نتایج تحقیقی روی سی‌هزار لپ‌تاپ معیوب مشخص کرده یک سوم لپ‌تاپ‌ها در سه سال اول استفاده دچار مشکل می‌شوند، نت‌بوک‌ها بیشتر از لپ‌تاپ‌ها خراب می‌شوند و ایسوس و توشیبا، کمترین آمار خرابی را دارند!

مجید جویا: از آن‌جاکه لپ‌تاپ‌ها اغلب از قطعات اولیه سخت‌افزاری مشابه و معمولا یکسانی ساخته می‌شوند، ممکن است چنین به نظر برسد که برندهای مختلف لپ‌تاپ تفاوتی با هم ندارند، دست‌کم تا زمانی که سخت‌افزارهای به کار رفته در ساخت آنها مشابه هم هستند و قابلیت اعتماد همسانی دارند.

به گزارش سی‌نت، شرکت خدمات گارانتی اسکوئر ترید، به تازگی در مقاله‌ای پژوهشی، نرخ خرابی 30هزار لپ‌تاپ را برای مقایسه برند و طبقه‌بندی سخت‌افزاری آنها بررسی کرده و به نتایجی دست یافته که حتی شما را متعجب خواهد کرد.

نکته اصلی این گزارش این است که از هر 3 لپ‌تاپ، دست‌کم یکی در فاصله زمانی کمتر از سه سال دچار خرابی می‌شود، و جالب‌تر این‌که لپ‌تاپ‌هایی با مارک‌های نه چندان معتبر ایسوز و توشیبا (دست‌کم در بازار داخلی ایران) کمترین نرخ خرابی را دارند، در حالی که لپ‌تاپ‌های با مارک‌های ایسر، گیت‌وی و به خصوص اچ.پی که پرفروش‌ترین برند لپ‌تاپ در سطح جهان است، با معضل نرخ خرابی بالاتر از متوسط روبرو است. علاوه بر آن، دو سوم این مشکلات ناشی از خرابی‌های سخت‌افزاری است، در حالی که یک سوم باقی‌مانده در رده خرابی‌های تصادفی طبقه‌بندی می‌شوند.

در مورد خرابی‌های لپ‌تاپ‌ها، به ویژه می‌توان از نت‌بوک‌ها نام برد که اصلا عملکرد خوبی در این زمینه ندارند؛ شاید هم از یک دستگاه کامپیوتری ارزان‌قیمت نباید انتظار بیشتری داشت. نرخ خرابی این لپ‌تاپ‌ها تا 20 درصد بیش از لپ‌تاپ‌های معمولی است. ولی این را هم در نظر داشته باشید که نت‌بوک، ابزار نسبتا جدیدی است و این اطلاعات بر مبنای عملکرد آنها در طول تنها یک سال به دست آمده است.

سه نمودار از این مقاله در این مقاله را ببینید که اولی نرخ خرابی لپ‌تاپ‌ها را بر حسب نوع خرابی در سه سال اول با هم مقایسه کرده، در دومی نرخ خرابی در لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌ها در عرض دوازده ماه اول استفاده با هم مقایسه شده‌اند و در نهایت، سومین نمودار به مقایسه مارک‌های مختلف لپ‌تاپ از نظر نرخ خرابی در سال‌های دوم و سوم پرداخته است.

لپ تاپ

نکته کلیدی در این میان این است که لپ‌تاپ‌ها معمولا در مقایسه با دیگر انواع دستگاه‌های الکترونیکی مصرف‌کنندگان خانگی، خیلی بیشتر دچار خرابی می‌شوند؛ دلیل این امر را تا حدی می‌توان این‌گونه توضیح داد که این ابزارها در رده پیچیده‌ترین ابزارهای الکترونیکی به شمار می‌روند که یک مصرف‌کننده با آن سر و کار خواهد داشت؛ و شاید این دلیل هم مطرح باشد که فشارهای قیمتی منجر به نادیده گرفتن کمبودهایی در فرایند کنترل کیفیت در مراحل طراحی و تولید انبوه این دستگاه‌ها شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 97
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید MY ۰۸:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    42 10
    این دوست عزیزی که این مقاله رو نوشته‌اند به نظر از مارک‌های معتبر لپ‌تاپ بی‌اطلاع هستند چرا که شرکت توشیبا یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ در دنیا است که اتفاقا سال‌ها است در ایران هم مارک‌های خوش‌نام و پرفروش محسوب می شود. لطفا بعد از ترجمه مطلب وقتی می‌خواهید نظر شخصی خودتان را اضافه کنید ابتدا کمی در بازار هم تحقیق کنید. با احترام. خواننده‌ای که از بیش 10 سال‌ قبل از لپ‌تاپ‌های متعدد و با مارک‌های متفاوت استفاده کرده است.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    37 14
    توشيبا معتبر نيست!!! تا اوجايي كه يادمه اولين لپ تاپو توشيبا زده!!!
    • حمید A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
      13 9
      من‌چکارررررر‌کنم؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    13 17
    آقا وحید، تند نرو! توشیبا فقط تو ایران محبوبیت داره، به خاطر اینکه اولین لپ تاپی بود که به ایران اومد. یه سرچ کن ببین آمار فروشش چقدره،
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    15 5
    البته تو ایران این نمودار ها باید فرق کنند چون بیش 50 درصد لپ تاپ هایی که به ایران وارد می شود ساخت چین هستند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    7 3
    یعنی لپ تاپ نخریم؟ حالا چی کار کنیم؟
  • امیر CA ۱۰:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    4 9
    به نظرمنpackard bellبهترین نوع لب تاپ است که در ایران ناشناخته است.
  • aRash IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    10 2
    man khodam TOSHIBA daram va 100%azash raaziam, ki gofte brand e ma'roofi nis!!!
  • amir IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    10 6
    قبل از خوندن این مقاله قصد داشتم dell بخرم اما با خوندنش نظزم عوض شد از شما به خاطر راهنماییم متشکرم
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    33 9
    فقظ ASUS (اسوس)چه تو نوت بوک چه مادربرد!
  • امیر IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    12 4
    آقا فقط اسوس ! اینجا اشتباهی نوشته ایسوز ! من خودم الان 3 ساله اسوس دارم اخ نگفته تازه 2 سال هم ضمانت داره ! کیف و موس هم داره تو پکش ! خلاصه نت بوک فقط اســـــــوس
  • حامد IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    11 5
    ببینید دوستان الان همونطور که می دونید تو رده بندی جهانی acer اوله Hp دومه , ASUS سومه توی تعداد فروش . من خودم ASUS دارم واقعا عالیه بدم شما از ایران که بیرون برید متوجه می شین که برندهائی مثل Sony , Dell هیچ جایگاهی در مقابل ASUS توی بازار بین المللی نوت بوک ندارند.
  • erfan IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    8 6
    سلام.خوشحال شدم که بالاخره یه نفر آمار واقعی درصد خرابی لپ تاپ های موجود دنیا رو اعلام کرد.من خودم ایسوز دارم و شاید بد نباشه بدونید که برند ایسوز از نظر قدرت و تعداد فروش همیشه بین اول تا سوم دنیاست.و سونی حتی بین 10 تای اول هم نیست
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    14 5
    من لپ تاپ asus 3N رو سال 1384 خریدم.تا امروزه به طور متوسط روزی 6-8 ساعت هر روز روشن بوده و کار میکرده.فقط key board رو پارسال عوض کردم.خودتون قضاوت کنید:)
  • نوید IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    9 5
    من چندتا مقاله دیگه هم از سایتای خارجی دیدم , اغلب همین نتایج رو نشون میدن. من که ترجیح میدم 100 هزار تومن بیشتر پول بدم اما جنس خوب بخرم. ضمنا الان همه ی کمپانی های بزرگ کارخونشون تو چینه اما یه مارک خوب مثل اسوس همیشه ( چه چین چه جای دیگه ) کیفیتش عالیه. منم میگم فقط اسوس چه مادربورد چه نوت بوک.
  • الهام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    8 7
    من نمی خوام از برند خواصی دفاع کنم ولی چون خودم 2 ساله پیش سری Gاسوس خریدم میتونم بگم 100% ازش راضیم.به همه دوستام پیشنهاد میکنم اسوس بخرن.
  • محسن IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    6 6
    من اسوس f3f دارم و فوق العاده ازش راضی هستم هم توشیبا خوبه و هم اسوس اما aser هم بد نیست
  • کیوان A2 ۱۴:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    6 8
    اگر یه لپ تاب می خواین که از 24 ساعت 20 ساعت روشن باشه و در تمام این مدت چند تا برنامه اساسی روش باز و حسابی cpu درگیر باشه فقط و فقط به vaio اعتماد کنید. جدا از باتری هاش که ضعیفه بقیه چیزها عالی!!
  • بابک IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    12 2
    من دو سال قبل کامپیوتر دل اخرین مدل خریدم. باتری ان بعد از چهار ماه حراب شد.ال سی دی ان هم کیفیتش به خوبی سونی و توشیبا نیست. اصلا از دل راضی نیستم.گارانتی هم در بازار ایران معنی ندارد. یعنی همیشه مصرف کننده مقصر است.
  • taha IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    2 12
    جالبه ها......! پس اگه ASUS انقدر خوبه، چرا همچين تو ايران خبري ازش نيست؟! تو امريكا، تا اونجايي كه من خبر دارم، HP پر فروشه و اون هم بخاطر گارانتي و خدمات عاليه كه ارائه ميدست. بعدش هم Dell. اگر هم بخواد HP در اين حدا باشه بايد اول يه فكري به حال سخت افزارش كنه كه خيلي عقب تر از بازار روز پيش مي ره...! درسته كه خرابيش پايينه ولي عوضش چيزاي ديگرو نداره..مثه Hardware,weight, design,... (من خودم Dell-XPS دارم و دومين باري هم است كه اين محصول دل رو خريدم.)
  • -- IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    9 0
    من خودم حدود 3 ساله که توشیبا دارم، بد نیست، ولی زیاد ازش لذت نمیبرم (شاید چون بافرش 1 مگه!!).تو 2 ماه اول مودم دایال آپش خراب شد، سال اول هاردش (با اینکه واقعا مراقبشم)، تو سال دوم یو اس بی! ولی (ماشاا... بگم) هنوز زنده است!
  • مانی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    4 9
    در اینجا هیچ کس از لپ تاپ فوق العاده محبوب اپل صحبت نکرد. من خودم چند ماهی هست که مک بوک خریدم و با اکثر این برندها کار کردم ولی مک بوک یه چیز دیگست برای نمونه باطریش بین 4 تا 5 ساعت کار میکنه و از کیفیت ساخت فوق العاده ای برخورداره رتبه اول تمام این برندهاست
  • akbar IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    3 4
    به نظر من فقط dell inspiron 6400 خودمدو سال و نیمه که دارم ازش کار می کشم.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    10 1
    موضوع این نیست که فلان مدل لپ تاپ بهتر است یا نه. این تحقیق جامعی است که بر اساس مراجعات مردم برای تعمیر انجام شده. قطعا هر شرکتی یکی دو مدل عالی ساخته!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
    8 6
    من هم فکر میکنم این نمودارها با بازار ایران همخوانی نداره؛ چون محصولاتی که به ایران وارد میشه، درجه 1 نیستند.
  • کیارش IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
    2 7
    من خودم نوت بوک فروشم بیشترین فروش در ایران اول dell دومsonyهستش مارک dell 1545بد نیست تو sony هم مدل های خوب زیاد هست
  • رضا IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
    5 2
    به نظر من هم توشیبا عالی هستش چون من خودم یک دونه دارم که الان نزدیک به سه سال هستش دارم مثل تراکتور ازش کار می کشم اصلا خراب نشده البته اینم بگم که آمریکایی اصل هستش
  • بدون نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
    8 4
    واقعاکه مملکت هر کی هر چی دلش میخواد میگه؟ منبع هم که نمیخواد ...
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
    7 4
    یکی به من بگه فرق لپ تاپ با نوت بوک چیه؟؟؟؟؟؟
  • habib IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
    6 3
    گارانتی دیجیتال -- asus کارش درسته
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
    6 2
    برای تفاوت بین نت بوک و نوت بوک و لپ تاپ به این لینک برو: http://khabaronline.ir/news-13218.aspx درضمن، یه ذره اطراف صفحه رو هم دید بزنی، بد نیست! بخصوص بخش مطالب مرتبط
  • قوطی خان IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۸
    8 4
    من یک hp مدل pavilion dv6 1130 دارم البته از ایران تهیه نکردم با این که لپ تاپ خود من hp هست و اذیتم نکرده ولی تابع جمع هستم و اعتقاد دارمasus خیلی مظلوم واقع شده بود دل هم به خاطر قیمت های پایینش در ایران فروش داره وگرنه asus همیشه به خاطر قیمت بالایی که ارائه می داد در عرضه فروش عقب بود.
  • سلیم IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
    1 7
    به نظر من هیج لپ تاپی بهتر از لپ تاپ dell model latitude نیست .و به حرفه ایها هم این را پیش نهاد می کنم.
  • ashkan IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
    3 3
    be nazare man ke apple aslan arzesh nadare chon windowsesh ke xp nist va kheiliam ghetehash geroone man khodam hp Compaq daram va kheili ham raziam
  • عطا RU ۱۵:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۴
    9 3
    ای کاش حتی 1 نفر از IBM میگفت بهترین ها: NEC-Sony_IBM-Toshiba
  • امير IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۱
    6 5
    آقايون و خانمها.فقط ايسوس من مدل f83se رو كه اسكنر تصوير داره بجاي فينگرپرينت مسخره امثال سوني رو سفارش دادم كه بياد.بدنه استيل ضد خش.فوق العادس.1150000 ولي واقعا با ati 4570 مي ارزه.فقط ايسوس.
  • امیر IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    4 6
    Best & Worst Laptop Brands 2010 1.apple 2.ibm 3.sony 4.toshiba 5.asus 6.hp 7.dell 8.samsung 9.acer 10.gateway 11.msi 12.fujitsu منبع laptopmagazine : http://www.laptopmag.com/mobile-life/scores-by-brand-best-brands.aspx
  • حامد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۹
    2 9
    به نظر من dell خیلی خوبه هم خر کاره هم قیمتش مناسبه البته asus هم خوبه از sony هم متنفرم
  • VAIO IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
    9 14
    ببخشید اما شما هیچکدوم تون تخصصی دارید نه از لپ تاپ سر در میارید من تخصص کامپیوتر دارم و به نظر من چون شما میخواهید لپ تاپ ارزون بخرید این اسم ها را می گید اما سونی بهترین لپ تاپ را میزنه
    • بدون نام US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      14 9
      موافقم
  • حسين IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۸
    6 1
    سلام من لپ تاپ ايسوز دارم روز خريدش به قصد دل مدل وسترو رفتم اما يه آشناي متخصص رو ديدمو بهم ايسوزو پيشنهاد كرد با شناختي كه ازش داشتم ايسوزو خريدمو الانم كاملا ازش راضيم. اما دل هم عاليه.
  • پسر خوب IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    10 1
    من خودم ایسوس مدل K52Jرو دارم . پسر محشره من که بدی ازش ندیدم بده با یه ملیون بی ارزش حالا لپ تاپی بخری با CPU:COR I5 و رم 4 + دو سال گارانتی؟ آمارش خرابیش هم که کمتره آره والا . ممنون
  • ali IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
    4 3
    لینک های زیر را ببینید دوستان لپ تاپ اسوس برنده جایزه بهترین انتخاب سال شد 1- http://www.ictna.ir/news/archives/027835.html 2- اسوس قابل اطمینان‌ترین لپ‌ تاپ بازار شناخته شد http://www.itna.ir/archives/news/014700.php
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    3 5
    asus n82jq چهطوره؟
  • mohammad IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    6 2
    سه خبر – سه تحقیق جداگانه در سه زمان – یک نتیجه یکسان – بهترین و مطمئن ترین لپ تاپ اسوس بالاترین جایگاه را بدست آورد سونی دومین جایگاه را لپ تاپ دل پایینترین جایگاه را بدست آورد لپ تاپ اسوس برنده جایزه بهترین انتخاب سال شد ۱- http://www.ictna.ir/news/archives/027835.html 2- اسوس قابل اطمینان‌ترین لپ‌تاپ بازار شناخته شد http://www.itna.ir/archives/news/014700.php 3- مطمئن‌ترین لپ‌تاپ را چه شرکتی می‌سازد؟ http://www.khabaronline.ir/news-25701.aspx
  • ali IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    5 5
    اسوس رتبه کمترین خرابی و بیشترین کارایی را در آمریکا بدست آورد این سایت خارجی و اصلی شرکت سرویس دهنده خدمات لپ تاپ در آمریکا تاریخ گزارش آخر سال 2010 http://www.rescuecom.com/blog/index.php/computer-support/the-rescuecom-computer-reliability-report-2nd-quarter-2010 سایت دوم خارجی سایت معروف و معتبر تامز هاردور است که این سایت معروف ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سخت افزار می باشد http://www.tomshardware.com/news/asus-apple-lenovo-rescuecom-reliability,9720.html
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
    8 3
    به نظر من هم dell خوبه هم Asus
  • رها IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    5 16
    به نظر من acer از تمام نو بوک ها بهتر است
    • حسین IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
      9 2
      بهترین لپ تاپ ازنظرمن ایسوس است
  • Shawer IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
    11 6
    با توجه به تجربه و تحقيقات بنده ايسوس بهترين ماركي است كه مي توان به اعتماد كرد
  • نازي IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    7 9
    ببخشيد كسايي كه تخصص ندارن بيخود حرف نزنن من خودم چند ساله كارم اينه اول اسوس بعدش دل و بعدم سوني من خودم شخصا از سوني راضي نيسم ولي دل نسبت به قيمتش كاراييش عاليه
  • saman DE ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
    2 5
    man ye sool daram modele dasgahe man dell 5010 cpu:ci5 gerafik:1gig ram:4 gig ddr3 hala mikham bedonam emkan dare dar asare bazi besoze?
  • مسعود IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
    1 8
    من چند تا سرچ تو سایتای خارجی زدم دیدم هرکی یه چیزی میگه http://news.cnet.com/8301-17938_105-9938550-1.html یا http://www.laptopmag.com/mobile-life/best-brands-2010.aspx?page=2 به نظر من نمیشه گفت که یه مارک بده یا خوب باید ببینین اون مدلی که میخواین بخرین چجوریه طبق قاعده لپ تاپای سریه بیزینس هر مارکی مقاوم تر از سری های دیگرشه.
  • علی اسوس IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    5 3
    ببینید بچه ها only asus
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    4 4
    با سلام من کسی هستم که دلم از لپ تاب وایو خونه. لپ تاب دادشم فنش ایراد پیدا کرد و لپ تاب خودم هم دردش معلوم نیست چیه تند و تند هر 15 دقیقه صفحه آبی میده. لپ تاب ون و داداشم CW است. میخام برم یک نت بوک بخرم چون پول نمیخام بدم برای لپ تاب. نمیخام دوباره سرم سوت بکشه
  • Msd IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    7 10
    اين امار كمترين خرابي مال امريكاست لپ تاپ ايسوسي كه تو ايران هست مطمينا با اوني كه تو امريكاست كلي فرق ميكنه....
  • فقط asus A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    14 2
    asus از نظر طرح ها وظریف بودن ورنگ بندی از همه مهم تراطمینان وامکاناتی که دارد از برند های دیگر واقعا بی نظیر وبسیارعالی است البته vaio هم خوب است.با تشکر...
  • نادر بزرگمنش A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    12 3
    من در زمين قطعات رابط اسمبل تحقيقات كامل كردم.هيچ شركتي به قدرت اسوس در اين زمينه جود ندارد و احتمالا به همين دليل است كه اسوس برند اول از لحاظ كيفي وآمار خرابي است.همچنين اسوس قديميترين شركت توليد قطعات است.همچنين در مورد نظر دوستمون وحيد بايد بگم كه ايشون كاملا درست مي گن توي رنگينگ هم تفاوت فقط 1پلس ويكدهم درصد.اما توشيبا متاسفانه در ايران بازار نداردو چون بازار ندارد خدمات پس از فروش قدرتمندي ندارد و در نتيجه به دليل كم بودن اين برند در ايران فروشنده هر قيمتي كه بخواهد ميفروشد.با تشكر
  • مهرداد US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    5 4
    نت بوک Asus 1005PX دارم روزی 22 ساعت در مدت 8 ماه با قدرت کم کار کرده بدون مشکل. Dell latitude D820 داشتم 5 ساله پیش که از 3 سال قبل یعنی بعد از 2 سال یکی از چیپستهای گرافیکش از روی برد اصلی بلند میشه و از کا افتاده
  • محمد - 8525 303 0936 IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    7 3
    لطفا" فقط افراد متخصص و کاملا" آگاه با ثبات علم کامپیوتر امروز راهنمایی بفرمایند...! سلام دوستان میخوام یه لپ تاب جدید-کاملا"امروزی (ازنظر علم دنیای کامپیوتر وفناوری روز دنیا) وپیشرفته ازبابت سخت افزارها بخرم...کدوم Brand تمام این خصوصیات را باضافه ی جان سخت بودن (محکم و مقاوم) را داره؟!!! -هزینش اصلا" مهم نیست واسم...
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    6 4
    توشیبا اولین تولید کننده قطعه لب تاپ تو دنیاست و هنوزم که هنوزه خیلی ازین شرکتا مثل سونی از توشیبا قطعه میخرن،من خودم تو 4 سال 4تا مدل عوض کردم ولی الان 2ساله توشیبا دارم روزی 10 ساعت ازش کار میکشم هنوز هم مثله روزه اول میمونه،یعنی افت کیفیت نداشته دوستان.
  • علی شیراز IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    4 4
    اگر هرکس می خواد لب تاب بگیره فکر کنه بپرسه از بازاری که همه مدل ها رو داره ببینید چی میگن ...... من asus گرفتم خوب فعلا که رازیم .... اگه مقداری گرونتر پول میدید ولی جنس میبری این نیست که پول اسمش میخوره کارایی ببین اگه یه cpu مثل همه سرعت رو بسنج نگو بر فرض 2 تاش i5 پس اون که ارزون رو بخرم کارایی ببین .....
  • نادر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    17 5
    من خودم مهندس کامپیوتر هستم به بچه هایی که میخوان لب تاب بخرن پیشنهاد میکنم فقط asus بخرین و دنبال مارک دیگه نباشین به عنوان نمونه این که سوختن پیکسل های صفحه نمایش در مارک asus خیلی به ندرت اتفاق می افته ولی در مارکهای دیگه زیاد پیکسل میسوزه . این به عنوان نمونه از یه قطعه ست . حالا خودتون مقایسه کنید .
  • Mimix IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    3 8
    من مي خواهم لپتاپ بگيرم HP 4540 CORE I5 ‌چطوره؟
  • reza IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    4 5
    می خوام لپ تاپ hp 4540s-b بخرم چطوره؟
  • امین IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    7 4
    سلام به نظر من همتون باید یه سری به تاریخ و آمار بزنید تا متوجه بشید که:1-بهترین لپ تاپهای دنیا رو شرکت آی بی ام میزنه و الان با نام تجاری لنوو کار میکنه 2-لنوو مقاومترین و گرانترین لپ تاپ های دنیا رو با نام تینک پد تولید میکنه3-لنوو گوی سبقت رو از اچ پی گرفته و به رده اول پر فروشترین لپ تاپهای دنیا رفته البته اپل چون سیستم عاملش انحصاری فرق میکنه4-بهتون پیشنهاد میکنم که تینک پد carbon x1 رو ببینید که باریکترین و گرانقیمت ترین لپ تاپ 14 اینچی دنیاست5- اگر آی بی ام رو نمیشناسی باید بگم که بزرگترین و قدیمیترین شرکت تولیدکننده کامپیوتر ولپ تاپ دنیاست که البته چند سال بعد از تاسیسش استیو جابز(مدیر عامل سابق اپل) باعث ورشکستگی این شرکت بزرگ شد6 - بازم بگم؟
  • امیر GB ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    5 2
    asus بسیار نوت بوک خوبیه منم این پیشنهاد میکنمi7 8 ram 1t 2gb خیلی عالیه تنوع تو asusبهتره دوست aziz
  • رضا IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    3 2
    باسلام خدمت تمام دوستان عزیر بنده از هیچ لوگو ویا برند خاصی دفاع نمی کنم ولی با توجه به نظرات وحرف هایی که زده شده شرکت HPبه تولید محصولات با کیفیت معروفه اگه هم میگید نه به چندتا سایت بسیار معتبر مثل رسانه تصویری دی جی کالا و غیره سر بزنید بیشتر سایت هوی خارجی که یک مارک رو میبرن بالابه خاطره پول ویاحمایت هایی هست که ازشون میشه من و پسرخالم هردو باهم بالاترین مدل اچ پی و ایسوز رو در سال 1388 خریدیم که ایسوز من خراب شد ولی اچ پی اون مثل چی هنوز کارمی کنه.با تشکر از تمام دوستان
  • mohammad reza IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 1
    سلام بجها من میخوام msi بخرم با توجه به تحقیقات من
  • حسن عرب A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    ایالب تاپ اچ پی کرای 6داردچون ما3و5و7دیدیم تولب تاپ...البته فروشنده میگه سفارش اروپا هستش.مدلش2297nr
  • محمد A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    9 1
    به نظرمن لنوو بخاطر قیمت کم وکارایی بالایی که داره ازهمه برندابهتره ایسوس هم بخاطرتبلیغات بالایی که توایران داره انقدرازش تعریف می کنند.
  • تینا A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    6 0
    نمایشگر لنوو اصلا خوب نیست به خصوص افرادی که روزانه بیش از سه ساعت کار میکنن لنوو فقط اسب کار و ارزونه همین اچ پی هم درسته سخت افزار مناسب و قیمت مناسب داره اما همش داغ میکنه و همینم باعث خرابیش میشه در نتیجه این برندها بیش از دو سه سال عمر مفید ندارن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 5
    فقط ایسر و توشیبا
  • مهدیه IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    3 0
    سلام من میخوام لب تاب بگیرم نمیدونم ایسوس یا لنوو بگیرم همه میگن لنوو تازه اومده موز کاراییش معلوم نشده من رشته کامپیوترم مقطع کاردانی میخوام برا حداقل 5یا 6سال برسه لطفا کمکم کنید به وبلاگم راهنماییتون رو بفرستید لطفا مرسی
  • بهار A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    4 1
    مهدیه جان من دو ساله که نوت بوک ایسوس دارم و خیلی خیلی ازش راضیم.از لنوو هم اطلاع زیادی ندارم.
  • محمد امین A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    1 2
    لپ تاپ های ایسوس واقعا بی خود هستند . هیچی نشده موسش خراب شده و موسش بعد شروع به کار در صفحه ی نمایش دیگه حرکت نمی کند . خواهش می کنم علت را بگویید .
  • زویا A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    1 1
    دوستان من لپ تاپ ایسوس دارم و خیلی هم راضی هستم به نظر من اگه بودجه تون میرسه در خرید لپ تاپ ایسوس ریسک نکنین و هرکی میگه ایسوس بده خودش خوب مراقبت نکرده
  • سارا A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام دوستان لپ تاپ اپل درحد قیمت دو میلیون میتونید مشخصاتشو بهم پیشنهاد بدید ممنون میشم ...
  • محمد A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    1 1
    هرچی میخرید دل نخرید اگه یه ذره بهش فشار بیاد گرافیک میسوزونه تا حالا۲بار گرافیک سوزوندم الانم مادر بردش
  • مرتضی خراسانی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    2 1
    چرا کسی از اپل حرفی نمیزنه خب حتما حرف نداره . دقت کردین به نظر شما اچ پی بهتره یا اسوس
  • محسن A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام ،،،میشه در باره لپ تاپ لنوو هم اطلاعات بدید
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    فعلا که قیمت های لبتاب خیلی بالاست لبتاب های زیر 2میلیونی که به درد کارهای سبک میخوره برا کارهای نیمه حرفه ای هم باید برید رو مرز 3 تا 4 میلیون بهتره برای کارهای گرافیکی برید سراغ همون pc حالا شاید بعد توافق یه خرده قیمت ها بیاد پایین
  • مسعود A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    2 1
    این که میگن آمار خرابی توی ایسوس کمه جا داره ی سوال بپرسم از همه ی بچه های اینجا کدوم از ما که لب تاپ داریم اعم از هر برندی کار سنگینمون چی بوده موزیک گوش کردیم فیلم دیدیم و بازی کردین ی سری ها برنامه نویسی کردن و... اینا هیچ کدوم کار سنگین محسوب نمیشه مثلا بازی میخوایم بکنیم میریم لب تاپی که بره ی بازی ساخته نشده میگیریم بعد خراب میشه میره تو نمودار خرابی این مقاله و امثال این مثالا. باید تو حیطه خودشون نمودار بندی کنیم لب تاپ مینی برند مثلا ایسوس گرفتیم دادیمش دست ی بچه زده خرابش کرده رفته تو این نرخ خرابی بعد نمیشه گفت وای ایسوس بده ولی از نظر بین المللی سونی و اچ پی سخت افزار خوبی دارن به شرطه این که از هر لب تاب مناسب کار خودش استفاده کنیم بعد اینا ایسوس قرار میگیره...
  • nasser IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    2 1
    بهترین لب تاپ اول اپل دوم اچ پی که این دوتا مال آمریکا هستش و ی لب تاپ که واقعا باهمه لب تاپ ها فرق داره وبعد اپل هم خیلی گرونه سونی بهترین لب تاپ بعد اپل این سه تاپ مارک واقعا هرکدام بگیری پشیمان نمیشین
  • رضا A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    3 0
    سلام دوستان میخوام تجربه ای که کردم در اختیارتون قرار بدم. من چهار سال تو خوابگاه دانشجویی بودم و لپتاپ های زیادی دیدم. بهتون پیشنهاد میکنم توی خرید لپتاپ به این حرفها زیاد توجه نکنید. مثلا همین آمار خرابی اچ پی. این آمار مال سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هست که با زمان الآن خیلی فاصله داره. یعنی اون اون مدلها کلا عوض شدند و مدلهای دیگه ای اومدن و مدیران اچ پی اونقدر حالیشون بوده که تا حالا مشکل برطرف کرده باشن. و اما مشکل چی بوده؟ سیستم کولینگ ی سری از لپتاپهای اچ پی تو اون سالها مشکل داشته توی چند تا مدل که از یک کارت گرافیک خاص استفاده میکردن. این مشکل باعث شده کارت گرافیک بیش از اندازه داغ کنه و در عرض یک سال بسوزه. ولی اسمش که بد در رفته هنوز سر زبونهاست.
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    2 0
    اخرش ما اسوس بگیریم؟hp بگیریم؟لنوو بگیریم؟ کمک کنین دوستان
  • تکتم A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    2 0
    سلام دوستان منم گیج کردید . چ مارکی بخریم ؟ ی متخصص جواب کامل بفرسته
  • A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    2 0
    سلام من خیلی گشتم.یه.لپتاپ i7 که لمسی باشه و زیر 3 تومن که فقط ایسوس ترنسفورمر بود که دارم میخرمش.کسی اطلاعاتی یا تجربه ای داره لطفا بگه،
  • روشنك خانم A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    1 1
    سلام من نظر همه ي دوستان را خواندم الان دارم كلاس اي سي دي ال ميرم بايد يك لپ تاپ بخرم اين جور كه دستگيرم شد با قيمت حدود دو و نيم آسوس بهتره البته تو ايران ، اره، لطفا خوانديد ، راهنمايي كنيد ممنونم
  • محمدرضا A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    من asusx54cدارم بچه ها جنسش چطوریه تو رده ایسوس ها
  • وحید A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    3 0
    آیا apple خوبه چه مدلی
  • علی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    1 1
    به نظرمن ایسر خوبه و اینکه می گین فقط سه میلیون به بالا اشتباهه یک از اشناهام ایسر خریده یک میلیون هر بازی می زارم روی بهترین حالتش اجرا میشه 1 ایسوس و ایسر 2 لنوو و سونی 3 اپل و دل و ...... من این هارو با تحقیق کردن گذاشتم ورتبه بندی کردم فقط همین لپ تاب ها خوبن
  • مهندس نرم افزار A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 1
    سلام دوستان تقریبا برخی برندها کارایی یکسانی دارند و لازم نیست خیلی حساس باشید ولی از نظر رتبه بندی جهانی اول apple و آخرین برند acer است.رتبه بندی 2016 راببینید.
  • محمدرضا جانبازی A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام یه پیشنهاد میخوام با 3میلیون پول یه لب تاپ میخوام که بتونه دی وی دی های سنگین و برنامه های سنگینو بخونه چی پیشنهاد میکنید لطفا مارک و مدلشو رو هم بگید ممنون میشم.
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    1 0
    کدام لبتاب برای اتوکد بهتره؟
  • امین A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    0 0
    اساتید محترم...توجه کنین که فقط این شرکت ها فقط اسمشون فرق داره مکه نه ..سخت افزارشون مال امریکاست ..معمولا صفحه نمایششم مال کرهست.اینا فقط منتاژ میکنن...ولی خودم لب تاب acer دارم مدل اسپایر 2017 خدایش لبتابه
  • مهسا A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    دوستان عزیز لپتاپ های ایسوز بهترینند چراکه ایسوز یکی از بزرگترین و موفق ترین برند تولید لپتاپ گوشی و.... هست ایسوز اولین شرکتیه که تمام قطعات داخلی لپتاپ ها و نوت بوک و کلا محصولاتش رو خوده شرکتش میزنه بخاطر کیفیت های بالا و تنوعی هم که داره یکی از بهتریناس در ظمن لپتاپ های شرکت اپل و سونی با مشارکت و مداخله طعات شرکت ایسوز ساخته میشوند من خودم خیلی در حوزه لپتاپ خا فعالم و تحقیق میکنم و ایسوز رو بهترین میدونم خودمم لپتاپ ایسوز مدل k556u دارم که خیلی عالی و خوبه یعنی فوقالعاده ست