان هم پیشرفت می کرد و کسی مسخرش نمی کرد. واقعا بهترین کار اینه که از تهران خارج بشیم و برگردیم به شهرها، شهرستانها ، روستاها یمان تا با همت و تلاشمون اونجارو آباد کنیم. اگه تهرانی ها تونستن تهران رو آباد کنن ما هم میتونیم.(با حمایت دولت) اینجوری هم به پیشرفت شهرمون کمک می کنیم هم به خانواده نزدیکتر میشیم وهم تهرانیها (متولدین و بومیان بالای -50-40 سال) یه نفسی می کشن ،( شلوغی کمتر ،حق کار، حق مسکن، ازدحام انسانی، دود و تراکم ساختمانها ....) دوباره میسازمت وطن!
    • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      18 21
      اونوقت تهرون رو تهرونیا ساختن؟!!!!!!!لابد درست مثل آمریکا که سرخ پوستان آمریکا ساختنش و ابرقدرتش کردن!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      42 16
      مگه تهرانی هم داریم؟؟ تهران یه روستا بوده. مگه چقدر جمعیت داشته که الان 12-13میلیون ادعا می کنن تهرانی اند؟؟ همه از شهرهای دیگه رفته اند تهران.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      12 5
      به لطف آبادی شهرهای دیگه که سیل مهاجرتها رو به تهران آورد تهرانی که جمعیت تهران تو سال 84 حدود 7 میلیون نفر بود حالا شده 13 میلیون، ببنید چی به سر ساکنین این شهر و شهرهای دیگه اومده
  • علی DE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    21 5
    با سلام وقتی عضو شورای امنیت ملی میگن برا اساس جهل و نادانی گفته چه انتظاری داریم
  • اهوازی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    21 17
    چرا همیشه دوست داریم از کاه کوهی بسازیم آقا رئیس دانشگاهی از سازمان سنجش درخواستی کرده که هیچ منظور توهین آمیزی هم در آن نیست و مورد تائید هم قرار نگرفت آیا کسی بوده بیاید اینجا ببیند این مشکلات فرهنگی که این آقا مدعی شده حقیقت دارد یا خیر و در ثانی ای کاش دیگر مسوولین استانی هم یک فکری به حال بومی گزینی می کردند که جوانان ما در استان خوزستان بیکار باشند ولی برای حتی کارگر ساده (متروی اهواز و ....) از جاهای دیگر میارند و استخدامشون میکنند چرا چون پیمانکاری و یا رییس شرکت خوزستانی نیست - جانم فدای ایران
    • بیطرف IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      9 3
      ببخشید ایشان نوشتند:پذیرش دانشجو از لرستان ایلام وبختیاری را به علت مشکلات فرهنگی امنیتی ممنوع کنید این توهین نیست؟اگر بحث بومی گزینیست چرا به استان های غیراین3 گیرندادن؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    22 11
    اصلا مهم نیست طرف لر هست یا کرد. من خودم آذری هستم و از این حرکت این آقا ناراحت شدم. بهتره بیاد ضمن عذرخواهی کاری بکنه که خودش رو تبرئه بکنه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    22 12
    اصلا هم از نامه‌ی ایشون بوی توهین به مشام نمیرسه. این روزها این برداشت های قومی سکه رایج بازار سیاست بازانی که میخواهند با ژست قوم‌گرایی برای خودشون رای و محبوبیت جلب کنن. من ایشون رو نمیشناسم اما میدانم که سالهاست استان خوزستان پذیرای دانشجویان استانهای همجوار و قطب داشنگاهی جنوبغرب است. حال اگه یه مسئول بخواهد وزارت علوم یا هر نهاد دیگر را به پذیرش بیشتر دانشجویان بومی تشویق کند، توهین کرده است؟ مگه استانهای همجوار استان خوزستان تهران و اصفهان و خراسانند؟ شما بروید ببینید چه تبعیض قومیتی عظیمی بر عرب و بختیاری و لر در خوزستان از لحاظ کاری و استخدامی میرود و بعد جنجال کنید. خوزستان حق دارد مانند دیگر استانها از عرب گرفته تا لر و بختیاری، تقاضای بومی‌پذیری بیشتری کند.
    • خرم آبادی US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      13 13
      توهین نیست!شما یا نامه ی دیگه ای رو خوندی یا سواد خواندن و نوشتن نداری
    • خرم آبادی US ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      18 3
      دوستان بحث لر و کرد یا عرب بودن نیست.همه ی اینا یکین و ما همه انسانیم.بحث اینه که ایشون توهین کردن و حتی در عذر خواهیشون هم دروغ گفتن!
    • بدون نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      0 6
      خرم ابادی عزیز چگونه کسی که سواد خواندن و نوشتن ندارد چنین جمله ای می تواند بیاورد: "این روزها این برداشت های قومی سکه رایج بازار سیاست بازانی که میخواهند با ژست قوم‌گرایی برای خودشون رای و محبوبیت جلب کنن".
    • لربختیاری از قلب خوزستان - اهواز IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      16 2
      اصلا موضوع بومی پذیری نبوده و از متن نامه میتونید بفهمید که این شخص به صراحت گفته دانشجویان این 3 استان (که اکثریت لرنشین هستند) صلاحیت علمی و فرهنگی ندارند! و گفته بدلیل مشکلات فرهنگی(قومی و طایفه ای).... خب این به نظر شما چه معنی میتونه داشته باشه؟؟ اگه همین کار رو با هموطنان ترک زبانمون میکردند الان چقد ولوله به پا میشد؟ مطمئن باشید ما هم کوتاه نخواهیم آمد. برکناری این فرد کافی نیست و وزیر علوم بدلیل انتصاب نابجای این فرد نالایق در پست ریاست دانشگاه باید از همه اقوام ایران بخصوص لرها عذرخواهی کند. همچنین این فرد باید بدلیل تهدید امنیت ملی و وحدت ملی و توهین به اقوام ایرانی محاکمه بشود.
    • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      13 5
      شما وقتی بچه هاتون میرن تهران و شیراز و دانشگاه لرستان و ایلام و شهرکرد و ...درس می خونن اعتراض نمی کنید حالا که چند نفر با گرفتن نمره بالاتر اومدن اونجا داد و بیداد دارید می کنید؟ چرا تو جنگ نمی گفتین اقا با اینا تفاوت فرهنگی داریم نیان اینجا بجنگن؟ لرها اصیل ترین قوم ایرانی هستند و تنها کسانی بودند که با فرماندهی اریوبرزن جلوی اسکندر ایستادگی کردند.
  • جعفر4620 IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    35 27
    ریس دانشگاه باید برکنار بشه حتما حتما.....ودر ضمن استان ایلام لر نشین نیست بلکه یکی از استانهای کرد نشین هست کرد فیلی..........ایلام کرد هست
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    8 18
    بومی گزینی خیلی خوب هست کاش تو همه کشور اجرا شود
    • خرم آبادی US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      6 2
      آره،خیلی خوبه،اگر به دانشگاه های استان شما هم بودجه و... نمی دادن هم خیلی خوب بود
  • ایلام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    30 27
    ایلام یکی از استانهای کرد نشین هست .........قابل توجه
    • بدون نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      11 8
      اقای کردنشین اولا حث چیز دیگریست.بحث ان است که از 3 استان گفته شده دانشجو نگیرند ثانین در حال حاضر هردو نماینده ایلام شوهانی واحمدی و نماینده خبرگان لر هستند ببخشید اگر ایلام لر نیست چه کسانی به این افراد رای دادن؟ضمنن تمام اثار باستانی ایلام در دره شهر هستند که یک کرد هم نداره.منابع نفت هم همش دشت عباس وموسیانه که اون هم لره.در خود شهر ایلام هم اصالت لری مردم از فامیلیشون داد میزنه:شوهانی-بیرانوند-کمالوند-رشنو-پیریایی-عموزاده-چتغروند-گراوندو...با این حال باز هم می گم اصل این نیست که ایلام لره یا کرده اصل اینه که رسمن در این کشور اعلام کردن دانشجو از این سه استان نمی خوان
  • خرم آبادی US ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    19 3
    دوستان کسی نگفت شما لرید!اصلا بحث چیزی دیگست.در مورد قومیت ها مرز مشخصی وجود نداره و مثل یک طیف میمونه.مثلا از بالا(کردستان)کرد هستند و پایین تر بیشتر لر می شن،بعد بختیاری و بعد بیشتر عرب.اصلا ول کنید این حرفا رو .موضوع اینه که ایشون گفتن دانشجویان این 3استان صلاحیت علمی،فرهنگی ندارن! در ضمن قصدی در گفتن اینکه ایلامی ها لر اند یا... نیست.مثلا من هم لری بلدم و هم لکی.به اینخاطر هم لهجه(یا گویش)کرمانشاهی ها رو میفهمم و هم ایلامی ها قربون کرد و عرب و لر وترک و کلا ایرانی جماعت
  • حکید IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    11 22
    فقط قسمت اندکی در جنوب ایلام لر هستند.اکثر جمعیت ایلام به زبانهای کردی کلهر و فیلی تکلم می کنند.
    • بدون نام IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      18 4
      فیلی از لهجه های زبان لری است. بگذریم.
    • ایلامی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      15 4
      جنوب استان که کلا لرن. تو خود شهر هم چهل درصد لرن
  • ایران IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    2 4
    درود بر ایران. درود بر کرد و فارس و لر و ترک و بلوچ و عرب و بختیاری و گیلکی و ترکمن و مغول و چینی و افغانی و هندی و بربر و مالایی و هیمالیایی. بابا بس کنید.بذارید همه با هم متحد باشیم.
  • بختياري US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    16 2
    جناب شهركرديه اصيل همون الانم هفتاد درصد ساكنين شهرتون بختياري هستن و بخاطر همين به اسم بختياري ميشناسنتون
  • بختياري US ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    21 5
    عزیز کردفیلی چیه؟لرفیلی درسته قومی بنام کردفیلی نداریم بیشترمطالعه کن لطفا
  • حاج سجاد EU ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    14 11
    حق دارن آقایون اگه همین بچه های لرستان تو جنگ نبودن که الان خوزستانی وجود نداشت که دانشگاهی داشته باشه .فکر کردید خرمشهر را کی ها آزاد کردند؟ به خدا فقط و فقط بچه های لرستان
    • خرم آبادی US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      7 19
      متاسفانه ذات پاک و بی آلایش لرها،کار دستشون داده و برخی سو استفاده می کنن.زنده باد ایران و ایرانی (چه لر،چه کرد،چه لک،چه بلوچ و...)
  • مهدی - لرستان IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    14 3
    شهر کردی اصیل نزار بندازمت تو جاده خاکی چرا یم خواین بگین لر نیستیم ؟ یه توهینی انجام شده اما اینجا دارن دعوا میکنن که ما لر هستیم و نیستم . بنده لر هستم و به لر بودن خودم افتخار میکنم و ریشه کسی رو که به لرها توهین بکنه می سوزونم
  • امين آقا IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    4 6
    اينكه بومي گزيني توهين نيست ،حق همه اقوام لر و عرب وبختياري كه خوزستاني مي باشند بايد در اولويت باشند اين كجايش توهين است؟؟؟؟؟
  • رضا EU ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    5 1
    باسلام این بحث بومی وغیر بومی در خوزستان چیز جدیدی نیست از اقای اجیلی باید پرسید مگر دیروز در شلمچه گفتند که جوانان این سه استان بروند در خانه بنشینند مگر همه در دفاع از خوزستان نیامدنند مگر دیروز خوزستانی در لرستان بهشان گفتند بروید شمامال خوزستان هستید این حرفها خیلی خطرناک است توهین به هرایرانی جرم است وباید با مجرم برخورد قاطع نمود
  • بدون نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    2 0
    ما ایرانیان سالهای زیاد درکنا هم وبا هم زندگی کرده ایم .
  • بهنام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    6 2
    ای ول اقا محمدی حقا بچه ایرانی///// دمت گرم از طرف لرستان
  • مهتاب IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    2 13
    فقط تهرانو عشقه
  • داریوش IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    4 2
    با سلام همه میدونیم که کاری که توسط این دانشگاه انجام شده، کاری غلط است و نباید اینقدر رسمی باعث ایجاد تفرقه قومیتی می شد. از شما دوستان میخوام به هیچ قومیتی توهین نکنید والا با اون آقا دیگه فرقی نداریم. در ضمن حفظ اصالت خیلی مهم می باشدو در این شکی نیست قوم لر از بزرگترین و غیورترین اقوام ایرانی می باشند.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    5 2
    شما خوزستانی ها هم در استانهای دیگر سهمیه دانشجو دارید این چه بحث خنده داری است که مطرح کرده اید؟اگر بنا است که این استانها دانشجو به استان شما نفرستند شما هم حقی برای فرستادن دانشجو به سایر دانشگاه های ایران ندارید.
  • ایلام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    9 6
    با سلام من اهل شهر ایلامم (محله خیام). کار رئیس دانشگاه غلطه چرا که به یکپارچگی کشور لطمه میزنه. من مادرم لر و پدرم کرد هستش. محض اطلاع نصف ایلام کرد و حدود چهل درصد لر و ده درصد عربن.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    1 3
    بحث این اقا واقعا خنده داره همانطور که از خوزستان به این استانها طبق تقسیم بندی سازمان سنجش دانشجو فرستاده می شود متقابلا هم دانشجو گرفته می شود.چطوره که وقتی در دانشگاه های این استانها تحصیل می کنید ناراحت نمیشوید ولی وقتی میخان بیان ناراحت میشید؟ بوم و ناحیه و قطب سازمان سنجش تعریف کرده و هر کس نمره کل بهتری بگیره قبول میشه نمره کل این استانها هم بیشتر بوده قبول شده اند.
  • ایلام کرد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    5 17
    کی گفته ایلام لره بجز شهرستان دره شهر که چند روستاش لر هستن بقیه یا لک هستن کرد
    • خرم آبادی US ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      16 2
      عزیرم،من هم لک هستم،ولی لر محسوب میشم عزیزم.اگر قرار باشه اونقدر سختگیری کنیم،خیلی مرز های دیگه هم میشه دورمون کشید. اصلا این چه بحثیه؟موضوع 3استان هستش نه لرها
  • ایلام لر IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    14 4
    نمی دانم چرا برخیها به این راحتی دروغ می گویند.هر سه نماینده ی استان در مجلس لرند(یکیش ابطال شد)بزرگترین ایل استان شوهان لرزبانه.شهرستان های دره شهر ابدانان دهلران مهران ونص خود ایلام لرند بعد این اقا می گه چند روستا لره.ببخشید عادل اذر که معروفترین چهره این استانه از طایفه لر کاید هیرده هست.چاههای نفت توی موسیان دینارونده بعد شما هی میگه ایلام کرده ایلام همون پشتکوهه لرستانه.همون حسین اباده که توسط والی لرستان بنا شده.تازه بحث نامه ارتباطی با قومیت نداره اگه بنا باشه از ایلام کمتر پذیرش کنن نمیان بگردن که حضرتعالی کردی وجدات کنن.افتاد؟
  • ناشناس IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    4 3
    حاج آقاسجادباید به عرضتون برسونم که خوزستان هم کم شهید نداده؛واگرجوونای لراومدن خرمشهر رو آزادکردند واسه دفاع ازخاک وطنشون بوده نه واسه محنت گذاشتن شما وامثال شما توی این سالها؛من دانشجوی این دانشگاهم وبختیاری ساکن خوزستان،من هم به اندازه ی بچه های این3استان ازاین نامه ناراحت شدم حتی شاید هم بیشتر؛چون من بااونازندگی میکنم ودوستشون دارم،برای ماتفاوت لهجه وگویشمون مهم نیست مهم صمیمیتی هست که بین ماوجود داره،پس بهتره همه ی مابرای نزدیک شدن دلهامون بهم تلاش کنیم نه اینکه روی کرد ولربودنمون دعوا کنیم
    • خرم آبادی US ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      5 3
      نمیدونم بدم یا _؟ بحث اینکه کیا تلاش کردن برای جنگ نیست عزیزم.بحث اینه که حق لرستان همیشه سعی میشه که خورده بشه.چون مردمش زیاده خواه نیستن.چند درصدتون میدونه که لرستان بعد خوزستان بیشترین آسیب از نگ رو داشته؟چیزی بهمون رسید؟چقدر خوزستان از این عنوان سو استفاده کرد؟چرا دولت مردم رو بجای طبیعت زیبا،بهترین آب و هوای ایران،لرستان،میفرسته تو خاک و برهوتهای خوزستان؟...
    • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      4 0
      جناب خرم آبادي عزيز فك نكنم اومده باشي خوزستان كه اين حرفا زدي خوزستان با داشتن منابع نفت بيشترين درامد كشورو داره ولي بيا ببين مردم اين استان چقدر در تنگناي اقتصادي به سر ميبرند. يكي از قطبهاي توليد گندم در كشوره توليد محصولات صيفي داره توليد خرما داره آثار باستاني مثل:زيگورات-آثار شهرهاي شوشتر-شوش-و..داره به درياي آزاد راه داره ولي با همه اين داشته ها بيا يه دوري توي اين استان بزن فقط اسمش بزرگه باي
  • دانشجوی رامین IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    10 39
    من خودم دانشجوی رامینم وتوی این دانشگاه درس میخونم.کجا این توهینه ؟وقتی رئیس دانشگاهی بخوادظرفیت بومی بیشتربشه ،توهین حساب میشه؟ نزدیک به 3/2این دانشگاه ازهمین استانهای نامبردست!! این به این معنی نیست که رتبه های اونا بالاترازدانشجویای خوزستانیست بلکه فقط اینکه که سنجش ظرفیت پذیرش این استانهارو توی دانشگاه مازیاد داده! همین نماینده محترم لرستان که میگن به لرهاتوهین شده چراخودشون رئیس دانشگاه روآدم نادان وجاهلی خطاب کرده!!!درصورتی که آقای آجیلی همچین منظوری نداشتن وفقط یه برداشت اشتباه باعث همچین جنجالی شده که سوژه ای بشه واسه شبکه بی بی سی !! آقای آجیلی جزئ رئیسایی بودندکه به دانشجوها احترام ویژه داشتندوشخصن دانشجوها روزانه با ایشون ساعت ملاقات داشتند،این سوتفاهومی بیشترنیست
    • MAX IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
      2 4
      نامشو بخون تا بفهمي
  • به به IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    7 9
    اقای دانشجو:ایشان در نامه دقیقا" قید کردند که سطح علمی دانشگاه رامین به علت مشکلات فرهنگی دانشجویان لرستانی ایلامی بختیاری کاهش یافته ایا این توهین نیست؟کجای نامه ی ایشاان در مورد بومی گزینیست؟"اگر بحث بومی گراییست چرا بجزاین 3استان استانهای دیگررانام نبرده
  • ماهشهری IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    5 10
    الان تو هر دانشگاه کشور ما 50% جمعیت لرها هستن! خب مسئولین چکار دارن که لرا درس خونن! درضمن لر نمک زندگیست من لرنیستم عربم ولی لرها را دوست دارم
  • اسماعیل A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    9 1
    سلام کی گفته ایلام کرد هستن کردها امدن تو ایلام ایلام لر هستوبس