شروع سال تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز آغازشد. وی در این مراسم از رنگ لباس دانشجویان دختر، تفکیک جنسیتی دانشگاه ها و ازدواج موقت حرف زد.

به گزارش خبرآنلاین، قرائتی پیشنهاد کرد که خانم های دانشجو با لباسهای کرم و سبز کم رنگ به کلاسهای درس بروند. هیچ دانشجویی دختری نباید با لباس مشکی بر سر کلاس درس حاضر شود، افزود: لباس مشکی برای خیابان است و برای کلاس باید با رنگ‌‌های روشن چون رنگ کرم، سبز کم رنگ و ... حضور یابند، چرا که رنگها در روح اثر دارند.

 

بخشی از سخنان او را به نقل از مهر و ایسنا بخوانید؛

- دختران و پسران باید در دانشگاه از هم جدا شوند، به عنوان نمونه آقایان صبح‌ها و خانم‌ها بعدازظهر‌ها سر کلاس‌ درس حاضر شوند.

- (در مورد ازدواج موقت در دانشگاه ها) من قبلا در این باره صحبت کردم اما برداشت اشتباهی از این موضوع شد،در حالیکه مسئله ازدواج موقت به این معنا نیست که دخترها در محیط دانشگاه صیغه شوند.

-  دانشجویان پسری که امکان ازدواج ندارند اما تمایل دارند که ازدواج کنند، می‌توانند با زنان بیوه جوانی که آمادگی دارند ازدواج کنند تا پس از اینکه تحصیلاتشان به پایان رسید بروند و ازدواج کنند.

- در گذشته از سوی دادستان تهران اعلام شد 500 هزار زن جوان بیوه در کشور وجود دارد، شاید اکنون تعداد این زن‌ها به یک میلیون نفر رسیده باشد، در این زمینه این زنها چه راهکاری برای اینکه به گناه نیافتند، باید در پیش گیرند؟ آیا باید همه این افراد خودشان را حفظ کنند؟ یا اینکه باید گناه کنند و بسوزند و بسازند؟

- ازدواج موقت تنها راه زنان بیوه است و جز ازدواج موقت، راه ‌حلی نیست، منشا تهاجم فرهنگی در کشور ما از غریزه جنسی است.

ازدواج آسان است اما ما آداب و رسومی درست کرده‌ایم که مقوله ازدواج را سخت می‌کند، به عنوان نمونه چه کسی گفته است که سربازی مانع ازدواج است و یا اینکه فرد باید بعد از گرفتن لیسانس ازدواج کند و یا اینکه چه کسی گفته است که اول باید دختر اول ازدواج کند و پس از آن دختر دوم و.. در واقع موارد این چنینی ازدواج را سخت می‌کند.

چرا در دبیرستان‌های ما اگر دختری ازدواج می‌کند او را از مدرسه بیرون می‌کنند؟
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پریا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    بعد از ازدواج موقت با زنان بیوه وقتی پول پله دار شدن و کار پیدا کردن و سربلزی رفتن برن سراغ یه دختر و عقد دایم کنن . بعد هم گور بابای احساس و زندگیه اون زن بیوه ی بدبخت... این کامنت هم حرف حقه و عمرا تایید نمیشه.
    • پريا GB ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      50 16
      پريا جان من با حرف شما موافقم ولي هستن پسرايي مثل من كه اگر طرفشون عاشق باشه و زندگي بخواد پاش ميمونه. ولي كمتر دختر و زني ديدم كه پايبند باشه.
  • سوال IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    پس چرا قرآن در سوره نور اومده که جوانان خود رو مزدوج کنید و اگر نمی توانند ازدواج کنند عفت پیشه کنند. اگه این جور بود که ایشون می گن پس باید در قرآن می اومد که اگه نمی تونن ازدواج کنن برن ازدواج موقت کنند. خبر آنلاین لطفا نظر من رو بگذار شاید کسی بتونه این شبهه رو برای من حل کنه . خیلی ممنون.
    • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      قرآن نیاز به تفسیر و تاویل داره برادر. شما هم اگه دنبال آگاهی هستی باید از متخصصین این فن سوال کنی. سایت های زیادی هم هستن که به مسایل دینی پاسخ میدن.
    • ایران IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      ببخشیدا منظور ازدواجه .حالا چه دائم چه موقت. اونوقت اگه شرایط فراهم نشد عفت پیشه کنند.
    • شاهین IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      99 51
      ازدواج موقت هم جزو ازدواجی هست که توی قرآن بهش اشاره شده. می‌فرماید اگر کسی به هیچ وجه راهی برای ازدواج( دائم، موقت یا ازدواج با کنیز که آن موقع مرسوم بوده) پیدا نکرد عفت بورزد تا خدا او را از فضلش بی نیاز کند(مشکلش را حل کند)
    • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      72 44
      حرف حق را زدند ایشان نمیشه اسلام را نیم بند دوست داشت و اجرا کرد یا رومیه رومیه یا زنگی زنگی
    • امیر IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      21 14
      بعد شما بزرگواران با توجه به کدام آیه شریفه توانستید منظور از ازدواج رو اینطور برداشت کنید لطفآ جواب بدین بحث ناقص نمونه
  • مهدي IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    پسران غير دانشجو چي؟؟؟؟؟
    • محسن IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      11 76
      مسئله اینه که الان بیشتر از همه این مشکلات و همچنین مشکلات تهاجم فرهنگی یقه ی بچه های دانشگاه رو گرفته... اصلا به نظر من ریشه ی این مشکلات در مملکت دانشگاهه - که باید یه سنگر باشه...
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    این حرف ها رو فقط یه آدم بی خبر از درد جوانان امروز میتونه بزنه. " چه کسی گفته است که سربازی مانع ازدواج است و یا اینکه فرد باید بعد از گرفتن لیسانس ازدواج کند و یا اینکه چه کسی گفته است که اول باید دختر اول ازدواج کند و پس از آن دختر دوم و.. در واقع موارد این چنینی ازدواج را سخت می‌کند."
    • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      حاج محسن قرائتی من خدارا شکر شغل دارم-لیسانس هم هستم-مشکل سربازی هم ندارم-تازه نامزدم هستم ولی واقعا گرونی کمرمن جوان را شکسته بخدا!!!!!!!!!و نمی تونم برم زیریک سقف.جهیزیه عمده مشک ماست.
  • moji IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    ای خدا چرا همه چی وقتی نوبت ما تموم میشه، شروع میشه. یا برعکس وقتی نوبت ما شروع میشه، تموم میشه. 88-92
  • m IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    چی بگم؟ واقعا اساسی ترین دغدغه دانشجویان کشور همینه؟ آیا جدا کردن دختران و پسران از یکدیگر آن هم در دانشگاه توهین به شعور دانشجویان نیست؟
  • بختياري-كبودراهنگ IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    تفكيك جنسيتي دانشگاه ها اولين گام در اسلامي شدن دانشگاهاست.
    • mostafa IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      دوست عزیز!!!! رسماً بگو دبیرستانه دیگه!!!!! دوستانه به شما پیشنهاد می کنم مقالاتی در باب جوانان و تابوی جنسی را بخوانید...اینکه هر آنچه از انسانها بگیرند، آن چیز برایش همچون بتی بزرگ می شود و مسائل روانی بیشماری را پدید می آورد...
  • بدون نام CA ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    مگه حوزه است که تک جنسیتی شه تو رو خدا بس کنید دیگه نمی خواید دست بردارید از این مسائل ؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    پسران چطوری باید به زنان بیوه پیشنهاد ازدواج موقت بدن ؟
    • Meek IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      اگر مشکل تو منحصر به نحوه پیشنهاد کردنه، مال تو یکی را من گردن میگیرم و برات میرم خواستگاری، چیزای دیگه شو فراهم کرده ای؟
  • رضا IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    پیشنهاد می کنم یک وب سایت برای این کار تاسیس بشه.
    • Sadd e Aras IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      65 24
      سایت صیغه قبلا هم چین زحمتی کشیده و مورد اجبار اجتماعی قرار گرفته یعنی اعتراض بهش بیش از رضایت بوده
    • Meek IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      21 1
      من معمولاً از آخرین خبرها مطلع نیستم و گاهی میبینم که دوستان همگی یک عبارت یا یک کلمه را بحالت معرفه بکار میبرند که برای من نکره است. یکی ازاین ترکیب ها "خانه عفت" بود. چندین سال پیش بعد ازناهار در خیابان خالد اسلامبولی قدم میزدیم، درویترین یکی از آن مغازه های عطرفروشی کاغذی نوشته بود " تا گشایش خانه های عفت، در خدمتتان هستیم". اصطلاح خانه عفت برای دوستان شناخته بود و بهمین دلیل با تعجب به یکدیگر نگاه میکردند. با توضیح آنها من از بی پردگی مغازه دار درشگفت مانده بودم که درحکومت اسلامی چه میخواهد بگوید. درهرصورت سد ارس Sadde Aras عزیز ما در شهر تفحص کند، شاید از سایت صیغه بی نیاز شود، اگرپول داری، همه چیز هست، میخواهی اسمش را صیغه بگذار یا متعه یا ازدواج موقت یا .....
  • esteghlali IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    میخواین بیرون اومدن از خونه هم شیفتی بشه صبحا خانوما عصرا آقایون!!! بعدم یعنی جوونا مملکت تا این حد بیجنبه شدن که تو تمام کشورا دانشگاه حتی مدرسه مختلطه ولی اینجا باید شیفتی شه!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    به کجا چنین شتابان؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    احسنت حاج آقا ! ولی کو گوش شنوا!
    • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      98 41
      به جای این حرف ها برید کار واسه جوون ها درست کنید... من فکر کنم اگه کسی شاغل باشه و درآمد داشته باشه خود به خود دنبال تشکیل زندگی و ازدواج میره...
  • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    دختر دانشجوی مجرد چی؟ مشکل اون رو کی حل کنه؟ این حرف توهین به تمام زنان بیوه است که فقط به عنوان یک کالا یا برده جنسی ازشون استفاده میشه و البته حاجی نگفت بعد از این که پسر درسش تمام شد تکلیف این خانم چیست آیا باید برود سراغ دانشجوی بعدی؟!؟! خداییش این زنای بیوه و مطلقه اگر نخوان کسی به فکرشون باشه کیو باید ببینن؟ خودشون کم مشکل دارن؟ اگر ما زن بیوه و مطلقه داریم مرد بیوه و طلاق گرفته هم کم نیست چرا پیشنهاد نمیدین این زنها و مردها با هم ازدواج دایم کنن و برای پسران و دختران مجردهم شرایط ازدواج آسان (مسکن، شغل)رو فراهم کنن تا اونا هم مشکنشون حل بشه؟ این مسکنهای موقت هزار جور عوارض داره: بی علاقگی به ازدواج دایم و تعهد، خطر بیماریهای مقاربتی، نادیده گرفتن دختران مجردو ....
    • بدون نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      59 30
      احسنت . مشکلات جامعه خیلی بیشتر از این ها ست
    • parsa IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      78 40
      چرا به فکر مشکل اصلی مردم نیستید چرا بفکر تورم نیستید..قیمت طلا چقده؟خرده گیر جمله ول کن.....
  • بابا بزرگ IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    جناب قرائتی کسی منکر غریزه جنسی و جوانی و... نیست . در جغرافیای آناتومی یه خرده برید بالاتر یعنی همان "شکم معروف "که سیر کردن آن بزرگترین دغدغه است شما که در حکومت دستی دارید لطف کنید به یک گرسنه ماهی ندهید بلکه ماهیگیری یاد بدهید . غالب جوانان اگر از فردای خود مطمئن باشند و بتوانند شکم خود و حداقل یک نفر دیگر را سیر کنند ازدواج می کنند آنهم دائم نه موقت . بنیان خانواده هارا بیش از این سست نکنید اگر یک میلیون زن بیوه داریم احتمالا" کمی کمتر یا بیشت بیوه مرد داریم پس چرا موقت؟!!! اگر این همه وقت و انرژی را به جای صیغه که در فرهنگ ما ایرانی ها نمی تواند هضم شود روی نصیحت به اختلاس گران بالقوه و بالفعل بگذارید شاید این پولها به جای جیب چند نفر به جیب میلیونها جوان برود و آینده آنها را بسازد .
  • اسفنديار IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    آقاى قرائتى حاضر هستند دختر خودرا به جوانى كه قبلا با دختران ديگر ازدواج موقت انجام داده بدهند
    • هادی رفسنجانی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      چه ربطی داره مردی که عفت پیشه کرده که خیلی خوبه ولی اونیم که ازدواج موقت کرده درسته که با جامعه همخونی نداره ولی لااقل گناه نکرده واز اونی که رابطه نامشروع داشته بهتره.کلا پیشنهاده خوبیه ولی اسباب زحمت شیفتارو با هم جابه جا کنین اخه اکثره پسرا صبحا سر کارن یا لااقل بزارین من یکی شیفت عصری باشم قول میدم سربه زیر باشم
  • مهدی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    دانشجویان دختری که امکان ازدواج ندارند و بیوه هم نیستند اما تمایل دارند که ازدواج کنند چه کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    پیش به سوی زندگی دانشجوئی
  • امیر CA ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    پیش خودت نمیگی الآن جلوی ارتباط دختر و پسر رو گرفتیم دو روز دیگه وارد اجتماع بشن رو می خوایم چه کار کنیم، مرد و زن از کجا باید روابط اجتماعی درست و عادی رو یاد بگیرن؟ درسته که در ترم های پایین مشکلاتی وجود داره ولی خروجی دانشگاه عمومآ وضعیت مطلوبی رو داره و افراد کم کم رفتار درست رو یاد میگیرن در ضمن اون دسته از افراد که در دانشگاه دنبال کارهای خاصی هستن به نظر شما اگر تفکیکی صورت بگیره اصلاح میشن؟ جامعه ی ما تا چه اندازه پاکه؟
    • ماهی IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      29 29
      وای خیلی باهات موافقم من موندم اینا تا کجا میخوان تفکیک کنن..... فکر کنم به جایی برسیم که گرده افشانی تنها راه باشه
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    همه مشکلاتمون حل شده فقط همین مشکلمون مونده بود که اونم با این راهکار حل میشه
  • حمیدرضا110 IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    78 20
    باباجو الان مدرسه ها هم یک شیفت شده شماها میگید دانشگاهها رو یک شیفته کنید
  • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    نسخه ازدواج موقت را برای پسران دانشجویان با بیوه ها را که بستید!!!. برای دختران دانشجو چه بسته پیشنهادی دارید؟ اگر خیلی دلسوز هستید همانطور که به طلاب حقوق ماهیانه می دهید به دانشجویان هم حقوق بدهید که امکان اولیه برای تشکیل زندگی را داشته باشند.
  • عبدالرضا EU ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    این حرف ها ازشما بعیده حاجی مرد مومن همین طورش یصورت عادی ما کلاس گیرمون نمیاد ، مجبوریم خیلی کلاس ها رو بخاطر اینکه با ساعت کارمون تداخل دارند نگیریم . حالا حساب کن دانشگاه رو شیفتی کنیم چه بلایی سر ما میاد !! لطفا قبل از نظر دادن کمی فکر کنیم.یا حداقل تو کارهایی که بخودمون مربوطه دخالت کنیم
  • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    مگه مدرسه است؟! صبح ها پسر ها عصر ها دختر ها! خدایا یعنی متاسفام برای اینکه در ایران مجبورم زندگی کنم!
  • آدم رک و رو راست IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    دیگر چرا اینهمه زحمت جداسازی؟؟ جان کلام بگو قاجار و اندرونی اش باز گردد . زنان به همان اندرونی منتقل شده و مردان نیز سرگرم ازدواجهای موقت و نیمه دایم و دایم و....گردند . دیگر چرا اینقدر ملاحظه و در زرورق پیچاندن!!!!!
  • رضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    بعد بعد از ظهرها پسرها بيان دم در دانشگاه دخترونه چشم چراني و ... مثل دبيرستان. فكر درست و حسابي بايد كرد و نظر درست و حسابي داد. نظرمو بذار لطفا.
  • M.R.J IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    "دانشجویان پسری که امکان ازدواج ندارند اما تمایل دارند که ازدواج کنند، می‌توانند با زنان بیوه جوانی که آمادگی دارند ازدواج کنند تا پس از اینکه تحصیلاتشان به پایان رسید بروند و ازدواج کنند" :|
  • کامیار DE ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    کاش تو رییس جمهور میشدی حاج اقا اونوقت من از ایران نمیرفتم
  • حسام US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    اقا اصلا بیایید خیابان ها را هم شیفتی کنیم صبح ها خانم ها شب ها مردها به هر حال شیطان در کمین است
  • بدون نام BR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    یه راه حل برا بیکاری جوونا بعد دانشکاه هم بدین لطفا
    • با نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      53 6
      واقعا خيلي ممنون گل گفتي اين كارا پاك كردن صورت مسئله ست اگه كار و پول و شرايط جور باشه نميرن يكي ديگرو بدبخت كنن اونم براي هواي نفساني
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    68 12
    زشته به قران. شاید 1 مزیت داشته باشه ولی هزاران آثار مخرب دیگه داره
  • محمد US ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    86 8
    یادم نمی رود، همین آقای قرائتی خاطره ای از حضرت امام (ره) تعریف نمودند که در اوایل انقلاب، برخی دانشگاه ها با کشیدن تخته ای در وسط کلاس درس، تفکیک جنسیتی کرده بودند که حضرت امام با شنیدن این خبر بسیار ناراحت شده و دستور به برداشتن این تخته ها و توقف این گونه اعمال داده بودند...
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    70 35
    حاج اقا به نظر شما این زنای بیوه از کجا میان؟ مشکلات اقتصادی که منجر به طلاق میشه و عدم شناخت دخترو پسر قبل از ازذواج به دلیل دور کردن اونها از هم در جامعه یعنی شناخت پس از ازدواج اغلب به وجود میاد .تنها جای سالمی هم که دختر وپسر امکان شناخت و اشنا شدن با همدیگرو دارن می خواهید جدا کنید.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    52 12
    دانشگاه مدرسه نيست!!
  • اخوت IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    96 17
    اصلا به فکر بچه هایی هستید که ممکنه حاصل این ازدواح های موقت بشن؟ به فکر اون دخترهایی هستید که در امر ازدواج بی تجربه اند و قراره همسر(بخوانید حداقل همسر دوم) اون دانشجویان پسر بشن؟ به فکر زنان بیوه و مطلقه ای هستید که قراره دوباره و دوباره در این اجتماع رها بشن؟ آیا اسلام اینو می خواد؟ ایا پیامبر عظیم الشان ما حضرت محمد(ص) که با زنان بیوه ازدواج می کرد بعد از مدتی آنها را به امان خدا رها می کرد؟
  • بدون نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    64 21
    تکلیف بچه های این دسته از دانشجویان چی می شه؟
  • بدون نام GB ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    69 32
    با کلی گویی نمیتوان مشکلات جامعه را حل کرد.جوانان مسکن و درامد ندارند ضمنا بحث ازدواج موقت با زنان بیوه صحیح نیست زنان بیوه قبل از هر چیز انسان هستند و احساس دارند اینکه هر از گاهی با یک فرد باشند به نوعی از دید بنده فحشا محسوب می شود من مرد و مجرد هستم و 35 سال دارم مذهبی هم نیستم اما اینها راه حلهای جامعه ما نیست.جامعه را نمیتوان با این راه حل های ضربتی اداره کرد نظم باید خود انگیخته و طبق نظر کانت شکل بگیرد از بالا و دستوری تمیتوان مشکلات را یک شبه حل کرد مسائل جنسی باید همراه با عشق و دوست داشتن باشد ، غیر این باشد صددرصد فحشا است.با تغییر اسم به صیغه و موقت و...نمیتوان برای این کارها اعتبار ایجاد کرد.
  • محمد IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    83 12
    جواب یه سوال حاجی: چرا دخترانی که ازدواج می کنند را از دبیرستان اخراج میکنند؟ اخراج نمی کنند بلکه میفرستن تو سیستم بزرگ سال که واسشون مناسب تره بعدشم حاجی فکر نمی کنی اگر یه دختری ازدواج کرد و از لذتهای جنسی حلال واسه دوستاش تعریف کرد باعث بشه دوستهای دیگرش تحریک بشن و کار دست جامعه اسلامی بدن . اونوقت مجبوریم یا کلا شوهرشون بدیم یا نذاریم برن مدرسه
    • بنده خدا IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      70 13
      ای آقا امروز روز با ماهواره و اینترنت دیگه همه تو سنهای پایین تر از این لذتها مطلع می شن نیازی نیست یه همکلاسی متاهل بیاد توضیحات ارائه بکنه
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    65 14
    باسلام اول یک فکری برای گرانیها بکنید بعد مسکن برای جوانان وبعد هم مهریها را که خانواد عروس خیلی سخت نگیرننداگر دو جوان همدیگررا دوست داشتن وخودشان به تفهام رسیدن خانواده دوطرف خیلی سخت گیری نکنندازدواجها را انچنانی نگیریم خرجهای گران
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    درجامعه ما چطورباید پسرو دخترهمدیگررابشناسند پیش دبستانی جدا،راهنمایی جدا،دبیرستان جدا،دانشگاه جدا،جامعه جدا،عروسی جدا،ختم جدا،رستوران جدا ، استادیوم جدا، بیاید دست به دست هم دهیم یا ریشه مردا رو بزنیم یا ریشه زن ها رو کلا جامعه رو تک جنسیتی کنیم خیال همه راحت بشه........................................
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    14 8
    چند روز قبل یکی از مفتی های سعودی هم چنین پیشنهادی را به دانشجویان دختر سعودی داده بود. چه خبره در جهان اسلام و ام القراهای آن( ایران مدعی ام القرای اسلامی است. عربستان هم مدعی است. موندیم که کدوم یکی ام القرای جهان اسلام است)؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    33 12
    تو کشوری که وضعیت اقتصادی اینجوری داره پیش میره باید از این حرفها بزنند تا سر مردمو گرم کنند دلار 2740 تومان
  • ﺻﺎﺑﺮ IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    23 19
    ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺒﯿﺮﻩ ﺯﻧﺎ، ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ، ﺣﺎﺝ ﺍﻗﺎ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻋﺎﻟﯽ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩﻥ
  • zealot IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    5 13
    با نظر اقای قرائتی موافقم اما بهتر بود می فر مودند که شرایط ازدواج داءم را برای جوانان فراهم کنند تا کشور بیشتر از این به سمت فساد پیش نره
  • mh RO ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    23 6
    سلام یه راهنمایی کنید. من که جوان 25 ساله هستم سربازم و امکان ازدواج ندارم و دارم به گناه می افتم و نمی تونم باید به کجا رجوع کنم. کجا زن بیوه ها رو معرفی می کنه ، اگه اطلاع دارید کمک کنید سواب داره. بخدا دیگه دوست ندارم به گناه بیافتم.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    8 6
    ازهر قانونی می شه سواستفاده کرد.
  • امین A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    14 13
    سلام.کار خوبی است.متاسفانه جوانان زیاد گناه می کنند.بهتر است حکم خدا اجرا شود تا آرامش به جامعه برگردد.