مؤلفین این کتاب به معرفی دیدگاهی بین‌رشته‌ای می‌پردازند که نام آن را عصب روان‌کاوی گذاشته‌اند، آن‌ها براین باورند که فرضیات مطرح شده توسط روان‌کاوی می‌تواند و باید به مدد پیشرفت‌های علوم اعصاب محک خورده و پالایش شوند.

به گزارش خبرآنلاین، «مغز و دنیای درون» با عنوان فرعی «مقدمه‌ای بردنیای تجارب ذهنی از دید علوم اعصاب» مارک سولمز و اولیور ترنبال با ترجمه  علی فیروزآبادی و آرش مانی در شاخه روانشناسی پزشکی  از سوی انتشارات قطره منتشر شده است.
 

ناشر در توضیح این کتاب آموزشی و مفید آورده است: «روان‌کاوی در ابتدای قرن بیستم موجب بروز انقلابی در درک انسان از دنیای ‌ذهنی خود شد و بصیرت و بینشی نوین به وی بخشید. اما به نظر می‌رسد که در نیمه‌ دوم قرن بیستم از آهنگ پیشرفت آن کاسته شده است. روان‌کاوی نتوانسته خود را با میسر پیشرفت علم هم‌آهنگ کند. به دیگر سخن نتوانسته است روش‌هایی عینی برای آزمون ایده‌های جالب توجه خود بیابد. چنین افتی موجب تأسف است چرا که بسیاری معتقدند این علم هنوز منسجم‌ترین و از نظر عقلانی ارضا‌‌کننده‌ترین دیدگاهی است که درمورد ذهن وجود دارد. هرگاه روان‌کاوی بخواهد تأثیر پیشین خود را بازیابد نیازمند نزدیکی بیش‌تر با علوم عصبی منتشر شده است. مؤلفین این کتاب به معرفی دیدگاهی بین‌رشته‌ای می‌پردازند که نام آن را عصب روان‌کاوی گذاشته‌اند. آن‌ها براین باورند که فرضیات مطرح شده توسط روان‌کاوی می‌تواند و باید به مدد پیشرفت‌های علوم اعصاب محک خورده و پالایش شوند. این اثر،‌ اطلاعات ارزشمندی را در اختیار هرکس که اندک علاقه‌ای به تفکر در مورد دنیای درونی خود داشته باشد، قرار می‌دهد.
 

«ذهن و مغز و رابطه آنها، نیمکره های چپ و راست، حافظه و خیال، رویاها و توهم ها، تاثیر محیط بر تکامل ذهن، هیجان و انگیزش و...» عناوین فصل های این کتاب خواندنی است.

 

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =