جمعه 4 اسفند 1396
جمعه 24 شهریور 1391 - 21:15:00 چاپ

تصاویر شیء نورانی ناشناس در آسمان قصر بهرام

دانش > نجوم - علی نوروزی که همراه با یک گروه نجومی برای رصد آسمان به کاروانسرای قصربهرام در پارک ملی کویر رفته بود، این تصاویر را از شیء نورانی ناشناس بامداد امروز ثبت کرد. این مشاهدات از ساعت 5 تا 5:15 ادامه داشت.

جسم پرنور سفیدرنگ در میانه تصاویر، سیاره ناهید است و ماه نیز در حال طلوع از افق است که به خاطر غبار موجود، سرخ‌رنگ ثبت شده است.

الگوی مخروطی شکل اولیه این پدیده که طی چند دقیقه به حالت کشیده درآمده و حرکت همزمان و موازی جسم نورانی نقطه‌ای در فاصله نزدیک از ابر، احتمال ارتباط این پدیده نورانی با موشک پرتاب‌گر و رها شدن محموله آن را تقویت می‎کند. دلیل روشنی این ابر نیز زاویه آن نسبت به ناظر و خورشید است که وضعیت بازتاب مناسبی را فراهم آورده است.

شایان ذکر است که از نیمه‌شب گذشته تا بامداد امروز، تنها یک گزارش رسمی بر پرتاب موشک منتشر شده که مربوط به پرتاب یک ماهواره جاسوسی فوق‎سری ایالات متحده و 11 ریزماهواره علمی دیگر به کمک یک فروند موشک اطلس 5 است که ساعت 2:09 بامداد جمعه 24 شهریور به وقتی ایران (ساعت 21:39 روز 13 سپتامبر 2012 به وقت جهانی) از ایالات متحده پرتاب شده است.

در خرداد 1376 و خرداد 1391 نیز پدیده‌های نورانی در آسمان ایران مشاهده شدند که اولی مربوط به پخش سوخت از مرحله دوم یک موشک آمریکایی و دومی مربوط به عملکرد یک فروند موشک بالستیک روسی بود.

خبرهای تکمیلی را در خبرآنلاین پیگیری کنید.

5353

مطالب مرتبط
13 دیدگاه
  • بدون نام
    جمعه 24 شهریور 1391 - 21:51:21
    پاسخ
    43 1

    عالی بود

  • بدون نام
    جمعه 24 شهریور 1391 - 22:40:57
    پاسخ
    17 13

    دومي براي موشك روسي نبود چون خود روسيه هم اعلام كرد كه ازمايش ان موشك با شكست مواجه شده

    • بدون نام
      شنبه 25 شهریور 1391 - 00:02:06
      6 5

      اینجایی که ما هستیم، گفتن آزمایش روسیه بوده. خبرگزاریهای روسی هم گفتن کار ما بوده. شما بر اساس کدوم منبع میگی کار روسها نبوده؟ لینک بده!

  • ناشناس
    جمعه 24 شهریور 1391 - 23:40:14
    پاسخ
    34 1

    سپاس از اطلاعات خوبتان.

  • مریم فخیم
    شنبه 25 شهریور 1391 - 00:19:34
    پاسخ
    11 1

    خیلی نورانیه! صورت فلکی جبار و سحابی هاش چقدر قشنگن!!کاملن مشخصن تو تصویر!!

  • محمد
    شنبه 25 شهریور 1391 - 00:40:43
    پاسخ
    18 2

    من چند شب قبل در آسمان قم چنین شیء نورانی مشاهده کردم.نور زیادی داشت و کند بسمت افق حرکت می کرد.

    • بدون نام
      شنبه 25 شهریور 1391 - 04:04:25
      5 4

      آقا قبول نیست من ندیدم... یکبار دیگه لطفا از نو پخش کنید

  • محمد
    شنبه 25 شهریور 1391 - 02:03:07
    پاسخ
    9 2

    در زمان 5 و15 دقیقه بامداد من این شئ رو در آسمان کاشان دیدم

  • بدون نام
    شنبه 25 شهریور 1391 - 06:57:43
    پاسخ
    0 4

    عزیز من داری میگی کهکشان تو کهکشان امکان هر اتفاقی هست به دلیل کمبود این جور وسایل ما حتی نمیتونیم شهاب سنگ هایی که به زمین میفته رو شناسایی کنیم! اگر ابزار کافی مثل تلسکوپ و هر جور امکاناتی مثل اینها داشته باشیم رصد اینجور چیزا کاری نداره در ضمن این هواپیمای جاسوسی نیست ستاره دنباله دار و یا چیزی شبیه به اونه

  • Faravahar Homayoun Ir
    شنبه 25 شهریور 1391 - 22:10:56
    پاسخ
    0 1

    1-در نظر بگيريد که يک سيارک از فاصله 2.8 ميليون کيلومتري زمين در حال عبور است 2-چند ساعت قبل ماهواره فوق سري به فضا پرتاب شده وممکن است آزمايشات سري انجام دهند که انتظار اطلاع رساني نبايد داشته باشيم 3-فضا پر از ناشناخته ها است

    • کنه
      شنبه 25 شهریور 1391 - 23:53:44
      2 1

      شما این موارد مهم چطور به ذهنتون رسید؟ ما که عقلمون قاصر بود از درک این احتمالات!

  • faravahar homayoun ir
    یکشنبه 26 شهریور 1391 - 02:20:14
    پاسخ
    0 1

    جناب کنه! عبور يک سيارک از کنار. کره زمين احتمال نيست برويد اخبار علمى اين چند روز اخير را بخوانيد بعدا اضهار نظر کنيد. دوم جناب کنه! در متن همين خبر پرتاب ماهوره فوق سرى نظامى عنوان شده است سوم ماهواره فوق سرى را براى سرگرمى به فضا. پرتاب نمى کنند

  • ایرانی
    سه شنبه 28 شهریور 1391 - 00:30:09
    پاسخ
    0 0

    با درود به نظر کارشناسان مسائل نجوم و این قبیل موارد، آیا این دو مورد اخیر نورانی که در نزدیکی زمین تقریبا عین هم شکل گرفته اند، مشکوک نیست؟ ما از تصویر لذت میبریم !! در حالی که ممکن است موارد خاصی باشد. به نظر شما نمیتواند امواج رادیویی باشد؟ لینک مورد قبلی از خبر آنلاین: http://www.khabaronline.ir/detail/243009/science/astronomy

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x