فارس نوشت:

به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر در ورزقان امروز نیز همانند زلزله 21 مردادماه هریس، اهر و ورزقان، تلفن‌های ثابت و سیار اهر، ورزقان و تبریز دچار اختلال شد.
بعد از زلزله مردم آذربایجان عادت کرده‌اند که هیچ‌گونه امکان تماس تلفنی از طریق تلفن ثابت و همراه به دلیل ترافیک بالای تماس‌ها تا ساعاتی امکان‌پذیر نمی‌شود.

با وجود گذشت سه ساعت از زلزله صبح امروز ورزقان هنوز تلفن‌های ثبات و سیار این شهرستان به وضعیت عادی خود برنگشته است.

حبیب حسنیقلی‌زاده مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در این رابطه گفت: مشکل مخابراتی ناشی از زمین لرزه مانع اطلاع‌رسانی مناسب از وضعیت مصدومان در منطقه شده و امیدواریم در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی پیش از این بعد از زلزله بیست و یکم مردادماه اهر و ورزقان به فارس گفته بود، بعد از وقوع زلزله هیچ قطعی در سیستم مخابراتی به وجود نیامده است.

مهدی فرقانی گفته بود: پس از وقوع زلزله در استان آذربایجان‌شرقی مشکلی در شبکه مخابراتی استان به وجود نیامد و علت مسدودی تلفن‌های همراه و قطع شبکه‌های خانگی ترافیک زیاد تماس‌های ورودی چه از داخل و چه از خارج کشور بوده است.

بعد از زلزله نخستین وسیله شهروندان برای آگاهی از وضعیت همدیگر، تلفن است که در دو حادثه اخیر شهروندان را با مشکل مواجه و نگران کرده، امید است مسئولان امر برای برطرف کردن این مشکل چاره‌ای بیندیشند.

زلزله مدارس شیفت بعدازظهر ورزقان را تعطیل کرد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: در پی وقوع زلزله 5.1 ریشتری و پس لرزه‌های آن مدارس شیفت بعدازظهر شهرستان ورزقان تعطیل شد.
فیروز رضایی اظهار کرد: با هماهنگی مسئولان کمیته مدیریت بحران استان در پی وقوع زلزله 5.1 ریشتری مدارس شیفت بعدازظهر شهرستان ورزقان تعطیل اعلام شد اما مدارس سایر نقاط استان در شیفت بعدازظهر دایر است.

وی تصریح کرد: به دلیل تداوم پس لرزه‌ها در این شهرستان و ترس دانش‌آموزان و والدین آنها، تمام مدارس روستایی و شهری ورزقان امروز تعطیل خواهند بود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.1 در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 9.56 ورزقان در شمال شرقی آذربایجان‌شرقی را تکان داد و بعد از آن 40 پس لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته است. این زمین‌لرز 50 مصدوم بر جای گذاشت.
28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    2 0
    وقتی در یک زلزله 5 ریشتری همه تلفن ها اعم از ثابت و سیار دچار اختلال و قطع شدگی می شوند آیا تلفن که باید در مواقع بحرانی به کمک مردم بیاید تا از حال عزیزان خود با خبر شوند نباید دارای خطوط و ظرفیت های ذخیره باشد که در مواقع بحرانی وارد خط شوند؟ ببینیم در سایر کشورها هم این مشکل وجود دارد. مخابرات که با گذشت یک روز از مهلت پرداخت قبض تلفن را قطع می کند و با این همه درآمد ناشی از افزایش بهای قبض تلفن های ثابت و موبایل بهتر نیست کمی هم به فکر اصلاح کیفیت خدمات خود باشد.