در این کتاب‌های گویا، بهترین داستان‌های منتخب از گنجینه‌های ادب فارسی در کنار برگزیده بهترین داستان‌های قرآنی و ائمه معصوم(ع) برای کودکان و نوجوانان و با صدای چهره‌های محبوب و یا شناخته شده این حوزه، تدوین و بازنشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات نوین کتاب مجموعه 8 جلدی «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته زنده یاد مهدی آذر یزدی را به صورت کتاب گویا(سخنگو: متن با صدایی که متن را خوانده است) برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر و روانه بازار کرد. این مجموعه که همراه با کتابچه مربوط به هر لوح فشرده و با قیمتی مناسب عرضه شده، با صدای چهره های مختلفی چون «مصطفی رحماندوست، نیما کرمی، شبنم مقدمی، سید شاهین علایی‌نژاد، علیرضا محمدی، سهیل محزون، مسیحا برزگر، داریوش فائزی و...» تهیه شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این لوح های فشرده و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و (در صورت موجود بودن در بازار) آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

 

نام اثر

توضیح کوتاه

قصه‌های کلیله و دمنه

این مجموعه شامل بیست و پنج قصه از 100داستان کتاب کلیله و دمنه گرفته شده. بیشتر قصه‌های کتاب از زبان حیوانات ساخته شده و دو کلمه‌ کلیله و دمنه ‌نام دو شغال است که حکایت‌های کتاب از قول آن‌ها گفته شده است. در این مجموعه ضمن در نظر داشتن مقصود اصلی بسیار ساده‌تر شده، گاه در استخوان‌بندی داستان و در محاورات تصرف‌هایی شده است تا به گمان نگارنده بر جلوه‌ی کودکانه داستان یا به فهم آن کمکی شده باشد.

قصه‌های قرآن

قرآن کتاب قصه نیست؛ ولی چون برخی از احوال پیغمبران و سرگذشت دیگران، از خوبان و بدان، در ضمن آیات قرآن آمده است، وقتی این داستان‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، آنها را «قصه‌های قرآنی» می‌نامند. از میان قصه‌های قرآن مشهورترین آنها انتخاب شده و بعضی قسمت‌ها کوتاه‌تر و بعضی دیگر مفصل‌تر نوشته شده و بیشتر به روش قصه‌گویی نزدیک شده است.

قصه‌های مرزبان‌نامه

21 داستان از کتاب مرزبان‌نامه به زبان ساده و امروزی. نویسنده‌ کتاب، مرزبان پسر رستم شروین از شاهزادگان طبرستان در قرن چهارم هجری است که اصل کتاب مرزبان‌نامه را به زبان قدیم طبرستانی (مازندرانی) نوشته بوده و دویست سال بعد از آن، «سعدالدین وراوینی» کتاب مرزبان‌نامه را به زبان فارسی ادبی قرن ششم درآورده است. ، بنابراین کتاب مرزبان‌نامه‌ی معروف یک اثر هشتصد ساله است. مرزبان‌نامه نیز مانند کلیله و دمنه شامل هفتاد حکایت بلند و کوتاه است. در این کتاب هیچ چیز غیر معقولی وجود ندارد، جز این که در برخی از افسانه‌ها از زبان حیوانات سخن رفته است و خود کودک می‌داند که این دست‌آویز گفت‌وگو است و گرنه همه‌ مفاهیم مربوط به آدم‌هاست و مربوط به زندگی است و زندگی با رنگ‌ها و نیرنگ‌هایش و با واقعیات و آرمان‌هایش؛ اگر جز این بود، قصه‌های خوب نبود.

قصه‌های سنبادنامه و قابوسنامه

«سندبادنامه» کتابی است داستانی که در اصل به زبان هندی قدیم بوده و بعد به زبان پهلوی و بعد به عربی و بعد در قرن ششم هجری توسط ظهیری سمرقندی به فارسی ترجمه شده. «قابوسنامه» هم کتابی است ساده‌تر و روان‌تر که کیکاووس وشمگیر پادشاه قرن پنجم هجری برای نصیحت فرزندش نوشته و مطالبش بسیار مفید است. اغلب قصه‌هایی که کودکان می‌خواندند و یا می‌شنیدند افسانه‌های دیو و پری و رمالی و جادوگری بود که بیمار کنننده‌ ذوق سلیم کودکان است و تکرار آنها را برای کودکان این عصر و زمان که وقت گران است و مسائل تربیتی فراوان، خیانت و جنایت می‌دانستم.

قصه‌های مثنوی مولوی

در این کتاب قصه‌هایی برگزیده از کتاب مثنوی معنوی مولوی را می‌خوانیم. مثنوی مولوی یکی از آثار ادبی زبان فارسی است که در دنیا نظیر و مانند ندارد. کار او داستان‌سرایی نیست؛ بلکه برای بیان افکار حکیمانه‌ی خود از قالب حکایت استفاده کرده است. من از میان همه‌ حکایت‌های مثنوی 24 قصه را انتخاب کرده‌ام و با تغییراتی اندک آن‌ها را به زبان ساده‌تر نوشته‌ام و علاوه بر این قصه‌ها، قصه‌های خوب دیگر نیز در مثنوی فراوان است.

قصه‌های گلستان و مُلستان

مقصود از گلستان، کتاب گلستان سعدی است. سعدی حاصل تجربه‌ها و دیده‌ها و شنیده‌های خود را در کتابی خواندنی و ماندنی از خود به یادگار گذارد که گلستان را نوشت. ملستان یعنی میخانه است و منظور از این یعنی مجموع آثار شبیه گلستان است و نماینده‌ آن آثار شده است.

قصه‌های چهارده معصوم

این کتاب با مجموعه‌های سابق تفاوتی دارد که در این مجموعه، قصه‌ها از ده‌ها کتاب گوناگون گرفته شده است. مندرجات این کتاب در طول سالها به تدریج و بدون ترتیب یادداشت و جمع‌آوری شده بود و موقع چاپ تنها هر چه موجود بود، تنظیم شد.

 

ساکنان تهران برای تهیه این لوح های فشرده و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و (در صورت موجود بودن در بازار) آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =