این کتاب ضمن ادای دین به کسانی‌که تا پای جان در راه حفظ جریان اصیل انقلاب ایستادند، گوشه‌ای از تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب و نقش یکی از رجال سیاسی دست‌پرورده‌ غرب را در نخستین سال‌های پس از انقلاب اسلامی روشن می نماید.

به گزارش خبرآنلاین، «بنی‌صدر از ظهور تا سقوط» نوشته فاطمه نظری کهره از سوی مرکز اسناد انقلاب روانه بازار نشر شد.


ناشر در معرفی کتاب اینگونه توضیح داده است: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام گروه‌ها و افرادی که با رژیم گذشته مبارزه کرده‌بودند خود را شایسته‌ رهبری و اداره امور جامعه می‌‌دانستند و ایجاد هرگونه محدودیتی از سوی نیروهای اصیل انقلاب، به انحصارطلبی و استبداد تعبیر می‌‌شد، بنابراین تعیین این صلاحیت برعهده‌ مردم نهاده شد تا افراد شایسته را انتخاب نمایند. بدین‌منظور پس از برگزاری انتخابات مختلف، دور از انتظار نبود که تعدادی از گروه‌ها و افرادی که مورد استقبال مردم قرار نگرفتند در حاشیه مشغول توطئه شوند، اما کسانی‌که مورد اعتماد مردم واقع شده بودند، می‌‌بایست در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.
ابوالحسن بنی‌صدر از جمله افرادی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست به منصب ریاست جمهوری دست یابد. وی که نکات مبهمی به‌خصوص در روابطش با آمریکایی‌ها در کارنامه‌ قبل از انقلابش وجود داشت، پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری، با تغییر رفتار نسبت به نیروهای انقلابی، دوره‌ بحرانی را در نخستین ماه‌های پس از پیروزی انقلاب به‌وجود آورد که سرانجام نتیجه‌ای جزء سقوط و فرار از کشور برایش به‌دنبال نداشت. وی به دلیل حاکمیت روح قدرت‌طلبی و خودبرتربینی بر تمام وجودش، در تلاش بود کلیه‌ نهادهای قانونی کشور را زیر نفوذ و تسلط خود درآورد. او پس از ناکامی در این راه به گروهک‌های ضدانقلاب پناه برد تا شاید از این طریق به اهدافش دست یابد، اما این راه نیز موجب فاصله‌ بیشتر وی از جریان اصیل انقلاب شد. دوران ریاست‌جمهوری بنی‌صدر یکی از تجربه‌های مهم و آموزنده‌ تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که عملکرد دست‌پروردگان غرب و تلاش آنها برای انحراف انقلاب اسلامی را نشان می‌‌دهد.»
 

 این کتاب همراه با اسناد و آلبوم تصاویر در 460 صفحه و با قیمت 9هزار تومان عرضه شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و یا هر محصول فرهنگی دیگری(در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 3
    سلام کتاب فوق العاده جالبی هست توصیه می کنم حتماً مطالعه کنید زندگی بنی صدر با جزئیات کامل بررسی شده