کانون تربیت اسلامی به مناسبت روز 13 آبان بیانیه ای صادر کرده است :

یوم الله سیزده‌آبان یاد آور روز‌های تلخ تبعید امام خمینی (ره)، حماسه آفرینی دانشجویان در اشغال لانه جاسوسی آمریکا و نیز ایثار و فداکاری دانش آموزان عزیزی است که با خون پاک و مقدس خویش چهره انقلاب اسلامی را سرخ فام‌تر و شور و التهاب آن را فزونی بخشیدند.
حرکت شورانگیز و انقلابی دانش آموزان پیام آور این واقعیت بود که انقلاب اسلامی در جان و ریشه مردم نفوذ کرده و نسل آینده ساز با روشنگری فرهنگیان انقلابی راه و مسیر خویش را انتخاب کرده است و امروز که به تدریج نسل چهارم انقلاب وارد صحنه‌های گوناگون اجتماعی ، فرهنگی وسیاسی می‌شوند، فریاد مرگ بر امریکا را هر روز رساتر از گذشته در ایران و پژواک آن در دیگر کشورهای جهان طنین می‌افکند.
در شرایط کنونی استکبار جهانی و بویژه امریکای جهانخوار اقتصاد مردم بزرگ و فداکار ایران را نشانه گرفته تا آن جا که حتی ارسال داروی بیماران را نیز تحریم کرده است. غافل از آنکه ملت ما سال هاست شیوه مقابله با تحریم‌های گوناگون و از جمله تحریم‌های اقتصادی را شناخته و در موقعیت کنونی راه برد(اقتصاد مقاومتی) را سرلوحه خویش قرار داده است و این راهبرد برای نهادینه و پایدار شدن، نیازمند به رویکرد "سبک زندگی" دگر گونه‌ای است که خوشبختانه پیشوای عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت اله العظمی خامنه ای مدظله العالی اصول آن را ترسیم فرموده اند.
متأسفانه این روزها هم مانند گذشته برخی عناصر مأیوس و واداده که به دنبال دستاویز و بهانه‌های سست و متزلزل می‌گردند نغمه‌های شوم و دیکته شده دشمن را سر می‌دهند که اینان باید از سرنوشت پیشینیان خود عبرت بگیرند و بدانند که در راستای سیل خروشان و حضور میلیونی مردم ایثارگر و مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلاب، خانه‌ای عنکبوتی و بی‌بنیانی دارند که نه با خروش بلکه با وزش نسیم از سوی امت بپاخاسته ویران خواهد شد.
کانون تربیت اسلامی با تجلیل از تلاش‌های بی‌وقفه و صمیمانه همه مسئولان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان عزیز میهن اسلامی خاضعانه از معلمان گرانقدر تقاضا دارد که در راستای انجام رسالت سترگ خود ســه اقدام زیر را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
1. ضمن تجلیل همه جانبه از نقش و مسئولیت دانش آموزان در امروز وفردا، آینده‌سازان کشور را با حقایق و واقعیت‌های تاریخ انقلاب و سیر تکاملی نهضت امام خمینی (ره) آشنا و آگاه سازند.
2. موضوع دشمن شناسی را در ابعاد گوناگون و چهره‌های مزورانه و بعضاً حق به جانب نظام سلطه جهانی را برای دانش آموزان تبیین نمایند.
3. با توجه به رهنمودهای گرانسنگ و ارزشمند مقام معظم رهبری ضرورت اقتصاد مقاومتی و تغییر سبک زندگی متناسب با آن را در اندیشه و عمل مورد توجه قرار دهند.
کانون تربیت اسلامی که رسالت مدار تبیین اصول و معیارهای تربیت دینی و الهی بویژه در آموزش و پرورش می‌باشد ضمن دعوت از کلیه همکاران و دانش آموزان عزیز برای حضور فعال در اعلام نفرت از استکبار جهانی با شرکت همه جانبه در راهپیمایی با شکوه سیزدهم آبان، همگان را به تکریم و بزرگداشت هرچه عمیق تر شخصیت والای دانش آموزان ، آینده‌سازان فردای انقلاب اسلامی فرا می‌خواند.
کانون تربیت اسلامی
آبان ماه 1391
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =