یک روز پس از حادثه آتش سوزی در دبستانی در پیرانشهر، خبر می رسد وضع جسمی 11 دانش آموز وخیم است.

در این باره ایسنا نوشت: رییس اورژانس آذربایجان‌غربی از انتقال پنج تن دیگر از دانش‌آموزان دختر حادثه‌دیده مدرسه روستای «شین‌آباد» به تبریز خبرداد.

دکتر حمیدرضا عمرانی در این باره گفت:‌ شش تن از دانش‌آموزان دختر که حالشان چندان مناسب نبود روز گذشته برای ادامه درمان از ارومیه به تبریز منتقل و پنج تن دیگر نیز امروز برای ادامه درمان به تبریز اعزام شدند.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی اضافه‌کرد: تاکنون 11 تن از دانش‌آموزان این مدرسه ابتدایی به تبریز منتقل شده و 17 تن دیگر نیز در بیمارستان امام‌خمینی (ره) ارومیه تحت درمان هستند.

به گفته عمرانی، معلم و خدمات مدرسه در میان افرادی که به ارومیه منتقل شدند، نبودند و احتمالا این افراد در میان چهار مصدومی بودند که به شکل سرپایی مداوا یا در مرکز درمانی پیرانشهر پذیرش شده‌اند.

وی همچنین در خصوص خبری که درباره واژگون شدن آمبولانس حامل یکی از دانش‌آموزان مصدوم در جاده منتشر شده بود گفت: این آمبولانس که متعلق به ارتش بود، واژگون نشده و تنها پس از انحراف از مسیر با توجه به برفی‌بودن جاده امکان ادامه مسیر برایش وجود نداشت که ما بلافاصله آمبولانس دیگری را به منطقه اعزام و مصدوم را با آن آمبولانس به بیمارستان منتقل کردیم.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احتمالا دو یا سه تن از دانش‌آموز مصدوم طی سه روز آینده از بیمارستان مرخص شوند، گفت: با توجه به این که علت جراحت این افراد سوختگی است، باید تحت درمان قرار بگیرند و در حال حاضر نمی‌توان زمانی برای ترخیص آنان از بیمارستان اعلام کرد.

عمرانی درباره بیشترین میزان آسیب وارد شده به اعضای بدن دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی دبستان روستای «شین‌آباد» نیز به ایسنا گفت: بیشترین آسیبی که به این افراد وارد شده از ناحیه صورت، لب، حنجره و دهان بود.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه گزارشی از فوت دانش‌آموزان اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: از میان مصدومان 11 دانش‌آموزی که به تبریز اعزام شدند دارای وضعیت وخیم‌تری هستند.

 

چرا کلاس درس کپسول آتش نشانی نداشت؟

فارس نوشت: رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی به جزئیات حادثه آتش‌سوزی در کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر اشاره کرد و اظهار داشت: بخاری کلاس نفتی بوده است و دیروز نفت آن بیش از میزان لازم بوده است؛ یک بار بخاری خاموش می‌شود و معلم از سرایدار می‌خواهد که بخاری را روشن کند اما چند دقیقه بعد دوباره بخاری خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: سرایدار بخاری را روشن می‌کند ولی چند دقیقه بعد از رفتن وی، بخاری دود می‌کند و معلم کمی دستپاچه می‌شود؛ او به جای آنکه دانش‌آموزان را ابتدا از کلاس خارج کند، سرایدار را صدا کرده و به همراه وی، تلاش می‌کنند تا بخاری را بیرون ببرند اما بخاری سنگین بوده است. معلم می‌رود که کپسول آتش‌نشانی را بیاورد؛ نفت اضافی روی موزاییک‌ها می‌ریزد و از سویی باد شدید آن روز، (در و پنجره کلاس به دلیل دود کردن بخاری باز بوده است) باعث می‌شود، آتش شعله‌ور شود.

وی اضافه کرد: شعله به دست، سر و صورت کودکان آسیب زده است؛ بچه‌ها به پنجره کلاس هجوم می‌برند که متأسفانه حفاظ‌های پنجره طوری طراحی شده که امکان خروج دانش‌آموزان از پنجره نبوده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: یکی از نکاتی که برایم مطرح بود، این است که این کلاس 36 دانش‌آموز دارد و چرا این همه دانش‌آموز باید در یک کلاس باشد.

وی ادامه داد: از سویی مسئولان مدارس باید دوره‌های مدیریت بحران را آموزش ببینند تا در حوادثی اینچنینی، ابتدا دانش‌آموزان را از کلاس خارج کرده و سپس اقدام به خروج بخاری از کلاس کنند.

خضری با بیان اینکه باید تجهیزات گرمایشی مدارس مورد بازبینی قرار گیرد، اظهار داشت: مناطق پیرانشهر و سردشت به دلیل سردی هوا، در سال حدود 6 ماه از بخاری استفاده می‌کنند.

وی افزود: بر اساس نظام مهندسی ملی، باید اماکن عمومی، مساجد و مدارس دارای سیستم حرارت مرکزی باشد؛ مگر تهیه یک «پکیج» از سوی سازمان نوسازی چقدر هزینه داشته است؟

نماینده مردم پیرانشهر گفت: وزیر باید پاسخگو باشد که چرا برای مدارس خرج نکرده است؟ و اگر بودجه کم است، چرا دفاع نمی‌کند و به مجلس اطلاع نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: به نظرم، هر وزیری در هر جای دنیای که بود، در برابر چنین حادثه‌ای استعفا می‌داد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیمی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    155 0
    ما تا کی باید شاهد حوادث اینچنینی باشیم؟ هنوز صورت دانش آموزان روستای درود بهبود پیدا نکرده.اینها سرمایه های کشورمون هستند. مسوئلین ما چی جوری می تونن تو قیمات پاسخگو باشند؟ این بچه ها دیگر آینده ای ندارند. وای بر ما....
  • ايراني IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    151 1
    واقعا متاسفم... وزير استعفا بده...
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    132 1
    مشکل ما این است که وزرای ایران اصطلاح استعفا رو نشنیدن
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    125 0
    اگه كار بلد نيستين استعفا بدين
  • زهرا IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    125 0
    تا كي بايد گلهامونو اينجور از دست بديم .مسئولين فكري كنند
    • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      2 18
      مسئولین چه کار کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد GB ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    135 0
    حیف صورت های زیبای این نوگلان تازه شکفته نیست... خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    88 5
    کوتاهی مسئولین در هر شهری دیده میشه. اما نکته-ای که برام مهمتره اینه که اگه تو پایتخت به خاطر کوتاهی مثلا شهرداری، اتفاق کوچیکی میفته، بودجه لازم برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی سریع تهیه میشه و همه هم از این قضیه مطلع میشن. اما اونورتر تو یه مدرسه به خاطر اینکه سیستم گرمایشی در حد حتی میانگین هم نبود، 20 ،30 نفر زندگیشون از این رو به اون رو میشه و باز هم هیچ اقدام پیشگیرانه-ای انجام نمیشه. نمیخوام حرف قشنگ بزنم اما واقعا وقتی فقط یک لحظه فکر میکنم اگه چنین اتفاقی برام میفتاد مو به تنم سیخ میشه.
  • حسنی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    14 2
    مشکل اینه که من معلم که میگم آموزش وپرورش مشکل بودجه داره باتبلیغات زیادووعده های دروغین آبروی معلم رادرتلویزیون می ریزندواورازیاده خواه به مر دم نشان می دهند.بسیاری ازخواسته های مابرای مدرسه ودانش آموزان است.بسیاری ازمدارس ازخر دادتاحالایک ریال سرانه دریافت نکرده اند.قبض های برق وآب وگازروی دست مدیران مانده وشرکت گازهم تهدیدبه قطع گازمی کند.مدارس برگه برای امتحانات ندارند.بودجه برای اردوندارند.برای همین اینهمه اتفاق ناگوارمی افتد.به خدامدیران مدارس بابدبختی وسروکله زدن باکاسب وبازاری دارندمدرسه می چرخانند.
  • مهناز IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    15 1
    وای بر ما وای
  • مهدی GB ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    21 0
    خیلی ناراحت کنندست و خیلی خیلی بدتر از اون دختر بودن این بچه هاست. خرج یک کپسول مگه چقدره. هر وقت این خبرو مبینم چشمام تر میشن و بی نهایت عصبانی از دست...
  • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    17 0
    آموزش و پرورش حتی بودجه نداره کاغذ تهیه کنه برا امتحانات دانش آموزان حالا بیاد پکیج بخره ؟؟؟ بهتر نیست به جایصرف هزینه های هنگفت جهت بردن دانش آموزان به اردو این بودجه ها صرف ایمن سازی و تجهیز مدارس بشن
  • بدون نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    18 0
    تو ایران جون آدما چه بی ارزش شده، متاسفم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    14 1
    کپسول اتش نشانی!!!]چه توقعا!!!
  • خرچنگ EU ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    12 1
    کپسول اتش نشانی کیلویی چند.مگه کدوم کلاسهای مدرسه ها دارن؟
  • مهدی JP ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    17 0
    ما وقتی که چنین مدارسی داریم وزیر چطور می تونه دستور تجهیز مدارسو به سامانه ی هوشمند بده که پولشو باید خانواده ها بدن، مشکل ما اینه که هیچ یک از این دخترایی که تو آتیش کباب میشن دختر آقا زاده ها نیستن. اگر بچه ی یکی از این مسئولین براش چنین اتفاقی میوفتاد برای همیشه چنین حوادثی تکرار نمیشد. نفرین بر افرادی که با کوتاهی در امر رسیدگی به مردم و دانش آموران سبب چنین وقایعی میشن. اون دختر بچه ها چه گناهی کردن که یک عمر باید با صورت سوخته و چهرای متفاوت زندگی کنن.
  • a US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    14 0
    مي بخشيد كپسول چيه!!!؟ مدرسه ما دو كلاس يه معلم داره....
  • ناصری IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    17 0
    من نمی دونم وقتی ما با جمعیت 76 میلیونی عرضه اداره مدارس شهری و روستایی و حل مشکلات ابتدایی و بحرانهای کوچک آنها را نداریم چطور می خواهیم در حوادث و بحرانهای بزرگ مملکت را اداره کنیم ؟؟!! اونوقت داعیه امکانات کافی برای اداره مملکت 150 میلیونی !!!!! را داریم . ضمنا با این همه ادعای فضل و دانش وزیر آموزش و پرورش جالب است که بخاری نفتی که یک وسیله بالقوه خطرساز است در کنار درب ورودی قرار دارد تا مطمئنا کسی در موقع بروز حادثه نتونه فرار کنه!! با این همه تشکیلات در این چیزهای ابتدایی هم واموندیم
  • هیوا US ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    9 1
    فقط باید تاسف خورد...
  • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    13 1
    من یک سوال دارم : اگر این اتفاق (البته بر فرض محال) در مدرسه ای در شمال شهر تهران می افتاد باز هم آقای وزیر و اطرافیانش می توانستند اینقدر بیخیال باشند؟ پس مصداق شعار دفاع از حق اقشار مظلوم و سطح پایین جامعه اینه دیگه ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    16 0
    من میخوام بدونم چرا پنجره کلاس دزد گیر داشته ؟میترسیدن بیان اون بخاری نازنین رو بدزدند ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    8 1
    چرا مدیر مدرسه از کپسول اطفا حریق استفاده نکرده،مدیران مدارس آموزش لازم را دیده اند تا حادثه ای ایجاد میشه همه حرف از استعفا میزنند
  • بدون نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    8 1
    درخیلی از مدارس چنین کلاسهایی با این جمعیت وحتی بیشتر وبا چنین بخاری هایی هست به آقای نماینده منطقه وسایر نمایندگان عرض میکنم شماره فکری بکنین ! اگر امکان دارد؟
  • جعفر US ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    19 0
    آقای وزیر استعفا.....سریع باش
    • بهار IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      11 0
      الحق که گل گفتی استعفا.......................
  • احسان پیرانشهر IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    20 1
    به نوبه خود ازشهرستان پیرانشهر ازاحساسات تمامی عزیزانی که باماهمدردی کردند وبه عمق فاجعه پی بردند وبرای عزیزانمان دست به دعا برداشته ونگران اوضاع آنان بودند ازصمیم قلب سپاسگزاریم وامیدواریم چنین حادثه تلخ وناگواری برای هیچ کس اتفاق نیفتد. اما وزیر باید استعفا دهد چون جان کودکان معصوم برای او ارزشی ندارد درزمان وزارت ایشان تاحالا چندین اتفاق ناگوارازاین قبیل پیش آمده است ودریغ ازعذرخواهی یک باروزیر .ایا ریاست اینقدر ارزش دارد که گلهای سرخ اینگونه پرپر شوند وحاج بابایی تقصیری نداشته باشد ؟
  • بی نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    9 1
    شما باور میکنید که چیزی عوض بشه وما دیگه این اتفاقات رو نداشته باشیم !!!
  • يك معلم IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    4 1
    سلام متاسفانه و صد اندوه معضل و درد بزرگ نظام آموزشي كشور مزيد بر دردهاي ديگر نمره محوري ، مردودي پروري ، تنبل پروري و بي سواد پروري است خصوصا در سال جاري با ورود دانش آموزان مردودي از سال سوم راهنمايي و اول دبيرستان به پايه بالاتر بايد منتظر فاجعه تربيتي و آموزشي در مدارس و جامعه در سالهاي آينده باشيم كه مسلما گريبانگير دانشگاهها هم شده و مي شود كه خواستند ملاك نمره مردودي در دانشگاهها از 8و9 باشد بحق چه كسي بايد پاسخ گوي اين بحران كه باعث از بين رفتن روز بروز جايگاه و شاءن معلمان زحمت كش و بي انگيزه گي معلمان و دانش آموزان زرنگ و ممتاز و باعث گستاخي بيش از اندازه دانش آموزان تنبل و مردودي شده است سوال هميشه تكراري ولي بي پاسخ مانند پرسش بي پاسخ معلم از دانش آموز مردودي از اول دبيرستان
  • رضا IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    29 2
    سلام چرا اخبار این خبرها را نگفت!!!!!!!!!!!!!
  • ساسان US ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    10 1
    عزیزان این مسئله هم چند روز دیگه فراموش میشه ...منتظر یه حادثه دیگه باشید....همه مدارس شهرهای کوچک وضعیتی این چنینی دارند
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    11 1
    امیدوارم این حادثه در هیچ جای دنیا رخ ندهد اما صدا وسیمای محترم هیچ نقشی در انعکاس اخبارآن نداشت چرا خدا میدونه وزیر محترم هم دیر عکس العمل نشان داد اصلا خبر داشت؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    6 0
    من ميخام به مسئولين .... بگم كه بجاي اينكه به فكر زياد شدن جمعيت از طريق زاد و ولد!! باشن كاري كنن كه حداقل همين جمعيتي كه هستيم بمونيم ....... بهتر نيست؟؟
  • ........ A1 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    2 0
    سلام.خیلی گریم گرفت. من اهل این استانم ولی پیرانشهری نیستم. همه مدرسه ها هنوز سرانه براشون واریز نشده که مدیر ها بتوانند کپسول ها رو شارز کنند.تو مدرسه ها تاریخ کپسول ها رو دستکاری میکنن که عوض نکن بیشتر مدرسه ها با کمبود سرانه مواجه هستن.
  • فریبا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    متاسفم که سرانه مدارس قطع شده و مدیر بیچاره اینقدر در تنگناست که قادر به جلوگیری از این حادثه نشده...