مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از افزایش 8.1 میلیون بشکه ذخیره سازی نفت ایران در منطقه خلیج فارس با ساخت و راه اندازی مخازن جدید خبر داد و اعلام کرد: بزرگترین ترمینال نفتی جهان در خلیج‌فارس راه اندازی شده است.

محمود زیرکچیان زاده  در تشریح برنامه‌های افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در منطقه خلیج فارس، گفت: در مجموع تا اواسط سال‌ آینده حدود هشت میلیون و 100 هزار بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اعلام اینکه امسال 6 میلیون بشکه مخازن جدید ذخیره سازی نفت در مدار بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: همچنین سال‌ آینده هم حدود 2.1 میلیون بشکه دیگر به ظرفیت ذخیره سازی نفت اضافه خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی بزرگترین ترمینال شناور نفتی جهان توسط ایران در خلیج فارس، اظهار داشت: این شناور از ظرفیت ذخیره سازی و صادرات 2.2 میلیون بشکه نفت برخوردار بوده که در منطقه بهرگان مستقر شده است.
وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیون بشکه مخزن جدید ذخیره سازی نفت در منطقه بهرگان ساخت، نصب و راه اندازی شده است، بیان کرد: همچنین هم اکنون 140هزار بشکه ظرفیت ذخیره سازی نفت در منطقه بهرگان و 250 هزار بشکه ظرفیت ذخیره سازی دیگر در جزیره خارگ آخرین مراحل تعمیر و نوسازی را پشت سر می گذارد.
زیرکچیان زاده مجموع ظرفیت ذخیره سازی نفت در دست تعمیر و نوسازی را حدود 1 میلیون بشکه عنوان کرد و افزود: همچنین 2 مخزن جدید ذخیره سازی نفت به زودی در جزایر سیری و لاوان ساخت و راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از آغاز ساخت یک میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی نفت در منطقه بهرگان با تکنولوژی جدید خبر داد و یادآور شد: همچنین تابستان سال جاری یک مخزن جدید 500 هزار بشکه یا نفت در پایانه نفتی لاوان در مدار بهره برداری مجدد قرار گرفت.
همزمان با شدت گرفتن تحریم‌های بین‌المللی شرکت نفت فلات قاره به منظور افزایش قدرت چانه زنی ایران در معاملات خارجی فروش نفت، افزایش رفیت ذخیره سازی نفت در خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است.
بر این اساس با اجرای رسمی طرح تحریم نفت ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اول جولای 2012 میلادی، طرح‌های مختلفی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با تحریم نفت اجرایی شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =