چهارشنبه 27 تیر 1397
چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:30:00 چاپ

نقشه ایران از 200 سال پیش تا امروز/ سندی بر پایمردی هشت ساله ایرانیان در دوران دفاع مقدس /فلش

سیاست > نظامی - بارهای شنیده‌ایم که جنگ تحمیلی هشت ساله تنها جنگی بود که در آن حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیافتاد.

سید صادق روحانی: در دویست سال گذشته ایران طی نبردها و برخی سوء تدبیرهای رجال سیاسی قاجار و پهلوی بخش های عظیمی از سرزمین ایران از حاکمیت ایرانیان خارج شده است و تنها در جنگ تحمیلی ایران و عراق بود که هیچ بخشی از ایران جدا نشد. فلش حاضر بخش های جداشده از ایران در 200 سال اخیر را نشان می دهد. شما می توانید پس از تکمیل فلش روی هر بخش از ایران که جدا شده کلیک کنید تا حادثه ای که منجر به این جدایی شده را مطالعه بفرمایید.

 

طراح فلش: سید علی ثابت

27219

کلید واژه‌ها : دفاع مقدس جنگ تحمیلی - قاجار -
32 دیدگاه
  • عطالله
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 13:58:22
    پاسخ
    149 9

    پس از اینکه روسیه تزاری از بین رفت و شوروی جایگزین آن شد تا مدت چند سال کلیه قراردادهای منعقده بین روسیه تزاری با تمام کشورها را کاملا لغو کرد اما متاسفانه کسی را نداشتیم که بلافاصله مناطق شمال غربی و شرقی را برگرداند.وای وای

    • مصطفی
      چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:18:24
      59 6

      احسنت من دراین مورد مطالعات زیادی داشتم و حرف شما را تایید می کنم و حتی زمین هایی که از ایران جدا شد زمانی بود یعنی در طی زمانی به شوروی داده شد که هم اکنون زمان آن تمام شده است

  • sayari
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 14:17:53
    پاسخ
    128 16

    با سلام وتشکر از ارایه ابتکار زیبا،خوب بود جدایی بحرین در رژیم پهلوی را هم اضافه میکردید. با تشکر

  • عباس
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 14:38:03
    پاسخ
    110 14

    سلام،در جنگ تحميلي ما با تمام دنيا جنگيديم ، شرق وغرب واعراب همه از عراق حمايت سياسي ،نظامي ،تبليغاتي ورسانه اي ،مالي واقتصادي ميکردند ودلاورمردان با غيرت ما فقط با ارتش صدام نمي جنگيدند.سلام ودرود بر رزمندگان غيور ،شجاع وقدرتمند ايران زمين آنانيکه از عزيز ترين دارايي خود که همانا جان قدوسي شان بود گذشتند واستقلال ،آزادي و زندگي شرافتمندانه رابراي ما به ارمغان آوردند.هر چه ما امروز داريم ثمره خون شهدا وجانفشاني هاي رزمندگان دلير اين مرز وبوم است.بر تک تک دستهاي آنان بوسه مي زنم ودر مقابلشان سر تعظيم فرود مي آورم.

    • آرمان
      چهارشنبه 5 مهر 1391 - 22:05:48
      72 17

      واقعا کیا منفی میدن ؟ وطنتونو دوست ندارید ؟ اصلا ایرانی هستید ؟

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 15:02:32
    پاسخ
    136 10

    چه می شد روزی آنقدر قدرتمند می شدیم تا حق روسیه و انگلیس را کف دستشان می گذاشتیم!!!!!

    • م
      چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:20:12
      45 9

      دوست من در قانون اساسی ایران و در مرام نامه ایران قید نشده که آغازگر جنگ باشیم ما فقط در دفاع شرکت می کنیم

  • ایرانی
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 16:50:21
    پاسخ
    46 11

    سلام به هموطنان عزیز این نقشه تنها مربوط به 200 سال قبل است . اگر از زمان امپراتوری بزرگ هخامنشیان تا به حالا بیان می شد .به عظمت ایران و عظمت دفاع مقدس و افرادی که ین حماسه را آفریدند پی می بردیم .با تشکر

  • اردشیر پشنگ
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:08:13
    پاسخ
    38 1

    درود و وقت بخیر و تشکر از ابتکار جالب اما لازم به ذکر است که در این نقشه به مناطق جدا شده از ایران در مرزهای غربی طی همین 200 سال اخیر اصلا توجهی نشده است. بر اساس معاهده ارزروم دوم در سال 1857 در دوره قاجار استان سلیمانیه واقع در شمال عراق برای همیشه از ایران جدا شد. مذکره کننده ارشد ایران امیر کبیر بود همچنین بر اساس پروتکل 1913 قسطنطنیه حدود 700 کیلیومتر دیگر واقع در غرب قصر شیرین که اینک جزئی از استان دیالی عراق و از جمله مناطق نفتی این کشور است از ایران جدا گردید. امیدوارم طراح محترم این دو مورد را نیز اضافه کرده و همچنین بتواند چنین طرحی را برای کل تغییرات مرز سیاسی ایران طی 2500 سال اخیر انجام دهد با احترام اردشیر پشنگ

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:21:21
    پاسخ
    59 7

    به اندازه كافي موضوع روز براي گريه كردن داريم لطفاً فعلاً موضوعات تاريخي را يادمان نياوريد كه دغ مي‌كنيم!

  • محمد
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:22:55
    پاسخ
    61 7

    خدایا قاجاریه چه بلایی سرمون آوردند! حیف! کاشکی قاجاریه نداشتیم!!!

    • امیرحسین
      چهارشنبه 5 مهر 1391 - 19:15:58
      39 18

      همچنین پهلوی لعنتی

  • علي
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:25:17
    پاسخ
    36 13

    آيا راهي وجود نداره كه ما همه اين ممالك را به خودمون برگردونيم؟ البته اگر توان اداره اونو داشته باشيم!

  • مستشار
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:31:01
    پاسخ
    77 3

    و بیشترین خاک را کشور دوست و برادر!!!! روسیه از ما جدا کرد

    • حسین
      چهارشنبه 3 آبان 1396 - 14:13:57
      1 2

      دوست من اون شوروی بوده نه روسیه ایران هم یه زمانی شاهنشاهی بوده روسیه و شوروی رو قاطی نکنید

  • ناصر
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:32:41
    پاسخ
    27 18

    با توجه به سند موجود ، ترکمنستان فعلی و قسمتی از افغانستان مربوط به ایران میباشد . و آنها ایرانی الاصل هستند.

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:51:36
    پاسخ
    30 3

    سلام لطفا لینک دانلود فلش رو هم بزارین، حیفه یه همچین چیزی فقط همین چند روز بر روی سایت باشه و باز همه چیز فراموش بشه

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 18:19:36
    پاسخ
    20 22

    با سلام چرا از دوره زندیه نقشه ایران ترسیم نشده تا معلوم بشه اکثر این نقاط رو خوده قاجاریه گرفته بوده

    • بدون نام
      چهارشنبه 5 مهر 1391 - 19:44:36
      25 4

      هيچ كدوم از اين مناطق را قاجاريه نگرفت. بعد از پاشيده شدن ايران در آخر صفويه. افشاري ها مناطق ايران را جمع كردن و متحد كردند و به همين شكل به قاجاريه رسيد.

  • شاهین
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 18:28:08
    پاسخ
    38 3

    بحرین فراموش کردی

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 19:02:50
    پاسخ
    21 6

    عهدنامه قصر شیرین ۱۶۳۹: ایران صفوی رسما بغداد و آنچه را که امروز کشور عراق خوانده می‌شود، به امپراطوری عثمانی واگذار کرد.

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 19:40:19
    پاسخ
    15 42

    ولي خوب شد كه افغانستان و پاكستان از ايران جدا شد. نه نفت دارن نه منابع طبيعي و نه سرمايه انساني باارزشي دارن كه آدمهاي كاري باشند نه مديران با فكر و توانمندي به جامعه ارائه ميدن. اگر از ايران جدا نميشدن دولت بايد با پول نفت بودجه اون مناطق را هم ميداد كه هيچ عايدي هم براي ما نداشت.

    • آرمان
      چهارشنبه 5 مهر 1391 - 22:53:33
      35 10

      یعنی چی آقای بدون نام . آدمای افغانستان یا پاکستان اگر تعلیم و تربیت درست و حسابی داشته باشن هیچ فرقی با آدمای ایران یا آمریکا ندارن

    • بی نام
      پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 15:42:57
      10 4

      بهتره كه بري تاريخ افغانستان و پاكستان رو بخوني, اگه حمله شوري ها , آمريكايي ها و بريطانيايي ها نبود حالا افغانستان و پاكستان جزء رقيب سر سخت كشور هاي پيشرفته جهان بودند,

  • حسین
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 21:41:09
    پاسخ
    30 25

    سلام بر خون پاک شهیدانمان.ما با وجود اینهمه مشکلات باز هم خوشبخترین مردم جهان هستیم چون حسین داریم/چون فاطمه داریم.دست خدا بر سر ماست.

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 مهر 1391 - 22:03:25
    پاسخ
    45 7

    اون قسمت بالا رو روسها قاپیدند ولی الان پشت ما را گرم میکنند تاریخ گویا میباشد ومن میدانم ......مرگ بر روسیه

  • بدون نام
    پنجشنبه 6 مهر 1391 - 02:08:19
    پاسخ
    36 9

    ترکهای قاجار چه بلایی سر ایران اوردن

  • بدون نام
    دوشنبه 10 مهر 1391 - 20:44:12
    پاسخ
    18 1

    تاسف گذشته را نخوریم وقت خود را به افتخارات گذشته از دست ندهیم حواسمون به این باشه الان در چه وضعیتی هستیم تا چیزهای با ارزشی را که داریم از دست ندهیم.

  • م
    شنبه 22 مهر 1391 - 17:39:15
    پاسخ
    12 7

    موافقم الان جزاير در خطرند

  • ميلاد تكتا
    شنبه 27 آبان 1391 - 01:06:53
    پاسخ
    12 35

    اونايي كه راي منفي ميدن، صد در صد شيطان پرست هستن و كاملا معلومه ايراني نيستن...

    • بدون نام
      جمعه 17 آذر 1391 - 13:52:37
      16 6

      شیطان چه ربطی به ایران داشت مومن؟

  • فرشاد
    شنبه 11 آذر 1391 - 19:33:46
    پاسخ
    16 2

    چه فایده که فرزندان همان رشید مردان الان بیکار در این کشور و جای در مدیریت آن ندارند.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700