دوشنبه 4 تیر 1397
سه شنبه 25 مهر 1391 - 14:14:00 چاپ

فرود اضطراری هواپیمای تهران ــ تبریز در فرودگاه مهرآباد

جامعه > حوادث - مهر نوشت:

ساعاتی قبل هواپیمای مسافربری که حامل گروهی از مسئولان کشوری بود به دلیل نقص فنی فرود اضطراری داشت.
پرواز شماره 5250 هواپیمایی آتا قرار بود راس ساعت 6 بامداد تهران را به مقصد تبریز ترک کند. مسافران این پرواز را شهروندان عادی و برخی از مسئولان اعم از قناعت استاندار گلستان، عیسی امامی نماینده مردم گرگان مجلس، کرباسی معاون سازمان بهزیستی کشور، عبودی معاون سازمان داوطلبان هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان تشکیل می دادند.

پرواز با تاخیر حدود 15 دقیقه انجام شد. هواپیما روی باند پرواز قرار گرفت و با موفقیت پرواز کرد. هنوز چند دقیقه ای از پرواز نگذشته بود که ارتفاع پروازی کاهش یافت و هواپیمای با ارتفاع بسیار پایین روی تهران چرخ می زد. پس از یک چرخش طولانی هواپیما به سرعت ارتفاع خود را کاهش داد به طوریکه برخی مسافران متوجه شدند هواپیما در حال فرود اضطراری است.

نکته قابل تامل ترس و وحشت مسافران همراه با بوقهای مداوم داخل هواپیما بود. برخی از مسافران صندلی های جلو را گرفته بودند و دعا می خواندند و برخی دیگر از وحشت ارتفاع پایین را نگاه می کردند.

هواپیما به سرعت روی باند فرودگاه مهرآباد نشست. خلبان نیز نقص فنی و عدم ردیابی، تعیین ارتفاع و سرعت را دلیل فرود اضطراری عنوان کرد. مسافران حدود 7 دقیقه همچنان در هواپیما منتظر دستور خروج شدند که بالاخره دستور صادر شد.

نکته جالب توجه این بود که تا دو ساعت هیچ هواپیمای جایگزینی برای مسافران تبریز نبود و مسئولان فرودگاه روی بلیطهای باطله نوشتند علت تاخیر پروازی است!

این گزارش در حالی منتشر می شود که هنوز مسافران این پرواز پشت باجه شرکت هواپیمایی آتا سرگردانند.

در این میان جدا از موضوع بی توجهی به حقوق مسافران هواپیما، ساز و کاری برای مسافرانی که به دلیل نقص فنی هواپیما مجبور به فرود اضطراری شده اند تعریف نشده است. به طوریکه مسئولان به راحتی به مسافرانی که ممکن بود دقایقی قبل در حادثه سقوط جان خود را از دست دهند می گویند: صبر کنید اگر پرواز بود می فرستیم اگر هم نبود پولتان را می دهیم!

در این پرواز خبرنگار مهر قرار بود برای تهیه گزارش از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به این استان سفر کند.
47282

کلید واژه‌ها : هواپیما - فرودگاه -
43 دیدگاه
  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 14:44:37
    پاسخ
    291 4

    قابل توجه اونایی که میگن ما خدمون هواپیما می سازیم نیازی به شرکت های بوئینگ امریکا و ایرباس فرانسه نداریم. روسیه قطعات هواپیماهای مسافربری خوب خودشو از امریکا و فرانسه میخره.

    • بهمن شیراز
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 22:08:38
      4 2

      من دیروز از تهران با هواپیمایی آسمان در هوایی بسیار بد و مه آلود در فرودگاه اردبیل فرود اومدیم مرگ را به چشم دیدم خلبان واقعا عالی کار کرد.اما هواپیمایی آتا هم که پرواز از تهران به اردبیل را داشت مجبور به بازگشت شد شاهدان عینی می گفتند هواپیما داشته خارج از باند فرود می اومده که با هشدار برج کنترل مجدد اوج گرفته و به تهران بازگشته است.

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 14:55:21
    پاسخ
    135 5

    15 دقیقه تاخیر!!!!!!!! دو شب پیش ایرباس ایران ایر با 5 ساعت تاخیر و البته بدون هیچ طلاع رسانی به مسافر پرواز کرد

  • مهدی
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:18:48
    پاسخ
    82 4

    خدا به من رحم کنه...واسه هفته دیگه پرواز برگشت از مشهد با آتا گرفتم.....اگر اتفاقی برام افتاد یادتون باشه.....:))

    • امیرحسین
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:15:03
      55 2

      من فردا صبح ساعت 5.5 با ایران ایر دارم میرم تبریز!!ان شالله که خیر است!!!

    • ناشناس
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 22:41:12
      8 12

      آتا ایرلاین بی خطر ترین ایرلاین در حال حاضر در ایران هست .

  • علي
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:30:23
    پاسخ
    64 12

    با توجه به اينكه چند تن از مسئولين محترم !!!مسافر اين پرواز بوده اند شايد اين دفعه داد مردم به جايي برسد.

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 22:19:37
      2 0

      میگه: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من البته آنچه به جایی نرسد فریاد است!

  • حمید
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:42:00
    پاسخ
    151 2

    این حادثه برای من در پرواز کیش به تهران اتفاق افتاد. واقعا هولناک و وحشت اور هست. خدا به خیر کند . تو رو خدا با جان مردم بازی نکنید

    • محمد
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:43:02
      55 14

      واقعا هدف اونهايي كه منفي ميدن چيه ؟

    • آرش
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 22:49:12
      14 0

      باید جلوی تحریم ها گرفته بشه و الا این تازه اول کاره . خلبان های ایران جزو بهترینها در دنیا هستند ولی مشکل فرسودگی هواپیماها رو نمی تونند حل بکنند .

  • بابک
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:45:37
    پاسخ
    46 3

    قابل توجه اونایی که میگن ما خدمون هواپیما می سازیم نیازی به شرکت های بوئینگ امریکا و ایرباس فرانسه نداریم. روسیه قطعات هواپیماهای مسافربری خوب خودشو از امریکا و فرانسه میخره.

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:49:15
    پاسخ
    178 4

    عمداً اين كارارو ميكنن كه مردم به ياد خدا بيفتن. هواپيماها مشكلي ندارن!

    • علی
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:08:06
      47 2

      خدا بگم چیکارت کنه. با منظوری که میخواستی برسونی کاملا مخالفم ولی اینقدر کامنتت طنز داشت که بهش مثبت دادم. مردم از خنده.

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:46:23
      89 2

      ولی بعضی وقتها این یاد اوری اونقدر شدید میشه که مسافران به ملاقات با خدا میرسند!!!!

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:57:41
    پاسخ
    33 6

    احتمالا نفرین صاحب شرکت آتا ایر هست که اینچنین شد. یعنی آقای زنوزی الان بازداشتش کرده اند.!!!!

    • بدون نام
      چهارشنبه 26 مهر 1391 - 02:48:58
      2 0

      اگه اینطوری باشه که براش بدتر میشه D: اگه فعلا توی زندانه، حالا اگه پروازی هم از شرکتش سقوط کنه که دیگه دارش میزنن D:

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:05:27
    پاسخ
    35 2

    چند وقت پيش ساعت 7 صبح از مهر آباد پرواز داشتم كه هواپيما بلند شد چون نقص فني داشت از روي تبريز برگشت و مهرآباد زمين نشست تا ساعت 7 عصر هيچ كسي جوابگو نبود حتي بليط جايگزين هم ندادن وگفتن پول بليط هم برو بليط را از جايي كه خريدي بگير ؟

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 20:16:59
      9 1

      هواپیما نقص فنی داشت اونوقت به جای اینکه تبریز بشینه دور زد برگشت اومد مهراباد؟!!

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:07:17
    پاسخ
    33 5

    هواپیمایی آتا هم روزی کاردستمان می دهد

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:07:44
    پاسخ
    20 3

    مشکوکه!!!

  • نادان
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:16:35
    پاسخ
    11 25

    مسولین فرودگاه ورقبای اتا همیشه در کار پروازهای اتا کارشکنی وتاخیر وهزاران مشکل ایجاد میکنند

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:36:11
      16 2

      آره تو راست میگی!!! لابد برای همینه که پروازهای آتا از ترمینال 2 انجام میشه!!!

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:16:48
    پاسخ
    80 1

    تحریم ها هیچ اثری نداشته اند و تازه باعث خودکفایی هم شده اند!!!

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:23:28
    پاسخ
    40 1

    اینایی که دم از امنیت جون مردم میزنن.....چرا هیچ کاری نمیکنن .......... اگه خدای نا کرده هواپیما سقوطم میکرد میگفتن که باید منتظر باز کردن جعبه سیاه باشیم.......... یعنی همین مردمی که عضوی از جامعه رو تشکیل میدن هیچ ارزشی برای مسولین ندارن؟

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:25:39
    پاسخ
    61 1

    جالب است بدانید خلبانی که چند ماه پیش با مهارت هواپیمای مسافرین را بدون باز شدن چرخ جلو سالم به زمین نشاند به زور باز نشسته شده است

  • کثیر السفر
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:31:55
    پاسخ
    68 2

    من دقت کردم مردم هنگام سوار شدن تو این هواپیما های 40 سال پیش فرسوده انگار دارن سوار ارابه مرگ میشن ......هیچکی رنگ به رخسار نداره از جمله خودم ..............

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:12:37
      23 2

      چی کار کنیم.

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:41:27
      17 1

      عزیزان میدونید بعضی از قطعات هواپیما بعد از هر سفر باید عوض بشن.درست مثل اینجا که سالی یکبار فقط برای اینکه مطمئن بشن هنوز قطعه سر جاشه کنترل میکنن

    • گمنام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:44:09
      4 29

      خوب چرا سوار میشی تا رنگت بپره؟؟؟

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:02:18
    پاسخ
    25 2

    قراره بلیط گران بشه

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:25:29
    پاسخ
    29 1

    اصولا دلیل نزدیکی ترمینال غرب به فرودگاه همین است عزیز جان حالا که پرواز به شما نیامده برو سوار اتوبوس شو برو تبریز

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:34:28
    پاسخ
    13 2

    یه نفر بگه هواپیماش چی بوده ؟

    • بدون نام
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:48:17
      11 1

      بویینگ MD

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:46:26
    پاسخ
    8 1

    ميدونين صاحب اين شرکت هواپيمايي کيست؟ نبايدن جواب بدن؟

    • علی
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 18:15:19
      9 0

      جناب آقای زنوزی که با وثیقه 500میلیاردی الاا ن آزاد هستن

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 17:55:28
    پاسخ
    15 1

    دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است

  • م
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 18:05:54
    پاسخ
    10 1

    پرواز مشهد - دبي به دليل نقص فني 9 ساعت در بندر عباس توقف داشت هواپيما جايگزين شد. هواپيمائي آسمان حتي حاضر به پذيرائي شام تا نيمه هاي شب نبود كه با اعتراض مسافران و دعوا غذا مهيا گرديد ماساعت 3 صبح روز بعد به مقصد رسيديم .

  • بدون نام
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 20:39:58
    پاسخ
    6 0

    پس چي شد اون 17 هواپيمايي كه قرار وارد ناوگان هواپيمايي بشه؟ خبر نگاران اين موضوع را پيگيري كنند

    • بدون نام
      چهارشنبه 26 مهر 1391 - 02:52:33
      1 0

      آخه هواپیمای دست دوم داغون بخرن که فایده نداره. به درد خودشون میخوره.

  • مقیمی
    چهارشنبه 26 مهر 1391 - 00:23:18
    پاسخ
    1 0

    به دوستان پیشنهاد می دهم در هنگام سوار شدن به هواپیما آیت الکرسی را مطالعه و حفظ کنند . به این هواپیماها که امیدی نیست شاید خدا بداد برسه.

  • علی
    پنجشنبه 27 مهر 1391 - 04:56:18
    پاسخ
    2 1

    چند روز پیش از عسلویه اومدم تهران با هواپیمایی کیش ایر .هواپیماش هم md بود.داخلش کثیف و نامرتب..برچسبای 20-30 سال پیش هنوز روش بود! بالای تهران که رسیدیم هواپیما یه تکونای وحشتناکی میخورد....ارتفاع که میخواست کم کنه 10 متر 10 متر میوفتاد پایین و بعد گاز میداد میرفت جلو...منم باره دوم بود که سوار میشدم نمیدونید چطور دست به دعا شده بودم. خدایا شکرت!

  • علی رضاا
    شنبه 24 آبان 1393 - 00:16:15
    پاسخ
    2 0

    من روز دوشنبه عازم تبریز هستم تا دیدار ابدی بدرود

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی