خواننده شناخته شده کشورمان این روزها علاوه بر مطالعه کتب شعر، به خواندن کتاب های تاریخی نیز علاقمند است.

 

به گزارش خبرآنلاین، فریدون آسرایی، خواننده شناخته شده کشورمان این روزها در حال مطالعه کتاب «دو قرن سکوت» اثر ارزشمند عبدالحسیت زرین کوب است. او که بیشتر به کتاب ةای تاریخی علاقه دارد به هفته نامه چلچراغ گفته است: مدتی که خارج از کشور بودم، دسترسی کمتری به کتاب داشتم و زمانی هم که برگشتم، مدتی از کتاب دور بودم و عادت خواندن از سرم افتاده بود. اما چند وقتی است دوباره شروع کردم به خواندن. او با توجه به کارش، کتاب های شعر هم می خواند؛ از جمله شعرهای سهراب سپهری، غزلیات حافظ و این اواخر هم اشعار مولانا را خوانده است.

 

«دو قرن سکوت» یکی از آثار ارزشمند زنده یاد زرین کوب است که عمدتا به تاریخ ایران در عهد ساسانیان و هجوم اعراب به ایران می‌پردازد. در این کتاب شما خواهید خواند که «فرمانروایان صحرا» چه بلایی به سر فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله ما آورده اند...«دو قرن سکوت» را انتشارات سخن، منتشرکرده که تاکنون چندین بار تجدیدچاپ شده است.

مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب، دو قرن سکوت را در سال 1330 برای اولین بار به چاپ رساند. این اثر که به بررسی سرگذشت حوادث و اوضاع تاریخی ایران در دو قرن اول اسلام می پردازد. دکتر زرین کوب پس از مدتی به انجام تصحیحاتی در کتاب دست زد. استاد مطهری در خدمات متقابل اسلام و ایران انتقادات جدی را نسبت به این کتاب دارد و در آغاز چاپ‌های جدید کتاب از نوشته استاد مطهری نیز یاد شده است. استاد مطهری که از اصلی ترین منتقدین این کتاب محسوب می شد حتی عنوان دو قرن سکوت را هم برای دو قرن سلطنت حکام عرب بر ایران شایسته نمی داند.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و (در صورت موجود بودن در بازار) آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =