۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

اشتباه نکنید، این آهوان با سرعت نور حرکت نکرده‌اند! این شگرد عکاسی تامی ویکارز است که عکسش از دو آهو در حال چرای زمستانی، جایزه عکاس طبیعت اروپایی امسال را برای او به ارمغان آورده است.

محمود حاج‌زمان: فریب نخورید؛ این آهوهای کوهی با سرعتی سریع‌تر از سرعت نور نمی‌چرند. اما تامی ویکارز از فنلاند به خاطر این عکس، از سوی انجمن عکاسان طبیعت آلمان جایزه عکاس طبیعت اروپایی سال 2012 / 1391 را به خود اختصاص داد.
به گزارش نیوساینتیست، ویکارز قصد داشت تا عکس شبانه‌ای از آهو دم سفید که نزدیک روستای او زندگی می‌کنند بگیرد. به همین دلیل نزدیک مکانی که دو برادر محلی، برای تغذیه آهوان در طول زمستان‌های سخت یونجه خشک می‌گذارند، پنهان شد. در این محل، وی دوربین‌هایش را درون یک جعبه قرار داد و از سیم دکلانشور 50 متری برای کنترل از راه دور شاتر استفاده کرد.
ویکارز می‌گوید: «در طی نوردهی طولانی، حیوانات اغلب بسیار سریع و یا در جهت نادرست حرکت می‌کردند. اما وقتی که من این عکس را در لپ‌تاپ خود دیدم، به شدت خشنود شدم. این تلاش ارزشش را داشت.»

ویکارز عکاسی را به عنوان یک سرگرمی و برای لذت بردن انجام می‌دهد، و شغل اصلی وی نجاری است. زمانی‌که وی در حال بریدن چوب بود، دریافت که دلش می‌خواهد تا برای خودش کلبه ای بسازد و زمان بیشتری را در جنگل مورد علاقه‌اش سپری کند. در نتیجه، وی فرصت‌ها فراوانی را برای ثبت طبیعت وحشی در اختیار داشت.
وی می گوید: «در ابتدا من عکس‌های زیادی نمی‌گرفتم. تنها در اطراف پرسه می‌زدم، درباره جذبه‌ای که جنگل روی مردم اعمال می‌کند می‌اندیشیدم، چه رازهایی برای کشف شدن اینجا وجود دارد.»
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =