حوزه نوشت:

در پي اكران فيلمي در اهانت به پيامبر اكرم (ص) در سينماهاي آمريكا، موسسه الازهر و اتحاديه عرب با صدور بيانيه‌هاي جداگانه‌اي اين اقدام را به شدت محكوم كردند. همزمان با اكران فيلم موهن به پيامبر اكرم (ص) در آمريكا، موسسه الازهر ضمن محكوم كردن اين اقدام آن را تلاش بيهوده براي تفرقه‌افكني ميان مسلمانان دانست.

الازهر در بيانيه خود تاكيد كرد: اين فيلم در حقيقت حاصل كينه‌ها و افكار بيمار دشمنان اسلام است و تا زماني كه اين كشورها موضعشان عليه اسلام و مسلمين مغرضانه باشد، شاهد چنين اقداماتي خواهيم بود.

علي جمعه، مفتي مصر نيز با محكوم كردن اين اقدام گفت: پخش چنين فيلمي در حقيقت توهين به احساسات ميليون‌ها مسلمان در سراسر جهان است.

مفتي مصر همچنين اعلام كرد: توهين به مقدسات ديني نه تنها جزو آزادي بيان محسوب نمي‌شود، بلكه تجاوز به قوانين حقوق بشر و مقدسات انساني است.

وي همچنين از طرفداران حقوق بشر و هيات‌هاي ديني خواست تا به منظور ممانعت از ادامه چنين اقداماتي و نيز پايان دادن به بي‌حرمتي به مقدسات ديني در سراسر جهان وارد عمل شوند.

وزارت اوقاف مصر هم با صدور بيانيه‌اي اين اقدام آمريكا را محكوم كرد.اين وزارتخانه در بيانيه خود اعلام كرد كه اسلام به آزادي بيان احترام مي‌گذارد،‌ اما با هر گونه آزادي بي‌قيد و بندي كه منجر به توهين به آرمان‌ها و اعتقادات‌ ديني شود، مخالف است، چرا كه آزادي به معناي بي‌احترامي به احساسات ميليون‌ها مسلمان در سراسر جهان نيست.

وزير اوقاف مصر همچنين نسبت به ادامه اين اقدامات غيرمسئولانه كه واكنش‌هايي را در ميان مسلمانان به دنبال دارد و به نفع ثبات و صلح بين‌المللي نيست، هشدار داد.

حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان‌المسلمين مصر نيز با محكوم كردن اين اقدام، اعلام كرد كه اكران چنين فيلم‌هايي در حقيقت نشانگر نژادپرستي آمريكا و تلاش‌هاي ناكام اين كشور براي فتنه‌انگيزي ميان مسلمانان و مسيحيان است.

در بيانيه اين حزب آمده است كه فيلم مذكور از لحاظ اخلاقي و ديني غيرقابل قبول بوده و نقض آشكار قوانين آزادي بيان است. از سوي ديگر اتحاديه عرب نيز توليد اين فيلم سينمايي را محكوم كرده و آن را اقدامي شرم‌آور و تحريك‌برانگيز خواند.

احمد بن حلي، معاون دبير كل اتحاديه عرب ضمن محكوم كردن عاملان توليد اين فيلم، اعلام كرد كه اتحاديه عرب، با عاملان چنين اقداماتي برخورد خواهد كرد.

بن حلي همچنين گفت: حتي مسيحيان نيز اين اقدام را محكوم مي‌كنند، به عقيده ما احترام به مقدسات ديني و شخصيت‌هاي مذهبي يكي از اصول اساسي است كه سازمان ملل به آن معترف است. در همين راستا، كليساهاي ارتودكس، كاتوليك و پروتستان نيز با صدور بيانيه‌هاي مختلف اين اقدام را به شدت محكوم كردند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =