اخبار و گزارش​های منتشر شده از نمایشگاه مطبوعات و همچنین حضور مسئولان کشور در غرفه​های متنوع این نمایشگاه و اطلاع رسانی از اظهارات ایشان آنقدر جذاب هست که بتوان با آنها شوخی کرد؛ شباهت اسامی این گزارش کاملا اتفاقی و تخیلی است!

رونمایی ها و افتتاح ها:(توضیح: امسال برخی غرفه ها یا حضور یک نفر و چند صندلی نشانه ای بود از یک سایت و یا یک رسانه!)

خراب نیوز
این سایت با حضور جمعی از مسولان ارشاد افتتاح شد. مدیر این سایت که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ما گفت: رسالت ما نمایش عریان خرابی های کشور است و در این مسیر با هیچ‌کسی شوخی نداریم. اگر خدای نکرده(!) روزی به جایی رسیدیم که خرابی در کشور وجود نداشت، خودمان دست به کار می شویم؛ خراب می کنیم و گزارش می دهیم.
مبنا

خبرگزاری مردان بی زن ایران افتتاح شد. رسالت این خبرگزاری پوشش کامل اخبار مردان بی زن و دلداری به آنها برای بهبود اوضاع جهت ازدواج است. خانم افسری، مدیر مسئول این خبرگزاری از بین المللی شدن آن در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: همه تحریریه این خبرگزاری زنان مجرد هستند.

رهانیور
سردبیر رهانیوز با اشاره به اینکه هیچ مسئولی را برای افتتاح دعوت نکرده ایم گفت: ما هیچ یک از مسئولان کشور را قبول نداریم و با هیچ کسی هم عقد اخوت نبسته ایم و اصولا با هیچکسی حال نمی کنیم مگر اینکه به ما حال بدهد تازه آنجا هم شرط و شروطی داریم. وی از توضیح بیشتر طفره رفت و حضار را به انتشار آخرین عکس های خانوادگی شان تهدید کرد.

کلنگ نیوز
در بروشور توزیع شده این سایت آمده است: آمده ایم تا ایران را آباد کنیم و بی عدالتی ها را با کلنگ ریشه کن کنیم. در این مسیر با هیچ جناحی نیستیم و فراجناحی کلنگ می زنیم.

کچل آنلاین
عبدالصمد عدالتخواه، مدیر 14 ساله این سایت در جمع خبرنگاران گفت: برای رسیدن به عدالت آمده ایم و مسئولان را تا رسیدن به نقطه نهایی ول نمی کنیم؛ آنقدر موی دماغشان می شویم تا موی سرشان را ریشه کن کنیم. هدف ما رسیدن به عدالت حداکثری و کچلی همه مسئولان بی عدالت است.
فالس نیوز
مشاور کل امور خبرگزاری ها و سایت های داخلی وزارت ارشاد در مراسم افتتاح این خبرگزاری گفت: فالس نیوز آمده است تا با برجسته سازی گاف های رسانه ای دیگران، اخبار اشتباه دیگران را توی چشم آنها کند و شیوه درست اطلاع رسانی را نیز آموزش دهد. وی افزود: این خبرگزاری وابسته به هیچ جناحی نیست و فراجناحی عمل می کند.

شیلنگ آنلاین
سردبیر این سایت به خبرنگار ما گفت: هرچی گفتم باید چاپ کنی وگرنه (...) ما اینجاییم تا هر مسئولی که ذره ای خطا کرد؛ به صورت آنلاین بدون فوت وقت، شیلنگ را به او بگیریم و درس عبرتی باشد برای دیگران. هیچ مسئولی در حاشیه امن شیلنگ آنلاین نیست و ما با هیچکی شوخی نداریم. وی افزود: چاپش نکنی (...)
آفتابه نیوز
سلمان اباذرمنش اصیل، مدیر مسئول این سایت در نشست رونمایی از پورتال جدید، هرگونه ارتباط محتوایی و فکری با شیلنگ آنلاین را رد کرد و گفت: ما آرمانخواه حقیقت جو هستیم اما بی چاک و دهن نیستیم، این جماعت نفهم نادان حمال که معلوم نیست از کدام دهاتی آمده اند و نشسته اند و کار رسانه را با دعوای سر دروازه غار یکی می دانند هرگز نمی توانند عدالتخواه باشند، آنها شیلنگی هستند که در دست صاحبانشان به این طرف و آن طرف پاشیده می شوند.


فحش نیوز
یک منبع آگاه در مراسم گشایش این سایت گفت: عزم خود را جزم کرده ایم تا به مسئولان زبان نفهمی که کار بلد نیستند و انتقادات سازنده ما را گوش نمی دهند، فحش بدهیم بلکه اینگونه هم آنها اصلاح شوند و هم ما دلمان خنک شود. وی افزود: با نهادهای مختلف هماهنگ کردیم و لیست فحش های مجاز را گرفته ایم که به زودی منتشر خواهد شد.
سایت خربازی
در معرفی سایت آمده است: جمعیت جوانان علاف مرکز با گرایش سیاسی خاص، با هدف خروج از بحران اقتصادی در کشور، این سایت را راه اندازی کرده و قصد دارد به نوعی با انجام گفتگوهای متفاوت و تهیه گزارش های محیر العقول، اذهان عمومی را از زیر بار فشار فعلی خارج سازد.
پیروزی از آن ماست نیوز
مدیر مسئول فالس نیوز به خبرنگار ما گفت: این سایت را حامیان آقای خاص، با هدف انتخاباتی راه اندازی کرده اند و فکر می کنند ما خبر نداریم. وی افزود: شبانه روز رصدشان می کنیم و گاف هایشان را به صورت خبر به همه نشان می دهیم و نمی گذاریم آب خوش از گلوی نفتی شان پایین برود.
دمت گرم آنلاین

فرامرز اسحاقی شکیب، مدیر این سایت گفت: تشکل حامیان دولت خدمتگزار با هدف سپاسگزاری از خدمات ارزنده دولت، این سایت را راه اندازی کرده و مسائل داخلی و بین المللی را ساپورت می کند. وی افزود: این سایت اصلا تبیلغاتی و انتخاباتی نیست و تا ابد برای شرح خدمات دولت که تا سالها بعد نیز ادامه خواهد داشت، راه اندازی شده است.
 

همچنین در مراسمی با حضور همه مسئولان معاونت مطبوعاتی از سایت های «دهن نیوز، ته دیگ آنلاین و معجزه قرن نیوز» رونمایی شد. این سایت ها فعلا راه اندازی شده اند تا بعد شرح وظایفی برای آنها نوشته شود.

 

اظهارات و واکنش ها

با توجه به اینکه مسئولان مختلف کشور در نمایشگاه مطبوعات خیلی مهربان و رسانه ای می شوند و در هر غرفه ای هم موج را عوض می کنند، ادامه مطلب را بخوانید؛  توضیح اینکه با جابه جایی مسئولان در این بخش، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد و اظهارات همین هاست با تغییر نام رسانه؛ خودتان هر کسی را خواستید به هر غرفه ای که دوست داشتید وصل کنید!

وزیر سکه و دلار در غرفه مجله سبزی پلو با محسن: من و همسرم سالهاست این مجله رو می خونیم و اگر یک هفته این مجله رو نخونیم، واقعا احساس گمشدگی داریم!
عضو کمیسیون فرهنگی در روزنامه فوتبال ناپاک: خدا وکیلی روزم شب نمی شه جز با روزنامه شما. خیلی باحالید و دمتون گرم. شعارهای مردمی روی سکوها رو بیشتر منتشر کنید.
معاون وزیر نفت در غرفه ماهنامه خوشگل باشید: خیلی مجله خوبی دارید و من مدت های زیادی است که با مجله شما اینطور خوش تیپ و خوشگل موندم. همه بهم می گن راز خوشگلی شما چیه و من می گم، مجله خوشگل باشید.
عضو کمیته فیلترینگ در غرفه شیلنگ آنلاین: رسانه ها بازوان فرهنگی کشور هستند و آزادی بیان در سایت ها در حد 130 درصد است، من خودم عاشق سایت ها هستم.
مشاور رییس جمهور در سایت اکبر آفلاین: به بچه های نهاد هم گفتم، فقط سایت شما رو رصد کنن چون جامع ترین و کامل ترین و منصفانه ترین سایت ایران هستید و افتخار می کنم روزی 4 ساعت وقتمو برای سایت شما می ذارم.
وزیر ازدواج و فوتبال در غرفه گاهنامه تو خودت قند و نباتی: از کودکی عاشق این بودم که مجله شما رو از نزدیک ببینم. امروز خیلی خوشحالم که شما رو از نزدیک می بینم. مادرم از بچگی اسم مجله شما رو برام می خوند و خاطره مجله شما از کودکی با من بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی در غرفه مجله پوپک و شوشک: اگر قرار باشد خبرنگار شوم، حتما خبرنگار مجله با صفای شما می شوم.
رییس سازمان میراث مالی و اعتباری در غرفه داور دقت کن: صنایع دستی بدون فوتبال و نشریه شما، راه به جایی نمی برد و امروز ما مفتخریم که خواننده روزنامه وزین شما هستیم و خود را مدیون رهنمودها و گزارش های جذاب شما از فوتبال و حواشی آن می دانیم.

 

بازتاب ها:

اول: معاون مطبوعاتی ارشاد در اختتامیه نمایشگاه نمره این دوره را 20 عنوان کرد، به نظر شما وقتی نمره نمایشگاه نوزدهم بیست می شود، نمره نمایشگاه بیستم چند می شود؟

الف) هرچی کرم شماست.
ب) هرچی اونا بگن.
ج) نمره مهم نیست، مهم برگزاری خوب نمایشگاه است که همیشه 20 بوده و خواهد بود.
د) گزینه ب
دوم: در حالی که تا روز ششم نمایشگاه آمار بازدید حدود 700 هزار نفر بود، در روز آخر از مرز یک میلیون نفر گذشت.
تیتر روزنامه دولت: بازدید 13میلیونی از نمایشگاه مطبوعات و برگ زرینی دیگر در کارنامه دولت
بیست وسی: مردم بازهم رکورد زدند، در حالی که نمایشگا های معتبر جهانی در امریکا و انگلیس با حضور سرد مردم برگزار می شود، نمایشگاه مطبوعات در سرمای پاییزی، با گرمای حضور مردم به کار پایان داد و بیش از 4 میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند.
سوم: جمعی از مسئولان کشور (نمایندگان مجلس و وزرای کابینه های فعلی و قبلی و قبلی تر) در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تعطیلی نمایشگاه مطبوعات و یا اصلاح روند برگزاری شدند. در بخشی از این نامه می خوانیم: « واقعا این تضعیف نظام و مسئولان نظام نیست که در حال بازدید از نمایشگاه مطبوعات باشند و هیچ بنی بشری به استقبال آنها نیاید ولی فلان مجری زپرتی و بهمان بازیگر قرتی به محض حضور در نمایشگاه بالغ بر پانصد نفر از اهالی رسانه و مردم بویژه جوانان و خواهران گرامی، اطراف آنها باشند و با آنها عکس یادگاری بگیرند و برای حضور آنها در غرفه شان سرودست بشکنند؟ این چه نمایشگاهی است؟»
 

 

توضیح ضروری: این مطلب با تاخیر منتشر شد تا باعث تشویش اذهان عمومی و تضعیف نمایشگاه بیست نوزدهم نشود!

 

 

 

محسن حدادی

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    5 0
    ok دیگه
  • lila IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    6 0
    خیلی عالی بود. مخصوصا با آفتابه نیوز خیلی حال کردم!!!