مهر نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع مسدودیت پست الکترونیک جی میل در ایران را منوط به دریافت حکم قضایی از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ عنوان کرد و گفت: وزارت ارتباطات براساس دستور این کارگروه رفتار می کند. 
نزدیک به یک هقته است که دسترسی حدود 34 میلیون کاربر ایرانی اینترنت به پست الکترونیک جی میل مسدود شده است و با وجودی که مسئولان ابتدا دلایل این قطعی را به دلیل محکوم کردن سوء استفاده از فضای مجازی برای توهین به مقدسات و نیز به دنبال تقاضای مردم عنوان کردند اما یک عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ وجود اشکال فنی را دلیل این عدم دسترسی عنوان کرد و گفت: جی میل ناخواسته قطع شده است و ما هیچ وقت نخواسته و نمی خواهیم که جی میل و سرویس های گوگل را فیلتر کنیم.

در همین رابطه، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر و درباره دلایل مسدود کردن سرویس جی میل و زمان رفع این مسدودیت اظهار داشت: اینکه جی میل چرا و به چه دلیل در ایران مسدود شده است را باید از کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ سوال کنید.

وی ادامه داد: فیلتر شدن جی میل با حکم قضایی کارگروه تعیین مصادیق صورت گرفته است و هرگاه همین مرجع این حکم را تغییر دهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز براساس حکم جدید رفتار خواهد کرد.

تقی پور خاطرنشان کرد: نتایج تصمیم برای رفع محدودیت جی میل در ایران را کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ اعلام خواهد کرد.

 اواخر هفته گذشته عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ در گفتگو با مهر دلیل مسدودشدن سرویس پست الکترونیک گوگل را مشکل فنی در تفکیک دو سرویس جی میل و یوتیوب عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانش فنی تفکیک این دو سرویس هنوز محقق نشده است؛ یعنی ما می خواستیم یوتیوب را مسدود کنیم جی میل هم قطع شد و این ناخواسته بوده و از طرفی چاره ای هم برای این موضوع وجود ندارد چرا که نمی خواهیم به هیچ وجه یوتیوب باز باشد. براین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال یافتن روشی برای حل این مشکل است تا بتواند در پروتکل https ، یوتیوب را مسدود و سرویس جی میل را باز کند که این دانش فنی بزودی می آید.
 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =