هوای تهران همچون دوشنبه 13 آذرماه 91، همچنان در وضعیت هشدار است.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته استاندار تهران اعلام کرد برای بدتر نشدن هوای تهران و نرسیدن آن به وضعیت اضطرار، مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی شهر و استان تهران تعطیل شده است.

انطور که یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به خبرآنلاین گفت که شرایط مانند روز گذشته در وضعیت هشدار است. او پیش بینی کرد با توجه نائایداری جوی که برای آخر هفته پیش بینی شده است، احتمالا وضعیت هوا بهتر می شود.

البته دو سال پیش هم در همین زمان که آلودگی هوا امان تهران و شهرهای بزرگ را بریده بود، پیش بینی شد که با ناپایداری هوا، شرایط بهتر شود، اما بیش از یک ماه رسیدن باران طول کشید.

اما ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران نشان می دهند که بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم است.

ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا می تواند تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن، افزایش تعداد تنفس در همه مردم را موجب شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود در شرایط ناسالم، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد باید فعالیت‌های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.

4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    31 2
    وقتی مدارس و ادارات دولتی بسته است، به معنی تعطیل شدن شهر نیست. کلیه شرکتهای خصوصی و تماکن تجاری(علی رقم میل باطنی کارکنانشون) ناچار به ادامه فعالیت هستند. ضمن اینکه این تعطیلی بار ترافیکی جاده های بیرون شهر رو چند برابر میکنه. ولی آیا واقعا این راه درستی برای کنترل آلودگی تهرانه؟ ما به جز این چند روز، بیشتر از سیصد روز دیگه در سال وقت داریم تا خودمون رو برای این روزها آماده کنیم. بدون اینکه نیاز به این تعطیلیهای اجباری باشه.
    • شایان RU ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      5 1
      تعطیلی ادارات و دانشگاه ها و مدارس ممکن راه درستی برای کاهش آلودگی هوا نباشه ولی به جون مردمی که مجبور بودن برن سر کار کمک میکنه!بعد از قرن ها هم که این دولت یک تصمیم درست گرفته انتقاد الکی نکنیم! درسته که باید پیشگیری انجام میشد والی حالا که پیشگیری انجام نشده به نظرتون نباید درمان هم انجام بشه؟!
  • پیمان IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    8 2
    میخوام بدونم استاندار البرز فکر میکنه مردم استان البرز با آبشش تنفس میکنند که استان البرزو تعطیل نمیکنه؟
  • بدون نام US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 0
    تمام تهران و اصفهان و اراک و مشهد تعطیل است اما آقایون نابغه تشخیص دادند دماوند تعطیل نباشد.دانشگاه ازاد رودهن تعطیل است ولی دماوند نه. 90 درصد دانشجویان دانشگاه های شهر های کوچک حومه تهران در شهر تهران سکونت دارند. حالا امروز چهارشنبه ما باید به دانشگاه برویم(دماوند) در حالی که جاده ترافیک است و ماشین برای رفتن و برگشتن بسیار کم شده. استاد ما هم امده و گفته هرکس نیاید یا حذف شده یا 2 نمره کم خواهد شد چون حضور غیاب برایم بسیار مهم است.من مشکل تنفسی ثانویه دارم چه جوری باید برم. صدامون به هیچ جا نمی رسه.