خبر برکناری وزیر ارتباطات و تلاش دولت برای تشکیل وزارت امور زیربنایی را در اخبار خواندید.

این در حالی است که پیشتر در تاریخ 28 خرداد 1390 ، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان پدافند غیرعامل طی نامه‌های جداگانه‌ای به شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده بودند که ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های دیگر از جهات امنیتی ممکن است مشکل ایجاد کند {اینجا}
فرمانده نیروی انتظامی نیز در تاریخ 19 خرداد 1390 گفته بود : ادغام وزارت ارتباطات که نقش مهمی در امنیت و همچنین توسعه کشور دارد به کار نیروی انتظامی لطمه می‌زند.{ اینجا}
در همان موقع کاربران خبرآنلاین سوال کرده بودند که وزارت جاده سازی و خانه سازی چه ارتباطی می تواند به وزارت فنی ارتباطات داشته باشد؟
و بعد از کلی تکذیب این ادغام در سال 1391 ، با برکناری وزیر ارتباطات شاهد این هستیم که این تکذیبیه ها دیگر صادر نخواهد شد!
صرف نظر از اتفاقاتی که در حال رخ دادن در حوزه سیاسی است، در طول چند سال اخیر برای ما فنی ها، توسعه اینترنت و فضای وب مطلوب نبوده و علی رغم امکانات موجود، گزارش های کاری وزیران به مردم و مقامات ارشد تاثیری بر مطلوب شدن فضای مجازی نداشته است.
جنگ های سایبری را هم اگر به این داستان اضافه کنیم متوجه می شویم تمهیدات لازم در این عرصه نیز در حد شعار بوده و ماهها بعد از حمله، تازه متوجه شده ایم چه اتفاقی رخ داده است.
با تمام این اوصاف تصور کنید که منبعد قرار است سیم های اینترنت لای آسفالت جاده ها بعنوان یادگاری چسبانده شود و کلکسیون اقدامات چند ساله اخیر علیه توسعه اینترنت تکمیل شود.
 
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =