آلودگی هوای تهران به هشدار رسیده است و در آستانه اضطرار است. تهران تعطیل شد تا آلودگی بیشتر نشود. توصیه هایی هم برای زندگی در این شرایط شده است. اما وزیر بهداشت توصیه عجیبی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی امروز در حاشیه در حاشیه افتتاح بخشIVF بیمارستان اکبرآبادی درباره زندگی در هوای آلوده در تهران و شهرهای بزرگ در جمع خبرنگاران چنین توصیه کرد: زمانی که شرایط آلاینده‌های هوایی به حد ناسالم می‌رسد، توصیه‌ها بر آن است که کودکان، افراد سالمند، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی از ترددهای غیر ضرور در سطح خیابان‌ها خودداری کنند.

خانم وزیر گفت: لازم است از ورزش در شرایط هوای ناسالم خودداری شود. همچنین اگر تهرانی‌ها امکان خروج از پایتخت را دارند، بهتر است در این شرایط آب و هوایی از تهران خارج شوند.

 

او گفت: مردم تا حد امکان سعی کنند تا کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند چون علت 80 درصد علت آلودگی هوا خودروهای فرسوده است. 

به گفته او در دوره‌های گذشته و در شرایط آلودگی هوا حجم مراجعه به بیمارستان‌های قلب حدود 30 درصد افزایش یافته، همچنین حجم مراجعه به بیمارستان‌های جنرال نیز حدود 15 درصد افزایش یافته است و افراد به علت مشکلات قلبی و ریوی به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت درباره تاثیر استفاده از ماسک‌ها در شرایط هوای آلوده گفت: در شرایطی که غلظت ذرات کمتر از 2.5 میکرون از حد مجاز بیشتر می‌شود و هوا در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد، هیچ یک از ماسک‌های معمولی تاثیری در جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار ندارند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟؟؟؟ IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    123 3
    وزارت بهداشت، محیط زیست ، شهرداری ، مجلس و ...........یعنی واقعا از دست هیچ کومشون کاری برای رفع آلودگی هوای تران برنمیاد!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! پس به چه دردی میخورند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! آیا کار مهمتر از سلامتی مردم دارن!؟؟؟؟!!
  • bdp IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    66 8
    هر سال که این ماجرا پیش میاد دولت اعلام میکنه که ادارات دولتی .. بانکها...وزراتخانه ها تعطیل میباشند. ما کارمندان شرکتهای خصوصی مجبوریم بیاییم سر کار تو این هوای آلوده و خطرناک....این انصافه؟
    • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      26 1
      از نظر دولتمردان کارمندان بخش خصوصی نه قلب دارند نه ریه . به هر حال چون در خدمت دولت خدمتگزار نیستیم اگر مردیم هم طوری نمی شود . سر کارمندان دولت سلامت باشد ما نباشیم اتفاقی نمی افتد
    • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      4 19
      کارمند عزیز شرکت خصوصی! مثل اینکه کار کردن در شرایط آلوده خیلی بهت فشار آورده وگرنه می دیدی که کارمندان بانکها و مراکز بیمارستانی هم مانند شما مجبورند تو این هوای آلوده و خطرناک بیان سرکار ...
    • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      0 0
      شما پولش رو بده ما شرایط خروج از تهران رو خودمون فراهم می کنیم تا خفه نشیم! از سال دیگه هم توی تقویم تعطیلات آذر ماه رو لحاظ کنن تا برنامه ریزی واسش داشته باشیم و تعطیلاتمون هرز نره! قبلاً از همکاری شما سپاس گزارم
  • بدون نام EU ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    46 19
    :)) lز تهران خارج بشن بیان شمال رو آلوده کنن؟!
    • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      13 4
      شما نترس دوست عزیز.... سودی که شما شمالی ها از تعطیلی تهرانی ها می برین رو هیچکس نمی بره.
    • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      11 10
      ما سود نمیخایم! شما تهرانی ها دست از سر شمال و جاده هاش بردارین! اگه تو خونه هاتون بمونین آلودگی هوا کاری باهاتون نداره!
    • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      10 8
      مخوام صد سال سیاه اینجور سودها نکنیم..
    • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      1 0
      بله... از گرونفروشي هاتون معلومه !!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    43 4
    دولت هيچ كار اساسي براي رفع آلودگي هوا انجام نداده است .آيا اين موضوع اساسي تر از هر كاري نيست ؟ آيا يك ميني بوس ويا كاميون قراضه كه وقتي گاز ميدهد شما محيط اطرافتان را ديگر نمي بينيد خطرش از يك فروشنده مواد مخدر بيشتر نيست ؟ چرا موضوع را جدي نمي گيرند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    51 1
    وقتی مسئولین کشور به جای توجه به سلامتی و رفاه مردم فقط درگیر دعوا و لج و لجبازی هستند و خودرو سازان هم خودروی بی کیفیت میسازند و حاشیه امن دارن و همه ایران رو ساکن تهران میکنیم همین وضع پیش میاد ! خسته شدیم از بس اعتراض کردیم و هیچ کس ککش نگزید
  • azad IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    58 2
    تششعات موبایل و امواج الکترو مغناطیس و از همه مهمتر پارازیت ماهواره را هم به الودگی هوا اضافه کنید مجلس محترم حتی جلوی پارازیت ماهواره که منبع مشخصی دارد را هم نتوانست بگیرد چه برسه به معضل به این بزرگی یعنی الودگی هوا که کل دنیا با ان دست وپنجه نرم میکنند لطفا سانسور نکنید
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    43 4
    این 80درصد رو خانم وزیر از کجا آورده؟ ایا کیلویی آمار اعلام کردن در شان مقام وزارت هست؟ وقتی الودگی سالن رنگ یک خودرو ساز جاده مخصوص (VOC) درحدود 400 برابر حد مجاز است وقتی هنگام پراب گیری دستگاه over dos میکنه وقتی درصد سرب و اکتان بنزین بصورت سند محرمانه قلمداد میشه ایشون با چه سند و مدرکی همچین حرفی میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      9 1
      امار درست كردن و به مردم گفتن كه هنر نيست .من ميگم 81 % ؟؟حالا كي ميره چك كنه ؟
  • بدون نام CH ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    11 2
    میشه بفرمائید دولت محترم کارمندان بانک رو جزو چه گروه موجودات تصور کرده؟؟ کسانی که مریض نمیشن؟ اگه مریض شن اهمیتی نداره؟کسانی که اگه بمیرن هم مهم نیست؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    14 1
    فكر كنيى جمعيت دو برابر بشه اونوقت بايد ببيني تهران رو
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    11 1
    آفرین به این راهکار خارج شدن از تهران .واینبارهم پاک شدن صورت مسئله ای دیگر.حال باید پرسید این همه خودرو وقتی به خارج ازتهران بروند وخارج راآلوده کنند باید چه کنیم.البته پاسخ معلوم است <آنوقت به تهران واردمیشویم>
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    18 1
    به جای اینکه به مردم بگید کمتر از خودروی شخصی استفاده کنن به خودروسازان بگید بیخیال تولید خودرو و سود میلیونیش بشن و از خارج تویوتا یا برندهای معتبر دیگه با مصرف کم و آلایندگی کم ( البته بودن تعرفه گمرک ) وارد کنید اگه واقعا دلسوز مردم هستین . الان مزدا 3 سال 2012 در خارج از ایران 15000 دلار قیمت داره ! یعنی اگر دلار 1000 تومان سابق بود میشد 15 میلیون تومان ! حالا خودتون وجدانتون رو قاضی کنید
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    13 6
    کارمندان بانک هم که آدم نیستند!!!!!!!!!!! جاندارانی هستند که توانایی کار در هر وضعیتی را دارند!
  • خسین IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    16 3
    دقیقا کجا بریم؟ خونمون اینجاست ... مگه همه امکان خروج از شهر رو دارن که بتونن هر موقع شما امر کردین برن ؟
  • بدون نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    21 1
    با این شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت ها -از جمله بلیت سفر- دقیقا از تهران خارج بشیم ،کجا بریم؟ کیش؟ دبی؟استانبول؟ پاریس؟ سواحل غیر نیلگون شمال؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    8 3
    آقا ما که بانکی هستیم چکار کنیم وقتی تعطیل نمی کنن. گناه کردیم؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    12 1
    شما که می گویید مردم از تهران خارج شوند به کجا بروند؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      8 0
      علاوه بر اینکه کجا برند باید پرسید با کدوم پول؟؟؟؟والا من که امروز رفتم بیرون اکثر کسبه .مغازه ها باز بودن البته حق دارن 4روز تعطیلی واسشون از نظر اقتصادی نمیصرفه تردد خودروها هم مثله روزای قبل بود آخه همه که پول ندارن یزنن برن شمال
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    7 1
    جوی ساخت اپارتمانهای چندین طبقه را بگیرید تا هوا سالم باشد
  • كامران IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    5 0
    با اين هزينه ها چه پيشنهادايي هم ميدن هاهاها
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    10 0
    مردم با پراید برن تو جاده تا اگه از آلودگی هوا نمردن از تصادف جاده ها بمیرن...
  • مونا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    4 1
    ببخشیدا.... ما رو که تعطیل نکردن.... مرخصیمون رو ایشون میاد از رییسمون می گیره که از تهران خارج شیم؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    1 0
    جدآ؟ اگه راست میگی و صداقت داری پارازیت روی ماهواره ها رو هم با صداقت بگو که چه مشکلاتی را بدنبال داره .
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      0 1
      بیش از 100 مطالعه انجام شده و بیانگر این است که پارازیت تاثیری ندارد.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      0 1
      فرض صفر بر آن است که تاثیری ندارد و اگر ادعایی مبنی بر تاثیر است ذکر کنید . تاکنون مطالعه ای تائید ننموده که تاثیر دارد. زیرا تجهیزاتی که این مطالعات را بشود داخل انجام داد وجود ندارد. از سویی به فرکانس و طول موج و شدت آن مرتبط است. برای مثال گاما و ایکس تاثیر دارد ولی آلفا تاثیر ندارد. نیز امواج رادار در فاصله کم خطرناک است ولی در فاصله زیاد خیر و همچنین مایکرو ویو.
  • شهروند عاصی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 0
    چرا خودروهای فرسوده که این همه تاثیر در هوا دارد را زودتر از رده خارج نمیکنند؟چرا این همه اتوبوس و مینی بوس گازوئیلی را تبدیل نمیکنند؟چرا وضع خیابان های ما با این همه ماشین که مرتب تولید و به مصرف کننده عرضه میشود درست سازماندهی نمیشود و خیابان ها را 2 طبقه نمیکنند که حداقل این همه ترافیک نباشد و ماشین ها زود تر به مقصد برسند؟مگر در تهران فقط این همه ماشین است و هیچ جای دنیا به این حد ماشین تردد نمیکند؟متاسفانه هیچیک از ارگانهای ما با یکدیگر هماهنگی ندارند و مدیریت هم در آنها مشاهده نمیشود وگرنه تنها پایتخت دنیا تهران نیست که این همه ماشین دارد و ضمنا چرا اینقدر درختها را برای برج سازی قطع میکنند؟اینها تماما از عدم مدیریت و درست سازماندهی نشدن است.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    1 0
    آیا همه امکان خارج شده از تهران را دارند؟ و آیا این شد راه حل؟ و آنهایی که نمیتوانند از تهران بروند جانشان مهم نیست؟متاسفانه در اکثر موارد وقتی مدیریت نیست و هماهنگی های لازم انجام نمیشود وضع بهتر که نمی شود هیچ روز به روز هم بدتر خواهد شد!وقتی یک وزیر تا این حد ناپخته صحبت میکند وای بحال بقیه ، ضمنا"کاش از متخصصین در همه موارد مثل خیابان سازی(2طبقه کردن خیابانها) قطع نکردن درختان جهت برج سازی -و خارج نمودن اتومبیل های فرسوده از چرخه تردد -انتقال کارگاه ها به اطراف تهران و.... این همه خودرو بی رویه بیرون دادن بدون استانداردهای لازم ....ضمن اینکه مردم چطور خانه و زندگی و کارشان را ول کنند و بروند؟اتوبوس و مینی بوس های گازوئیلی هم زودتر از رده تردد خارج شوند شاید بشود نفسی کشید.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    1 0
    همواره نکات دقیق و غیر قابل خطور به ذهن افرادی مثل من را مطرح میکنید. تاکنون به فکرم نرسیده بود که برای دوری از آلودگی هوا و افزایش سلامتی باید از این محدوده آلوده خارج شوم. متشکرم.