اگر حافظه شما هم نیاز به یک اشاره دارد تا همه چیز را به خاطر بیاورد شاید روزی برسد که بتوانید با پوشیدن یک دستگاهی به اندازه یک گل سینه یا یک گوشی بولوتوث ، تمام فعالیت ها و مکالمات روزانه خود را ثبت کنید.

چه خوب می شد اگر می توانستیم همه چیز را به خاطر بیاوریم!
و شاید در آینده ای نه چندان دور یک دستگاه یادآور دیجیتالی داشته باشید که قرار ملاقات های مهم و یا حتی خاطره یک غروب زیبا را به یادتان بیاورد.
مانی وارا ، سخنگوی اینتل ، روز دوشنبه طی مصاحبه ای با Computerworld  گفت : کامپیوتر های پوشیدنی هم اکنون به اندازه 2 تا 5 سال با ما فاصله دارند. مدل های اولیه این فن آوری ها بسیار ضمخت و سنگین بودند اما مدل ها آینده قطعا راحت تر، سبک تر و کوچک تر خواهد بود. اینتل به دنبال ساخت ریزپردازنده ای است که بتواند نیروی این دستگاه ها را تامین کند. تصور کنید دستگاه کوچکی پوشیده اید که به محض ملاقات یک آشنا، دقیقا به شما می گوید نام او کیست و شما او را از کجا می شناسید. وارا ادامه داد : دستگاه های پوشیدنی فعلی، حداقل به اندازه کف دست هستند و همگی کابل های ضخیمی دارند. مسلما شما هرگز جنین دستگاه های ضمخت و مضحکی را به تن نخواهید کرد.
اما این دستگاه ها به مرور باریک تر و سبک تر خواهند شد. برای مطابقت با این پیشرفت ها ، اینتل در فکر ساختن ریزپردازنده ای است که حتی از کوچکترین و سبک ترین پردازنده این کمپانی یعنی اتم هم کوچکتر باشد و بتواند نیروی مورد نیاز موبایل ها و تبلت ها را فراهم کند.
به گفته وارا ، ممکن است سایز این تراشه ، نصف یا حتی یک چهارم تراشه اتم باشد. وی افزود : در مورد اتم ما درباره 1، 2 و یا 3 وات صحیت می کردیم اما با این تراشه جدید از میلی وات صحبت خواهیم کرد. البته این موضوع هنوز درحال بررسی است. دستور العمل ساخت این تراشه هم با سایر تراشه ها تفاوت دارد. وی در ادامه گفت ، این تراشه احتمالا کارت گرافیک را در درون خواهد داشت. البته ما هنوز به دنبال راهی می گردیم که قراردادن کارت گرافیک در تراشه را موجه سازد. چالش مهم دیگر ، بحث باتری و حافظه است. یک تراشه کوچک در دستگاهی پوشیدنی مسلما آنقدر ظرفیت حافظه ندارد که بتواند تمام فعالیت های روزانه شما را ثبت کند بنابراین این دستگاه به یک باتری با ظرفیت بالا نیاز خواهد داشت. به علاوه باید بتواند  همه اطلاعات را به فلش مموری موجود در جیب شما منتقل کند.
همانطور که می دانید گوگل تابستان گذشته در کنفرانس توسعه دهندگانش  با پروژه Google Glass بسیار خوب درخشید. این عینک که مبتنی بر اندرویید است به یک تراشه، دوربین، حافظه،  سنسور GPS و صفحه نمایش مجهز است.
از منظر تحلیلگران ، ما با آینده ای که همه کامپیوتر ها پوشیدنی شوند؛ حال چه به شکل عینک و یا حتی قطعه ای از جواهر ، چندان فاصله ای نداریم. این تحلیلگران معتقدند ورود به بازار کامپیوتر های پوشیدنی قبل از اینکه تب آن فروکش کند ، حرکتی بسیار هوشمندانه از سوی اینتل است.PC ها دیگر رشد نخواهند کرد و تنها راه زنده ماندن اینتل این است که استفاده های دیگری برای تراشه هایش بیابد.
وارا معتقد است : تولید کامپیوتر پوشیدنی که بتواند تمام فعالیت های روزانه شما و اطلاعات افرادی که با آنها روبه رو می شوید را ثبت کند ، به ترتیبات امنیتی و حفظ حریم شخصی بسیار پیچیده ای نیاز دارد. من فکر می کنم باید با این واقعیت که مردم دوست دارند حریم خصوصی شان حفظ شود ، با وجدان بیشتری برخورد کنیم.!
منبع:  PCworld
56401
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =