شنبه 2 تیر 1397
چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:25:00 چاپ

اطلاعات کیهان از جریان فرهنگی مشکوکی در دانشگاه تهران که به دنبال ترویج کارگزاران فرهنگی عصر پهلوی است

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - کیهان نوشت:

با پیشنهاد و حمایت «کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران» قرار است یکی از سالن های دانشگاه به نام «ایرج افشار» (ایران شناس نزدیک به محافل بهایی) شود.

از چندی پیش جریان فرهنگی مشکوکی در دانشگاه تهران تحرکات خود را آغاز کرده است که به دنبال ترویج کارگزاران فرهنگی عصر پهلوی و نادیده گرفتن دانشمندان متعهد می باشد. یکی از نخستین اقدامات این عناصر، بازگرداندن مجسمه های نیم تنه برخی از کارگزاران عصر قاجار و پهلوی اول و دوم از چند سال قبل به سالن کتابخانه دانشگاه است. سیاست ها و اقدامات این عناصر به جایی رسیده است که برای مورخان وابسته و نزدیکان حسن تقی زاده، سالن یادبود بنا می کنند و اکنون قصد نامگذاری سالنی را به نام «ایرج افشار» دارند که پس از انقلاب نیز با «بنیاد مطالعات ایران» (به ریاست اشرف پهلوی) همکاری نزدیک داشت.

به نظر می رسد روسا و مدیران دغدغه مند دانشگاه تهران باید نسبت به تحرکات چنین عناصر نامطلوبی که پست های مدیریتی کتابخانه دانشگاه را در اختیار دارند، واکنش جدی نشان دهند و مانع از ترویج آرا و نگرش چهره هایی شوند که آثارشان هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد.

گفتنی است مرحوم «جلال آل احمد» طی یادداشت مهمی در آبان 1345 خطاب به «ایرج افشار» وی را از حامیان بهائیان معرفی می کند که «زیر بار اباطیل آنان را» گرفته است. «ایرج افشار» در 15 آذر 1356 با حکم «فرح پهلوی» به عضویت هیات امنای «بنیاد فرهنگ ایران» جایگزین «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوی و «احسان یارشاطر»، «تقی زاده» و ... رابطه بسیار نزدیکی داشت.

/29217

12 دیدگاه
  • بهمن
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:37:55
    پاسخ
    45 3

    از دید کیهان اکثر افرادی که در آن دوره بوده اند بهایی و خائن هستند و همه فعالیتهای دانشگاه مشکوک است

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 12:38:13
    پاسخ
    28 1

    ابا این کار انشاالله دیگه گرانی و بیکاری و...... حل میشه؟؟؟؟؟!!!!!

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 12:41:38
    پاسخ
    40 1

    متاسفم براي كيهان و كيهاني‌ها.آخه اگه از حكم دادن باشه خوب استاد مطهري هم تو شوراي كتاب پهلوي بود پس ....خواهش ميكنم همه چيز رو به سياست آلوده نكن حسين خان!

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 12:44:14
    پاسخ
    30 1

    تو سایت تابناک دیدارایرج افشار با رهبر و اسم گذاری خیابان به نام ایرج افشار درج شده یه مقدار شما در مورد ایرج افشار که آیا بهایی بوده یا خیر و آن دیدار توضیح دهید.

  • مرتضی حسن پور
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 12:55:49
    پاسخ
    12 0

    همکاری با دربار که فی نفسه نه خوب است و نه بد .اما کارهای آقای ایج افشار در خدمت به ایران و اعتلای فرهنگ ایران بود و نه تقویت فرهنگ درباری رژیم سابق .

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 13:22:22
    پاسخ
    12 0

    خبر متناقض اینکه دیروز تابناک عکسی از افشار و مقام معظم رهبری ومطالبی نوشته بود

  • سيد
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 14:03:19
    پاسخ
    8 0

    سلام گويا حرف مرحوم «جلال آل احمد» براي شما از حرف و عمل مقام معظم رهبري نافذتر است!! لطفاً سري به پايگاه مجازي معظم له بزنيد و نيز مطلبي را كه از دكتر حداد عادل درباره ايرج افشار از زبان آقا و ديدار ايشان در منزل آقا نقل شده را نيز بخوانيد.

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 14:22:20
    پاسخ
    10 0

    درج این مطلب در کیهان آن هم دو سه روز پس از درج مصاحبه دکتر حداد عادل در پایگاه مقام رهبری در مورد دعوت آقا از ایشان برای ملاقات، چه دلیل و معنایی می تواند داشته باشد؟ مردی که در تاریخ ایران بی نظیر بود و بیش از 3000 اثر علمی از خود بجای گذاشت و به قول دکتر شفیعی کدکنی فخر فرهنگ ایران در حداقل یک سال اخیر بود، باز هم درست است پس از گذشت حدود دو سال از مرگ او چنین تهمت پراکنی شود و از بیت المال و رهبری مایه گذاشته، خادمان فرهنگ ایران را به باد توهین و افترا ببندند؟!!

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 15:35:10
    پاسخ
    39 0

    به نظرم چند وقت ديگه بايد تمام دستگاه و سازمانهاي کشور قبل از هر اقدامي از روزنامه کيهان يک استعلام بگيرند تا خداي نکرده مشکلي پيش نياد ....... روزگار غريبي است.......

  • حسین
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 15:52:15
    پاسخ
    21 0

    به کیهان بگویید ماجرای دیدار آقا را با ایرج افشار بخواند: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910829001268

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 17:05:47
    پاسخ
    9 0

    چرا از مقام معظم رهبری یا حداقل حداد عادل نمیپرسید که ایرج افشار چگونه آدمی بود؟ کیهان که ادعای ولایتمداری دارد.

  • بدون نام
    چهارشنبه 1 آذر 1391 - 19:56:00
    پاسخ
    2 3

    اون ایرج افشاری که کیهان بهش گیر داده، با نام کامل «ایرج افشار سیستانی» است و اون ایرج افشاری که با رهبری دیدار داشته، و در همین یکی دوسال اخیر هم فوت کرد، یزدی الاصل است و متفاوت از افشار سیستانی

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی